Forum

Ps5 forudbestilling hvor ?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » tors 15 okt 2020 22:17

Skal man ikke vente med at bedømme hastigheden, indtil man rent faktisk har prøvet UI'en :) Nu skal man også huske at den CPU der sidder i PS4, var noget gammelt skrammel, det er en voldsom opgradering, kombineret med storage der ikke bliver belastet af hvor meget der ligger på harddisken og søgetider.

Der kommer flere videoer, inkl. hvor pressen har haft fingrene i maskinen meget snart.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf darkandel » fre 16 okt 2020 16:27

Synes det var dejlige simpelt og ikke et Tivoli show som man ser på Xbox
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby

+1

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf ShadowFlame » man 19 okt 2020 16:32

Jeg tror ikke du har set den seneste version af XBOX UI. :shock:
Problemet har tidligere været hastigheden. Det er løst og det bliver nok i værre på Xbox SX.

ShadowFlame
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Silkeborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » man 19 okt 2020 17:46

Det ligner stadigvæk noget fra Tivoli og yes jeg har prøvet det af, jeg har en Xbox One X :)
Men det er nok mere hvad man er vant til, og så har det ikke hjulpet at Microsoft har lavet redesign af Xbox UI så mange gange nu. Det sidste de har lavet er okay og hurtigt, hold nu fast i det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Megajohn » man 19 okt 2020 18:19

Microsoft er generelt elendige til at designe UI. Windows er også et stort mess.

Jeg har haft Xbox One hele generationen, og det har været uigennemskueligt hele vejen igennem alle deres mange versioner. Jeg synes ikke det nye er super godt heller. Grimt og clunky at finde rundt i.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf thomsen83 » man 19 okt 2020 22:21

Kan se at Dustin har annulleret den forkerte preorder, så jeg har stadig en PS5 preorder hos dem (lavet d.17/9 kl 09:34) hvis nogen skulle have interesse i at overtage den (koster 4199) så er den up for grabs.
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367

+2

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » tirs 20 okt 2020 05:33

https://www.youtube.com/watch?v=XmLYh1y ... el=OriginZ

Prøv at se den video. Læg mærke til Red Dead Redemption 2 load tid på Ps5 :D (2 sekunder :shock: )

Den er sgu hurtigere end jeg havde regnet med den SSD. Til sammenligning loader Series X samme spil på 38 sekunder.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf darkandel » tirs 20 okt 2020 06:13

Hvis det ikke er fake er det satme for vildt :o
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » tirs 20 okt 2020 06:18

darkandel skrev:Hvis det ikke er fake er det satme for vildt :o


Ja der er desværre kun den ene video indtil videre, så vidt jeg kan se. Pt er der vidst ikke andre kanaler med lignende videoer. Hvis man kigger på loading i Ratched and Clank demonstrationen, så er det ikke noget der umiddelbart ville få mig til at tro det er fake (selvom det da er hurtigere end jeg havde troet muligt)

Men hvis det ER ægte, så giver det da nogen helt hjernedøde nye muligheder for ingame gameplay, hvis man kan loade et helt map i RDR2 størrelse på den tid.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » tirs 20 okt 2020 08:36

Videoen er fra 21 maj 2019, så den er vist ret fake :)
RDR2 tager omkring 10 sekunder at loade på PC på en hurtig SSD.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Unklemac » tirs 20 okt 2020 10:05

thomsen83 skrev:Kan se at Dustin har annulleret den forkerte preorder, så jeg har stadig en PS5 preorder hos dem (lavet d.17/9 kl 09:34) hvis nogen skulle have interesse i at overtage den (koster 4199) så er den up for grabs.


Den overtager jeg meget gerne [-o< Skriver lige pb
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf thomsen83 » tirs 20 okt 2020 10:17

Unklemac skrev:
thomsen83 skrev:Kan se at Dustin har annulleret den forkerte preorder, så jeg har stadig en PS5 preorder hos dem (lavet d.17/9 kl 09:34) hvis nogen skulle have interesse i at overtage den (koster 4199) så er den up for grabs.


Den overtager jeg meget gerne [-o< Skriver lige pb


Den er din, jeg har svaret på PB.
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367

+2

Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » tirs 20 okt 2020 10:57

Erroneus skrev:Videoen er fra 21 maj 2019, så den er vist ret fake :)
RDR2 tager omkring 10 sekunder at loade på PC på en hurtig SSD.


Ja det havde jeg ikke opdaget. Men med 10 sekunder på PC kunne det vel stadig passe. SSDen i ps5 skulle jo være væsentligt hurtigere end hvad der kan købes på pc pt
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf Erroneus » tirs 20 okt 2020 14:37

BizzyVaping skrev:
Erroneus skrev:Videoen er fra 21 maj 2019, så den er vist ret fake :)
RDR2 tager omkring 10 sekunder at loade på PC på en hurtig SSD.


Ja det havde jeg ikke opdaget. Men med 10 sekunder på PC kunne det vel stadig passe. SSDen i ps5 skulle jo være væsentligt hurtigere end hvad der kan købes på pc pt

Man kan godt få drev nu til PC, som er på niveau, eller faktisk er lidt hurtigere. Det er de drev som skal bruges til udvidelse. Men ja indlæsningstiderne bliver enormt gode og mulighederne bliver interessante, når udviklerne om et par år har fundet ud af at udnytte muligheden for så stor storage, som ikke bare kan bruges til større og mere åbner verdner, men også bruge storage som RAM visse funktioner i spillene.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ps5 forudbestilling hvor ?

Indlægaf BizzyVaping » tirs 20 okt 2020 15:13

Erroneus skrev:
BizzyVaping skrev:
Erroneus skrev:Videoen er fra 21 maj 2019, så den er vist ret fake :)
RDR2 tager omkring 10 sekunder at loade på PC på en hurtig SSD.


Ja det havde jeg ikke opdaget. Men med 10 sekunder på PC kunne det vel stadig passe. SSDen i ps5 skulle jo være væsentligt hurtigere end hvad der kan købes på pc pt

Man kan godt få drev nu til PC, som er på niveau, eller faktisk er lidt hurtigere. Det er de drev som skal bruges til udvidelse. Men ja indlæsningstiderne bliver enormt gode og mulighederne bliver interessante, når udviklerne om et par år har fundet ud af at udnytte muligheden for så stor storage, som ikke bare kan bruges til større og mere åbner verdner, men også bruge storage som RAM visse funktioner i spillene.


Jo men de har da så vidt jeg ved stadig ikke været på lager nogen steder, og har bare kunne bestilles

Så der kan vel heller ikke være lavet tests ud fra dem?
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster