Forum

Forældrekonto til PS

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Forældrekonto til PS

Indlægaf Rene1980 » lør 21 okt 2017 13:26

Jeg var så småt begyndt at tabe kampen omkring brugen af min PS4 til mine drenge på 5 og 7 år, og har derfor investeret i en PS Pro således at vi har en ekstra PS4 i huset.
Nu går det op for mig at drengene altid har brugt min konto. Deres saves og downloadede spil er derfor tilknyttet min konto. Dette er egentlig ikke et problem pånær at vi ikke kan spille samtidig.

Jeg har hørt lidt omkring forældrekonti til PS men synes ikke rigtig at jeg kan finde information omkring det. Jeg tænker at drengene skal have en eller måske to børnekonti så vi alle kan spille samtidig men er usikker på om de kan tilgå de downloadede spil på min bruger og deres savegames. De vil blive meget kede af det hvis de skulle starte forfra.

Jeg har læst noget med omkring primær/sekundær PS men tror ikke at det er det som jeg søger.
Jeg håber at funktionen fungerer som på IPhone hvor vi alle er tilknyttet en familiekonto.
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: Forældrekonto til PS

Indlægaf Erroneus » lør 21 okt 2017 14:26

De har lige lavet systemet voldsomt om i Firmware 5, hvor det skulle være blevet meget forbedret.

Nu kan flere voksne kontier være en del af en familie og være med til at styre "børne kontoerne" og der kan opsættes forskellige begrænsninger på de forskellige børne konti.

De kan godt tilgå dine digitale spil, hvis du sætter den PS4 de bruger som din primær konsol. Når en konsol er sat til primær, så kan alle brugere på konsollen tilgå spil og PS+. Det betyder så at den konsol du bruger, sandsynligvis din PS4 Pro, der skal du så være logget ind og online for at tilgå dine spil. Nej du kan ikke have flere primære konsoller :)

Ang. save games, så tror jeg ikke du skal forvente at de kan tilgå dine savegames, det er bundet op på profil. Så jeg vil anbefale dig at lave 2 børne kontoer til dine drenge og så få det gjort med det samme, fordi jo før jo bedre, eller vil der bare være flere og flere spil hvor savegame problemet opstår.

Når de er gamle nok, kan du forfremme deres kontoer til fulde kontier.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Forældrekonto til PS

Indlægaf Erroneus » lør 21 okt 2017 17:02

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Forældrekonto til PS

Indlægaf Rene1980 » lør 28 okt 2017 10:25

Ungerne er nu oprettet med egne brugere men de kan ikke spille de downloadede spil. Der er en hængelås på.
Er det her at vi skal overveje noget med primær og sekundær PS? Det skal vel gøres pr gang de spiller idet de ikke spiller på en fast PS4.
Jeg synes godt nok at PS har en ualmindelig oldschool tilgang til bruger/familiesetup.
Jeg tror at konsekvensen at dette vil være at jeg fremadrettet køber fysiske spil istedet for download. De spiller alligevel aldrig de samme spil på samme tid
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: Forældrekonto til PS

Indlægaf Erroneus » lør 28 okt 2017 12:56

Hvis der er hængelås på, så er det sandsynligvis der ikke er licens til spillet på maskinen ja.

"De kan godt tilgå dine digitale spil, hvis du sætter den PS4 de bruger som din primær konsol. Når en konsol er sat til primær, så kan alle brugere på konsollen tilgå spil og PS+. Det betyder så at den konsol du bruger, sandsynligvis din PS4 Pro, der skal du så være logget ind og online for at tilgå dine spil. Nej du kan ikke have flere primære konsolle"

Så for at skære det ned.
Ungernes konsol, skal være DIN primære konsol, for at de kan tilgå de spil du har købt.

Så hvis de spiller på forskellige konsoller, så bliver det problematisk, hvis de skal kunne tilgå de spil du har købt digitalt. Så vil sådan situationer være bedre med fysiske spil.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Forældrekonto til PS

Indlægaf Rene1980 » søn 29 okt 2017 11:48

De spiller ikke på en fast PS så det er her problemet er.
Jeg må investere i spillene på fysiske diske - og så overveje om der er enkelte af deres spil som skal købes igen.

Hvordan fungerer det på andre konsoller?
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: Forældrekonto til PS

Indlægaf Erroneus » søn 29 okt 2017 14:21

Det er samme system på Xbox, der angiver man også én hjemme-konsol.
På Nintendo Switch er man dårligere stillet, da man kun kan have én konsol knyttet til sin bruger.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Forældrekonto til PS

Indlægaf Vreki » søn 29 okt 2017 14:28

Rene1980 skrev:Ungerne er nu oprettet med egne brugere men de kan ikke spille de downloadede spil. Der er en hængelås på.
Er det her at vi skal overveje noget med primær og sekundær PS? Det skal vel gøres pr gang de spiller idet de ikke spiller på en fast PS4.
Jeg synes godt nok at PS har en ualmindelig oldschool tilgang til bruger/familiesetup.
Jeg tror at konsekvensen at dette vil være at jeg fremadrettet køber fysiske spil istedet for download. De spiller alligevel aldrig de samme spil på samme tid


Sony er faktisk ganske large med deres tilgang til digitale køb. Normen er at når man køber noget digitalt så er det knyttet til ens personlige konto. De har så valgt at andre brugere på køberens primære konsol også har adgang til spillene.

Det virker rigtigt fint i det setup som 95% af deres brugere har hvor der er én konsol med flere brugere.
Og mange af dem der har to konsoller kan også benytte det til at have en "gratis" kopi så længe der er ikke mere end to forskellige brugere i spil.

Men hvis man har mere end én konsol og ønsker at spillene skal kunne bruges vilkårligt på dem, ja så bliver man nødt til at have en fysisk kopi. Nøjagtigt som hvis du har to dvd-afspillere.

Savegames ligger som udgangspunkt også på den konsol du spiller på, så hvis ungerne hopper frem og tilbage mellem konsollerne så kommer savegames altså ikke med.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Forældrekonto til PS

Indlægaf RandersBajer » søn 23 aug 2020 09:11

Låner lige denne tråd....Jeg skal til at oprette børnekonto til mine to drenge,så har lige et spørgsmål herom...
Skal jeg oprette kontoer ligesom jeg selv gjorde dvs med egen e-mail og password eller skal jeg gå ind under familiehåndtering på min konto tilføje derfra..og hvis det er der skal jeg så skrive min e-mail eller skal de have deres egen e-mail +password...
Håber i kan hjælpe..
God søndag
RandersBajer
Niveau 0
 
Indlæg: 17
By: Gislinge


Re: Forældrekonto til PS

Indlægaf Erroneus » søn 23 aug 2020 10:21

Ja du skal oprette en email og konto til hver af dine børne konto. Du går derefter ind under familiehåndtering på din konto på PS4 og tilføjer derfra. Hvis den beder dig logge ind med din konto, så gør du det.

Fra den menu kan vælge at oprette en ny bruger, du angiver navn og fødselsdato, og derefter hvilken restriktioner der hører til. Den vil også spørge om der skal tillades adgang til PlayStation Network, hvis du ikke siger ja til det, så kan kontoen ikke spille online.

Første gang du logger ind med barne kontoen, spørger den så om du vil joine playstation network og der smider du så email-adressen ind du har oprettet, og opretter en kode til, samt opsætter hvilken PSN nick kontoen skal have.

Evt. se den her video: https://www.youtube.com/watch?v=e7zK4pDFQs8
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Forældrekonto til PS

Indlægaf RandersBajer » søn 23 aug 2020 19:47

Perfekt...Takker for hurtigt svar...
RandersBajer
Niveau 0
 
Indlæg: 17
By: Gislinge

+1


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster