Forum

PlayStation plus 10 års gave

Generelt snak om Playstation og services.

PlayStation plus 10 års gave

Indlægaf HrDanish » fre 24 jul 2020 20:48

Sad lige og spillede på min PS4 og så dukker der lige pludselig en notifikation op fra Sony af.
For at fejre 10 år med playstation plus har de smidt 70 kr ind på min Playstation store til fri benyttelse?!

Fint nok, men sært de ligefrem vælger at give credits frem for blot at have smidt et ekstra spil ud i stedet for, men så kan jeg da selv vælge et nu :lol: :lol: :lol:

Har alle været så heldige eller er det noget tilfældig, tvivler jeg på da jeg aldrig vinder noget!
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: PlayStation plus 10 års gave

Indlægaf Chaui » fre 24 jul 2020 22:20

Jeg har intet fået. Så det lyder meget mærkeligt.
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Re: PlayStation plus 10 års gave

Indlægaf Erroneus » fre 24 jul 2020 22:22

Heller ikke her, men kan se mange rundt omkring har fået det. Jeg tænker ikke de ruller ud samtidigt, så det er nok en god ide at have tålmodighed, inden man finder høtyven frem :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation plus 10 års gave

Indlægaf Rytteren » lør 25 jul 2020 00:12

Jeg har sgu også fået dem, og har tjekket min wallet.. De er der sgu. Tak Sony,

Nå.. Hvad skal de så bruges på? De har liiiiiige sat prisen på Concrete Genie op... så det blev ikke den.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PlayStation plus 10 års gave

Indlægaf Erroneus » lør 25 jul 2020 11:15

I ren nysgerrighed, hvis nogle af jer andre tjekker https://store.playstation.com/en-dk/subscriptions , hvad står jeres PS plus til? Min står til "Expired On: 2/7/2011" selv om jeg har aktiv PS Plus der kører til oktober 2023 O_o
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation plus 10 års gave

Indlægaf Rytteren » lør 25 jul 2020 15:18

Står samme udløbsdato hos mig... whuuut?
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar
+1

Re: PlayStation plus 10 års gave

Indlægaf Erroneus » lør 25 jul 2020 15:37

Ok, så er det bare PS Store hjemmesiden som flipper, man kan se sin korrekte dato via selve PS4 og PS Plus sektionen,

Var bare nysgerrig om det havde nogle relation til hvor random det er, om folk har fået noget fra det her PS Plus 10 år, eller ikke.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation plus 10 års gave

Indlægaf HrDanish » lør 25 jul 2020 16:29

Under https://store.playstation.com/en-dk/subscriptions stod der jeg slet ikke har nogle abonnementer, mens jeg under plus på ps4'eren står til 21/5/21, så jaaa storen har det vist ikke for godt med den del lige nu ;)
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300

+1

Re: PlayStation plus 10 års gave

Indlægaf Jake242 » søn 26 jul 2020 00:32

Godt at give en “rabat” på 70 kr men der er vel næppe noget nævneværdigt man kan få til det beløb... så i skal have penge op ad lommen, penge som i ellers ikke ville have brugt - på et eller andet niveau smart.
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: PlayStation plus 10 års gave

Indlægaf Erroneus » søn 26 jul 2020 00:56

Der er faktisk pt. sommersalg og dermed en sjat gode spil til billige penge, men ellers kan det være en god rabat på nogle lidt dyrere titler.

Det lugter desværre af, at det kun er tilfældige som får dette, så hvis man ikke har fået noget, ja så var man ikke heldig i denne omgang. Der er 41,5 million PS Plus kunder, så det vil vitterligt være værdi for ca 3 milliarder hvis de gjorde det, så måske ikke så overraskende, men ikke skide godt kommunikeret af Sony og man kunne ønske de lavede sådan ting her med mere åbenhed og forklaring, men det er jo standard for dem :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PlayStation plus 10 års gave

Indlægaf HrDanish » søn 26 jul 2020 16:19

Jake242 skrev:Godt at give en “rabat” på 70 kr men der er vel næppe noget nævneværdigt man kan få til det beløb... så i skal have penge op ad lommen, penge som i ellers ikke ville have brugt - på et eller andet niveau smart.

Masser af billige spil lige nu, pengene kan jo også bruges til næste gang man købe et plus abonnement på bud eller til de vigtige spils dlc'er. Og ellers gør de blot et spil man vil have lidt billigere, der er jo ingen der siger de skal bruges lige nu og her siden det ikke er en rabatkupon der udløber ;)

Erroneus skrev:Det lugter desværre af, at det kun er tilfældige som får dette, så hvis man ikke har fået noget, ja så var man ikke heldig i denne omgang. Der er 41,5 million PS Plus kunder, så det vil vitterligt være værdi for ca 3 milliarder hvis de gjorde det, så måske ikke så overraskende, men ikke skide godt kommunikeret af Sony og man kunne ønske de lavede sådan ting her med mere åbenhed og forklaring, men det er jo standard for dem :)

Ja det er nok svært at forvente de smider 3 milliarder på sådan et stunt, men klart dumt at de ikke har fortalt om det så folk ved at det blot er en chance. De burde nok have valgt at smide et ekstra spil med i august i stedet for. På den måde ville alle have fået glæde og hvis så de valgte et af de rimelig store efterspurgte titler så kunne det være endt med en meget bedre fejring af 10 år med plus samt yderligere flere der blev medlem.
Senest rettet af HrDanish søn 26 jul 2020 22:06, rettet i alt 1 gang.
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: PlayStation plus 10 års gave

Indlægaf Jake242 » søn 26 jul 2020 17:52

At give en potentiel rabat på 3 milliarder er ikke at smide 3 milliarder. Det vil være det samme som at netto smider 2 milliarder på at sætte oksekød 5 kr ned i forhold til normal prisen i lige uger.... det gør de selvfølgelig ikke. Det er kalkuleret prissætning som i sidste ende giver flere penge i kassen. Det koster ikke Sony en bøjet femøre... det giver derimod de kunder der gladeligt smider 1000 kr om året til ps+ til at føle at de får lidt værdi for pengene.
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: PlayStation plus 10 års gave

Indlægaf Erroneus » søn 26 jul 2020 19:46

Jake242 skrev:At give en potentiel rabat på 3 milliarder er ikke at smide 3 milliarder. Det vil være det samme som at netto smider 2 milliarder på at sætte oksekød 5 kr ned i forhold til normal prisen i lige uger.... det gør de selvfølgelig ikke. Det er kalkuleret prissætning som i sidste ende giver flere penge i kassen. Det koster ikke Sony en bøjet femøre... det giver derimod de kunder der gladeligt smider 1000 kr om året til ps+ til at føle at de får lidt værdi for pengene.

Nej naturligvis er det ikke det samme som at give 3 milliarder væk. Men at sige det ikke koster Sony en bøjet femøre er at presse den. Sony beholder "kun" ca 30% (svinger lidt), så hvis de havde givet credits for 3 milliarder væk, kunne de potentielt ende op med at skulle give 2,1 milliarder væk.

Hvis du betaler 1000 kr. om året for PS+, så skal du kigge dig efter nogle bedre tilbud, standardprisen er 450 kr og ofte er på tilbud til 375 kr, og ses flere gange om året nede omkring 300 kr :wink:
Og om de får mere tilbage, end de ikke havde gjort det, det er også tvivlsomt. Fordi hvis det var tilfældet, hvorfor er det så kun blevet givet til udvalgte kunder. Hvis det vitterligt var så fantastisk en forretning, hvorfor har alle så ikke fået? :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron