Forum

The Last of Us 2 (spoilers)

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf Erroneus » søn 05 jul 2020 22:01

Det TLOU2 er blandt et af de største spil til PS4, burde vi næsten også have en tråd om spillet.
Bemærk her er spoilers :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf Erroneus » søn 05 jul 2020 22:26

Jeg har netop gennemført det, tog betydeligt længere tid end forventet pga. ikke så meget fritid pt. til spil, men også det faktum at spillet er betydeligt større og længere end 1'eren.

Det er i min bog et mesterværk, og nej historien er ikke lige så fokuseret som 1'eren, der har en ret snæver historie, samt overraskelsen over verden som det forgår i er mindre, men....
Historien er så meget dybere, så meget mere kompleks og med så mange flere lag. Som ikke bare er en super interessant fortælling om folks psyke og deres behov for hævn, samt de emotionelle konsekvenser af at udføre eller oplevet noget forfærdeligt. Men giver også et bedre indblik i historien og de handlinger der sker i 1'eren.

Jeg kan ikke på nogle måder, forstå den kritik der har været, over at spillet skulle lefle for visse grupper og indeholde politisk korrekthed. Det er noget vrøvl, der er så mange forskellige personligheder og mørke elementer i det her spil, at kalde det politisk korrekt, det er hovedrysten dumt-

Og så er spillet jo bare sjovt at spille, med så mange flotte områder at udforske og nogle hektiske kampe, som kan gribes an på utallige måder. Jeg smilte hver gang spillet, lige valgte at ligge ekstra "kapitel" på, ikke kun pga. det gav mere dybde på historien, men fordi det var mere indhold med sjove kampe.

Skuespiller præstationerne er mesterlige, teknikken er veludført, det er uden tvivl det flotteste spil vi har set denne generation og de animationer og de detaljer man ser igennem et 30 timer spil (33 timer for mig), det er noget meget få spil formår at levere.

Præcis som 1'eren var, så er 2'eren mit bedste spil fra den nuværende generation, hvilket dog overrasker mig lidt. Fordi det var svært at forestille sig det kunne leve helt op til 1'eren, men også formå at slå spil som God of War, RDR 2, Uncharted 4, HZD, Superman osv. Men hatten af for Naughty Dog, som igen formår at levere, det bliver spændende at se hvad de kommer med til PS5 om 3-4 år :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf palawan » man 06 jul 2020 00:19

Ikke igennem endnu, så jeg venter med, at læse yderligere i denne tråd, indtil jeg er!
Men ca. 23 timer igennem, og det er (og forbliver nok) det bedste spil, som jeg har spillet i denne generation.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581

+1

Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf j.rath » ons 08 jul 2020 19:57

Jeg har netop gennemført det, og hvilket fantastisk spil. Så meget dybde og man lader sig nemt rive med.
Jeg ville dog have kunne leve med spillet sluttede hvor man er på gården.

Til allersidst hvor Ellie insisterer på at kæmpe med Abby havde jeg det bare sådan. Fuck nej. Tilgiv og lad dem sejle afsted.
Men igen fantastisk. Intet mindre, selvom jeg undervejs var lidt lunken overfor al den tid man bruger som Abby.
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757


Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf Erroneus » ons 08 jul 2020 23:40

j.rath skrev:Jeg har netop gennemført det, og hvilket fantastisk spil. Så meget dybde og man lader sig nemt rive med.
Jeg ville dog have kunne leve med spillet sluttede hvor man er på gården.

Til allersidst hvor Ellie insisterer på at kæmpe med Abby havde jeg det bare sådan. Fuck nej. Tilgiv og lad dem sejle afsted.
Men igen fantastisk. Intet mindre, selvom jeg undervejs var lidt lunken overfor al den tid man bruger som Abby.

Det var også min første tanke, om det var nødvendigt at forsætte historien. Men netop at det ender med at Ellie får valget at lade hende leve, hvor hun kunne have dræbt hende, det virkede som en bedre afrunding. Også selv om det godt nok var nogle voldsomme og hårde scener op til det tilgivende øjeblik.

At man skulle spille Abby så meget, var bestemt en overraskelse, og jeg havde også svært ved at tro at man kunne finde personen interessant og have følelser for, men det endte sådan for mig. Og selv om det ikke er revolutionerede historiefortælling, at man ser det fra "fjendens" side, og endda måske kommer til at holde af personen. Så fungerede det godt her og ikke noget vi ser så tit i den her stil, i spil.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf Rytteren » tors 09 jul 2020 16:32

j.rath skrev:Til allersidst hvor Ellie insisterer på at kæmpe med Abby havde jeg det bare sådan. Fuck nej. Tilgiv og lad dem sejle afsted. .


Havde omvendt. Var med på ideen om at ligegyldigt hvir du er så er det idioter der vil dig ondt. At allierede kan være alle der er mod dem der vil dig ondt i nuet. Derfor kunne man hjælpe abby, som fortæller hvor der er både. Men da det var ved at være tid til at de skulle hver sin vej var jeg enlig træt af, Ellie ikke gjorde noget. Det gjorde hun så heldigvis, nu skulle abby enlig dø. November.. pis... irriteret over man ikke som spiller i de mindste ikke fik et valg - noget spilmediet kan, kontra film... og det alene gør jeg ikke spiller det igen.

Et fantastisk spil, der har fået mig til at tænke over spillet længe efter jeg var færdig. En rutschebane af følelser. Så stærke. At trods det er det top 3 bedste spiloplevelser på ps4, så skal jeg ikke gennem det igen.

Er dog spændt på, hvor længe future days er i mit run, når jeg hiver guitaren frem. Siden jeg blev færdig, har den været med hver dag.

Fuck hvor er de dygtige hos ND
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf Slimjay DK » fre 10 jul 2020 08:12

Erroneus skrev:Det var også min første tanke, om det var nødvendigt at forsætte historien. Men netop at det ender med at Ellie får valget at lade hende leve, hvor hun kunne have dræbt hende, det virkede som en bedre afrunding. Også selv om det godt nok var nogle voldsomme og hårde scener op til det tilgivende øjeblik.

At man skulle spille Abby så meget, var bestemt en overraskelse, og jeg havde også svært ved at tro at man kunne finde personen interessant og have følelser for, men det endte sådan for mig. Og selv om det ikke er revolutionerede historiefortælling, at man ser det fra "fjendens" side, og endda måske kommer til at holde af personen. Så fungerede det godt her og ikke noget vi ser så tit i den her stil, i spil.


Enig 8)

Når det så er sagt, så kan Naughty Dog bare noget ingen andre kan.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf palawan » tors 16 jul 2020 17:57

Så kom jeg også i mål - Fremragende historie og en af denne generations absolutte højdepunkter !

Jeg var også lidt lunken ved, at skulle spille Abby delen, da jeg på det tidspunkt i spillet var ret "investeret" i Ellies historie, men den endte faktisk for mig med, at være mere interessant og intens end Ellie delen.

Overrasket over længden på spillet. Det tog mig lidt over 30 timer at komme igennem. Føltes klart længere end det første (men ikke for langt).
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf Chiesa » ons 22 jul 2020 13:49

Overordnet et rigtig godt spil, men mit had til Abby var simpelhen for stort til at det blev anderledes efter at have spillet med hende. Jeg heppede klart på Ellie i kampscenerne - også dem hvor jeg var Abby, men måtte til sidst “give efter” for at komme videre i spillet. :)

Skal man være lidt hård, så virkede spillet til at være gammel vin på nye flasker. Kampscenerne var rimelig ens blot med lidt forskelligt miljø. Det gjorde mig egentlig ikke noget, da det giver en hvis tilfredsstillelse at klare noget “Flawless”, men blev måske lidt trivielt i længden. Der var ikke meget nyskabende hvad angår fjenderne, som mest var genbrug fra 1’eren, så man kan undre sig over hvorfor det har taget dem så lang tid om at “skabe” 2’eren.

Jeg håber “eventyret” stopper her og de kaster sig over et nyt original spil, som de jo mestrer.
Billede
Chiesa
Niveau 4
 
Indlæg: 356


Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf Erroneus » ons 22 jul 2020 15:38

Jeg tror man har glemt hvordan The Last of Us 1 spillede, hvis man ikke fandt noget nyt i kampene i 2'eren. 1'eren var meget mindre dynamaisk og stift, hvor man var begrænset til meget de samme ting, og med middelmådigt gunplay. I 2'eren kan man gribe de forskellige områder meget mere forskelligt an, specielt pga. brug af mere vand, flere smutveje, højdeforskellige og et kampsystem, hvor man har flere aflednings muligheder og muligheder for at sætte mere intelligent fælder op, samt trække mennesker og inficerede ind i hinanden. Ja jeg kunne nok blive ved et stykke tid, men jeg syntes bestemt ikke at 2'eren nærmer sig noget der er gammel vin på nye flasker, fordi så kan man bruge det argument omkring alle spile der ligger i samme genre :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf Chiesa » ons 22 jul 2020 19:03

Erroneus skrev:Jeg tror man har glemt hvordan The Last of Us 1 spillede, hvis man ikke fandt noget nyt i kampene i 2'eren. 1'eren var meget mindre dynamaisk og stift, hvor man var begrænset til meget de samme ting, og med middelmådigt gunplay. I 2'eren kan man gribe de forskellige områder meget mere forskelligt an, specielt pga. brug af mere vand, flere smutveje, højdeforskellige og et kampsystem, hvor man har flere aflednings muligheder og muligheder for at sætte mere intelligent fælder op, samt trække mennesker og inficerede ind i hinanden. Ja jeg kunne nok blive ved et stykke tid, men jeg syntes bestemt ikke at 2'eren nærmer sig noget der er gammel vin på nye flasker, fordi så kan man bruge det argument omkring alle spile der ligger i samme genre :)


Min sidste gennemspilning af TLOU 1 var i 2017, så jeg må blankt erkende, at det ikke står lysende klart hvordan hver enkelt bevægelse var i spillet. Jeg skriver også: "Skal man være lidt hård". Jeg var bestemt underholdt - Det var blot for, at vi alle ikke skrev "det samme" i tråden men i stedet så det fra en anden vinkel. TLOU 1 lander på min top3 over bedste spil all-time, så jeg tillader mig at være en smule kritisk over, at man kan forsvare 7 års ventetid i forhold til produktet, som er solidt, men den erstatter ikke TLOU 1 på min top3-liste. Jeg er selvfølgelig også blevet 7 år ældre siden 1'eren og tiden til at "committe" til et spil på samme måde er bare ikke muligt længere, så det skal selvfølgelig også med i betragtningen. Igen - Fremragende spil, men jeg har allerede sat spillet til salg, da jeg simpelthen ikke kommer til at gennemføre det igen.
Billede
Chiesa
Niveau 4
 
Indlæg: 356

+1

Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf Erroneus » ons 22 jul 2020 20:34

Det var ikke for at være efter dig, det helt fair at have den holdning, og det er fint med et andet take på det :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf SanneKrog » man 27 jul 2020 14:38

Puha, blev “endelig” færdig med det. Noget længere end 1’eren, hver gang jeg tænkte, at nu sluttede det, så nej...
Et væld af følelsesmæssige op- og nedture, mesterligt sammensat af Naughty Dog :)
Har det underligt med at skulle opleve- leve sig ind i Abby, som jeg jo ikke kunne fordrage...og alligevel godt forstå hendes valg.
Oplevede klart, at kampsystemet var federe, bedre gennemtænkt i denne 2’er. Flere valgmuligheder til lejligheden.
Super god stemning undervejs, gå - snige sig omkring, se på bevoksning, bygninger m.m.
Kan se en genspille-værdi i flere kapitler, da jeg flere gange oplevede at gøre/reagere i situationer, som når jeg havde fået ro på, kunne se, at jeg kunne have løst anderledes.
SanneKrog
Niveau 1
 
Indlæg: 81
By: Stege

+2

Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf RandersBajer » søn 23 aug 2020 09:31

Er også lige blevet færdig med dette mesterværk, det er helt vildt flot lavet og hvor er der mange følelser man får indenbords...
Havde det også lidt svært med at skulle spille med Abby efter det hun gjorde med Joel, men når man tænker over det havde man sikkert selv handlet som hende når det kommer til stykket...
Både 1 og 2 skal spilles igen og igen,så hold nu kæft de er fede...
Vil jeg have en part 3 hell yeah, så kunne det være noget med joels tid efter han mistede sin datter og så selvfølgelig at de på en eller anden måde finder en kur .......
Hvad siger i til en evt part 3...?.
RandersBajer
Niveau 0
 
Indlæg: 17
By: Gislinge


Re: The Last of Us 2 (spoilers)

Indlægaf Erroneus » søn 23 aug 2020 09:41

Jeg er klar på en part 3. Jeg er ikke fan af prequels, da det ofte fjerner en del af det interessante i hvem der overlever osv, men det kunne godt være en del af 3'eren ja i mindre segmenter.

2'eren efterlader en masse ting åben, med mange forskellige faktioner, muterende inficerede og en verden i mere og mere forfald, så det er lagt op til muligheder. Jeg håber dog de tager sig god tid, og at Naughty Dog arbejder på noget helt andet imellemtiden.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron