Forum

PlayStation 5 - Afsløring af tech

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf BizzyVaping » fre 30 okt 2020 06:17

Jake242 skrev:Så deres eksklusiv titler skulle kunne spilles på pc? Så kan de sgu ligeså godt lukke deres Playstation franchise ned med det samme... det ENESTE de har er deres eksklusiv titler(som så også er det hele værd)


Deres spil ville jo stadig være konsol eksklusive som med MS gamepass, og der er jo masser som enten ikke har råd til en ordentlig pc eller som hellere bare vil spille konsol af den ene eller anden grund.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf Jake242 » fre 30 okt 2020 07:54

Hvad får dig til at tror at ms ikke ville kunne få en xbox/fremtidige xbox’e til at kunne afvikle pc spil? Det ville de kunne gøre med et knips med fingeren... har du glemt at MS laver windows?
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf BizzyVaping » fre 30 okt 2020 09:48

Hvis det var så let så havde de allerede gjort det. Der er tonsvis af spil på pc som ikke fåes til xbox/konsol. Hvis det virkeligt bare var et knips med fingrene, Tror du så ikke de allerede havde gjort det?
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf Dasiima » fre 30 okt 2020 10:14

Jake242 skrev:Hvad får dig til at tror at ms ikke ville kunne få en xbox/fremtidige xbox’e til at kunne afvikle pc spil? Det ville de kunne gøre med et knips med fingeren... har du glemt at MS laver windows?


Så kører Jake's Xbox propaganda tog igen.. I forhold til en stærk gamer pc er Windows nok den mindste del af setup'et.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf tue69 » fre 30 okt 2020 13:20

Det er sgu sjovt som tingene vipper med sådan en ny konsolgeneration. Var jeg blevet spurgt for 2 måneder siden var jeg 100 pct. på en Xbox, såfremt jeg skulle vælge. Nu har jeg så lige tæsket God of War, Last of Us 2 og Spider-Man igennem (Spider-Man for 2. gang) og har lånt Horizon Zero Dawn og jeg kunne ikke drømme om at købe en Xbox.

GamesPass er genialt, men desto mere jeg kigger i kataloget, desto mere bedrøvet bliver jeg. Der er tæt på INTET af Xbox' eksklusivitetsrække der har tilnærmelsesvist den samme tiltrækningskraft som Sonys titler.

Gears of War. I min optik det tætteste vi kommer på en spilmatisering af Fast and the Furious-serien. Det sælger helt vildt men det siger mig så absolut ingenting. Gav op halvvejs igennem 3'eren fordi at det blev for kedeligt (gælder egentligt både Fast and the Forious og Gears of War)

Halo. Har ikke rørt det siden Reach (Eller ODST, hvilken af dem der kom sidst). Jeg hyggede mig gevaldigt med 3'eren men det mistede appeal med Reach og ODST, og 4'eren havde jeg liggende på hylden men solgte det i folie, da det absolut intet sagde.

Forza-serien har heller ikke det store at sige, da jeg ikke spiller bilspil.

Så er der Bethesda. Jeg hyggede mig med de nye Wolfenstein titler. Prøvede den første af dem via PS Now, men interessen svigtede allerede kort inde i det. Jeg har aldrig rørt Fallout i mere end en time af gangen og droppede at gennemføre 3'eren. Elder Scrolls Oblivion var jeg helt pjattet med. Tæskede alt igennem og maxede ud på achievements. Skyrim gik jeg død i. Doom har jeg til gode, men det kunne jeg godt se mig spille.

Det eneste fra Bethesda jeg sådan rigtigt ville ærgre mig over er Evil Within, så hvis der kommer en 3'er kunne jeg godt blive udfordret på mit valg der.

Sea of Thieves, Sunset Overdrive m.fl. siger mig ingenting og har ikke spejdet i deres retning siden release. Quantum Break og Ori kunne jeg til gengæld godt være interesseret i.

Sammenligner man det med det lineup som eksisterer i PlayStations univers, så tipper den markant til Sonys univers.

Jeg blev nærmest følelsesmæssigt involveret i historien om Nathan Drake og i særdelesheden Joel og Ellie i Last of Us. Det er ikke sikkert at vi ser de figurer igen, men Naughty Dog plejer jo at diske op med et eller andet. Til gengæld blev jeg grebet af såvel Spider-Man og sidst men ikke mindst God of War. Så meget at det vil være min tid (og udlæg) værd, at købe en PS5. Det er egentligt vildt, for jeg husker ikke at have haft den emotionelle binding til nogen figurer i min Xbox-tid. Jo, Mass Effect.

Jeg er sgu blevet en story-gamer på mine gamle dage, og her fører Sony på eksklusiviteten. Hvis jeg, som det var tilfældet for noget tid tilbage, primært skulle spille FIFA og Call of Duty, så vandt Xbox helt sikkert.

TL;DR - Synes Xbox så lækrest ud for 2 måneder siden - nu hælder jeg til PlayStation pga. eksklusiverne.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus

+2

Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf Jake242 » fre 30 okt 2020 13:32

BizzyVaping skrev:Hvis det var så let så havde de allerede gjort det. Der er tonsvis af spil på pc som ikke fåes til xbox/konsol. Hvis det virkeligt bare var et knips med fingrene, Tror du så ikke de allerede havde gjort det?


Så længe de kan sælge samme spil til både pc og xbox behøver de ikke... og nogle pc titler egner sig heller ikke til xbox brugere.

faktum er bare at hvis et spil laves til PC - så kan MS sagtens få det til at køre på xbox med et knips med fingrene - om ikke andet så ved at lade xboxen kunne køre windows.

Jeg siger ikke, at der ikke kan opstå problemer(da xbox/playstation er et mere lukket miljø) men det KAN lade sig gøre.
Senest rettet af Jake242 fre 30 okt 2020 13:36, rettet i alt 1 gang.
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf Jake242 » fre 30 okt 2020 13:34

Dasiima skrev:
Så kører Jake's Xbox propaganda tog igen.. I forhold til en stærk gamer pc er Windows nok den mindste del af setup'et.


Det er ikke propaganda - det er facts og kan se du giver mig ret :mrgreen:
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf Megajohn » fre 30 okt 2020 16:30

tue69 skrev:Det er sgu sjovt som tingene vipper med sådan en ny konsolgeneration. Var jeg blevet spurgt for 2 måneder siden var jeg 100 pct. på en Xbox, såfremt jeg skulle vælge. Nu har jeg så lige tæsket God of War, Last of Us 2 og Spider-Man igennem (Spider-Man for 2. gang) og har lånt Horizon Zero Dawn og jeg kunne ikke drømme om at købe en Xbox.

GamesPass er genialt, men desto mere jeg kigger i kataloget, desto mere bedrøvet bliver jeg. Der er tæt på INTET af Xbox' eksklusivitetsrække der har tilnærmelsesvist den samme tiltrækningskraft som Sonys titler.

Gears of War. I min optik det tætteste vi kommer på en spilmatisering af Fast and the Furious-serien. Det sælger helt vildt men det siger mig så absolut ingenting. Gav op halvvejs igennem 3'eren fordi at det blev for kedeligt (gælder egentligt både Fast and the Forious og Gears of War)

Halo. Har ikke rørt det siden Reach (Eller ODST, hvilken af dem der kom sidst). Jeg hyggede mig gevaldigt med 3'eren men det mistede appeal med Reach og ODST, og 4'eren havde jeg liggende på hylden men solgte det i folie, da det absolut intet sagde.

Forza-serien har heller ikke det store at sige, da jeg ikke spiller bilspil.

Så er der Bethesda. Jeg hyggede mig med de nye Wolfenstein titler. Prøvede den første af dem via PS Now, men interessen svigtede allerede kort inde i det. Jeg har aldrig rørt Fallout i mere end en time af gangen og droppede at gennemføre 3'eren. Elder Scrolls Oblivion var jeg helt pjattet med. Tæskede alt igennem og maxede ud på achievements. Skyrim gik jeg død i. Doom har jeg til gode, men det kunne jeg godt se mig spille.

Det eneste fra Bethesda jeg sådan rigtigt ville ærgre mig over er Evil Within, så hvis der kommer en 3'er kunne jeg godt blive udfordret på mit valg der.

Sea of Thieves, Sunset Overdrive m.fl. siger mig ingenting og har ikke spejdet i deres retning siden release. Quantum Break og Ori kunne jeg til gengæld godt være interesseret i.

Sammenligner man det med det lineup som eksisterer i PlayStations univers, så tipper den markant til Sonys univers.

Jeg blev nærmest følelsesmæssigt involveret i historien om Nathan Drake og i særdelesheden Joel og Ellie i Last of Us. Det er ikke sikkert at vi ser de figurer igen, men Naughty Dog plejer jo at diske op med et eller andet. Til gengæld blev jeg grebet af såvel Spider-Man og sidst men ikke mindst God of War. Så meget at det vil være min tid (og udlæg) værd, at købe en PS5. Det er egentligt vildt, for jeg husker ikke at have haft den emotionelle binding til nogen figurer i min Xbox-tid. Jo, Mass Effect.

Jeg er sgu blevet en story-gamer på mine gamle dage, og her fører Sony på eksklusiviteten. Hvis jeg, som det var tilfældet for noget tid tilbage, primært skulle spille FIFA og Call of Duty, så vandt Xbox helt sikkert.

TL;DR - Synes Xbox så lækrest ud for 2 måneder siden - nu hælder jeg til PlayStation pga. eksklusiverne.


Jeg har det fuldstændig som dig faktisk. Jeg var også meget pro Xbox for 1-2 måneder siden og kunne slet ikke holde ud at se på PS5erens fysiske udseende.

Udseendet har vokset på mig. Især efter teardown. Der er tænkt over det - og så er den lydløs. Thank god.

Dualsense controlleren ser rent faktisk ud til at være noget nyt og virkelig spændende, og ikke bare en gimmick.

Spiludvalget siger også bare mig mere egentlig. Jeg mangler stadig at spille Spiderman og Ghost of Tshushima, men ser virkelig frem til at prøve kræfter med dem. Og efter lidt flere videoer af Ratchet & Clank, er jeg også blevet solgt på det.

Så er jeg egentlig ligeglad med om de måske 2-3 TF mere i Xboxen. Jeg har ikke meget tid til at spille mere, så de skal bruges fornuftigt. Og her vinder Sony på mange parametre fortsat.

Jeg har beholdt min PS5 forudbestilling og annulleret Xboxen.

Det havde jeg sq ikke troet for 1-2 måneder siden.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf BizzyVaping » fre 30 okt 2020 17:09

tue69 skrev:Det er sgu sjovt som tingene vipper med sådan en ny konsolgeneration. Var jeg blevet spurgt for 2 måneder siden var jeg 100 pct. på en Xbox, såfremt jeg skulle vælge. Nu har jeg så lige tæsket God of War, Last of Us 2 og Spider-Man igennem (Spider-Man for 2. gang) og har lånt Horizon Zero Dawn og jeg kunne ikke drømme om at købe en Xbox.

GamesPass er genialt, men desto mere jeg kigger i kataloget, desto mere bedrøvet bliver jeg. Der er tæt på INTET af Xbox' eksklusivitetsrække der har tilnærmelsesvist den samme tiltrækningskraft som Sonys titler.



Indtil videre er gamepass ret sørgeligt imo. Jeg havde det på PC i 6 måneder indtil for nyligt, og jeg tror sammenlagt jeg fik brugt det i max 4 timer over de 6 måneder.

Man kan håbe der kommer noget godt ud af deres Bethesda handel, og hvis der gør, så køber jeg da nok gamepass igen. Jeg har dog ikke den store tiltro til at MS ikke laver endnu en RARE/PerfectDark fiasko.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf Megajohn » fre 30 okt 2020 17:22

BizzyVaping skrev:
tue69 skrev:Det er sgu sjovt som tingene vipper med sådan en ny konsolgeneration. Var jeg blevet spurgt for 2 måneder siden var jeg 100 pct. på en Xbox, såfremt jeg skulle vælge. Nu har jeg så lige tæsket God of War, Last of Us 2 og Spider-Man igennem (Spider-Man for 2. gang) og har lånt Horizon Zero Dawn og jeg kunne ikke drømme om at købe en Xbox.

GamesPass er genialt, men desto mere jeg kigger i kataloget, desto mere bedrøvet bliver jeg. Der er tæt på INTET af Xbox' eksklusivitetsrække der har tilnærmelsesvist den samme tiltrækningskraft som Sonys titler.



Indtil videre er gamepass ret sørgeligt imo. Jeg havde det på PC i 6 måneder indtil for nyligt, og jeg tror sammenlagt jeg fik brugt det i max 4 timer over de 6 måneder.

Man kan håbe der kommer noget godt ud af deres Bethesda handel, og hvis der gør, så køber jeg da nok gamepass igen. Jeg har dog ikke den store tiltro til at MS ikke laver endnu en RARE/PerfectDark fiasko.


Mit problem er egentlig også lidt, at det tager mig lang tid at gennemføre et spil pga. travlhed. Så nogle gange når jeg endelig gik igang med et, blev det taget af igen før jeg blev færdig. Hehe.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf BizzyVaping » fre 30 okt 2020 17:35

Megajohn skrev:
BizzyVaping skrev:
tue69 skrev:Det er sgu sjovt som tingene vipper med sådan en ny konsolgeneration. Var jeg blevet spurgt for 2 måneder siden var jeg 100 pct. på en Xbox, såfremt jeg skulle vælge. Nu har jeg så lige tæsket God of War, Last of Us 2 og Spider-Man igennem (Spider-Man for 2. gang) og har lånt Horizon Zero Dawn og jeg kunne ikke drømme om at købe en Xbox.

GamesPass er genialt, men desto mere jeg kigger i kataloget, desto mere bedrøvet bliver jeg. Der er tæt på INTET af Xbox' eksklusivitetsrække der har tilnærmelsesvist den samme tiltrækningskraft som Sonys titler.



Indtil videre er gamepass ret sørgeligt imo. Jeg havde det på PC i 6 måneder indtil for nyligt, og jeg tror sammenlagt jeg fik brugt det i max 4 timer over de 6 måneder.

Man kan håbe der kommer noget godt ud af deres Bethesda handel, og hvis der gør, så køber jeg da nok gamepass igen. Jeg har dog ikke den store tiltro til at MS ikke laver endnu en RARE/PerfectDark fiasko.


Mit problem er egentlig også lidt, at det tager mig lang tid at gennemføre et spil pga. travlhed. Så nogle gange når jeg endelig gik igang med et, blev det taget af igen før jeg blev færdig. Hehe.


Ja samme her. Derfor gider jeg heller ikke spille hvad som helst. Det skal være virkeligt godt for jeg gider gå i gang med et singleplayer spil.

Jeg spiller efterhånden også mest online, hvor man lige kan tage en kamp eller to og hoppe af igen. Stort set kun når der kommer noget nyt fra Sony at jeg går igang med singleplayer.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf ShadowFlame » fre 30 okt 2020 18:45

BizzyVaping skrev:
Ja ca lige så nemt at kaste ud, som at påstå Ps5 kører på RDNA 1 uden noget til at dokumentere det :wink:



Jeg er jo ikke den eneste der siger det nu. Xbox siger det jo efter seneste AMD præsentation - xbox er den endte next Gen konsol med full rdna2.

Nej Sony og Cerny har ikke snakket om de features der er en del af RDNA2.

Infinity cache
Sampler feedback
Mesh shading
VRS
Playstation har RT via Gpuens CU, så den har ikke specifik HW som vi kender fra Nvidia eller xbox SX som har 97gops til ML og RT. Dvs de ikke kommer til at bruge gpu resourcer når det laves RT.


Igen.- folk skal købe hvad de vil og forhåbentlig den konsol det givet dem der bedste oplevelser. Men det her er vel en tråd om tech, så jeg tænker det er her den skal holdes.
ShadowFlame
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Silkeborg


Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf BizzyVaping » fre 30 okt 2020 18:57

ShadowFlame skrev:
BizzyVaping skrev:
Ja ca lige så nemt at kaste ud, som at påstå Ps5 kører på RDNA 1 uden noget til at dokumentere det :wink:



Jeg er jo ikke den eneste der siger det nu. Xbox siger det jo efter seneste AMD præsentation - xbox er den endte next Gen konsol med full rdna2.

Nej Sony og Cerny har ikke snakket om de features der er en del af RDNA2.

Infinity cache
Sampler feedback
Mesh shading
VRS
Playstation har RT via Gpuens CU, så den har ikke specifik HW som vi kender fra Nvidia eller xbox SX som har 97gops til ML og RT. Dvs de ikke kommer til at bruge gpu resourcer når det laves RT.


Igen.- folk skal købe hvad de vil og forhåbentlig den konsol det givet dem der bedste oplevelser. Men det her er vel en tråd om tech, så jeg tænker det er her den skal holdes.


Jo du er faktisk den eneste der siger det. Det er ihvertfald ikke hvad MS påstår

MS siger deres konsol er den eneste med "full" RDNA2. Det betyder da på ingen måde at Ps5 kører RDNA 1. Alene ordlyden burde da få dig til at sige dig selv, at de begge kører RDNA2 og Sony bare har cuttet nogen features

Det er allerede blevet forklaret før i tråden at Ps5 kører en custom RDNA 2.

Jeg ved ikke hvorfor du skriver til mig om ting Cerny har eller ikke har sagt. Jeg har intet nævnt om Cerny
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf tue69 » fre 30 okt 2020 19:36

Ja beklager. Det var heller ikke for at trække Tech-debatten ud af tråden.

For at køre det i retning af topic så kan man vel sige, at indholdet i konsollen blev sekundært for undertegnede. Sjovt, for det var netop det der gjorde at jeg skiftede fra Xbox i sin tid.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus

+1

Re: PlayStation 5 - Afsløring af tech

Indlægaf Redman DK » lør 31 okt 2020 15:34

Der er nu noget specielt ved månederne op til en ny konsolgeneration. Det er altid sjovt at se folk joine forum for konsol a bare for at snakke om konsol b.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646

+3

ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster