Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tors 19 nov 2020 19:06

PlayStation 5 er landet, for nogle af os. Vi håber dem som ikke har fundet en maskine, snart får fingrene i en, kig ind i tråden om det: viewtopic.php?f=4&t=27017&start=660


Men for at snakke lidt PlayStation 5 snak op, nu hvor folk kan begynde at lege med den. Passer perfekt ind i mit IKEA tv møbel :lol:

Also, sådan lige hurtigt indspark:

Astro's Playroom GOTY 2020 - MVP: Dualsense

Det er naturligvis sagt lidt i spøg, men nu er det anden gang jeg prøver Astro's Playroom og Dualsense controlleren. Det spiller eddername!
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf philipnielsen93 » tors 19 nov 2020 19:49

Har både Demon's souls og Spider-Man installeret indtil videre men Astro's Playroom fangede alligevel, så jeg lige blev nød til at køre det hele igennem. Det var sku en fornøjelse :D
Billede
philipnielsen93
Niveau 1
 
Indlæg: 94
By: Holbæk


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf LarsGL » tors 19 nov 2020 20:17

Jeg har også Miles Morales, der ligger og venter, men jeg har det på samme måde. :-) Astro's Playroom er ekstremt underholdende , og den måde, de udnytter controlleren på, er for sindssyg.
LarsGL
Niveau 5
 
Indlæg: 1081


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Unklemac » tors 19 nov 2020 20:20

Må man godt skrive hvis man ikke har en PS5? :mrgreen:

For vil bare sige at jeg bestilte Demon Souls da det udkom i japan på PS3 tilbage hvor ingen kendte til det... og jeg er da overhovedet ikke misundelig over at i kan trykke Play på Remastered versionen :o :o :o

Hvordan er støjen på blæser under heavy load? Min PS4 Pro kan jo får damernes skørter til at flyve op i loftet når den sætter igang (marilyn monroe style) :x

Og har i brugt transfer fra PS4 til PS5?og hastighed ca.? Mit internet er langsomt, så kunne være fedt hvis jeg kunne overføre det nogenlunde “hurtigt”.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Megajohn » tors 19 nov 2020 20:20

Fik dyret idag heldigvis. Jeg er voldsomt tilfreds.

Dualsense har overrasket mig. Fantastisk controller, og jeg har ellers været mest glad for Xbox’. Men det er der over grundigt om på nu.

Konsollen er meget tæt på lydløs og laaaangt bedre kvalitet end ps4.

Spiderman er genialt. Super gameplay og virkelig smuk grafik.

Det her bliver en fabelagtig generation.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » tors 19 nov 2020 20:29

Unklemac skrev:Må man godt skrive hvis man ikke har en PS5? :mrgreen:

For vil bare sige at jeg bestilte Demon Souls da det udkom i japan på PS3 tilbage hvor ingen kendte til det... og jeg er da overhovedet ikke misundelig over at i kan trykke Play på Remastered versionen :o :o :o

Hvordan er støjen på blæser under heavy load? Min PS4 Pro kan jo får damernes skørter til at flyve op i loftet når den sætter igang (marilyn monroe style) :x

Og har i brugt transfer fra PS4 til PS5?og hastighed ca.? Mit internet er langsomt, så kunne være fedt hvis jeg kunne overføre det nogenlunde “hurtigt”.



Jeg har brugt transfer, men kun til profiler og savegames.
Det var ikke noget jeg lige målte på, måske en 10-15 minutter for de10 profiler der er, vist omkring 40gb data.
Men det kører så vidt jeg ved over dit lokale net, ikke internettet.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf crimbz » tors 19 nov 2020 20:40

Jeg er virkelig imponeret over controlleren ! Den er imponerende lækker ! Og jeg har faktisk altid synes at Xbox one controlleren var ergonomisk bedst, men dualsense når en helt ny højde ! Og de adaptive triggers og haptic feedback !
crimbz
Niveau 2
 
Indlæg: 159
By: Albertslund


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » tors 19 nov 2020 21:12

Er sgu lidt misundelig. Min har åbenbart ligget bag i en Bring bil hele dagen uden at de har gidet levere den :evil:
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Deezoned » tors 19 nov 2020 21:32

Jep! Den controller er godt nok suveræn! Er lidt spændt på hvor længe den kører på en opladning. Astro får den jo til at gå amok i ryst, lyd og spændte knapper :)

Jeg bliver vist nødt til at rydde en butik i morgen for spil, ekstra controller og en ladestation.

Umiddelbart tænker jeg AC: Valhalla, den kan man vel ikke gå galt i byen med?

Håber virkeligt alle der pt. ikke har fået deres maskine at den snart er på vej!
Deezoned
Niveau 3
 
Indlæg: 218


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf schou132 » tors 19 nov 2020 21:35

Unklemac skrev:Må man godt skrive hvis man ikke har en PS5? :mrgreen:

For vil bare sige at jeg bestilte Demon Souls da det udkom i japan på PS3 tilbage hvor ingen kendte til det... og jeg er da overhovedet ikke misundelig over at i kan trykke Play på Remastered versionen :o :o :o

Hvordan er støjen på blæser under heavy load? Min PS4 Pro kan jo får damernes skørter til at flyve op i loftet når den sætter igang (marilyn monroe style) :x

Og har i brugt transfer fra PS4 til PS5?og hastighed ca.? Mit internet er langsomt, så kunne være fedt hvis jeg kunne overføre det nogenlunde “hurtigt”.


Gør dig selv den tjeneste at bruge en 1 time på at gøre din PS4 helt ren indvendig hvor du skiller den ad. Min PS4 pro er helt lydløs nu efter også at lyde som et SAS fly.
Billede
schou132
Niveau 4
 
Indlæg: 383
By: Aarhus C

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » tors 19 nov 2020 21:55

Deezoned skrev:Jep! Den controller er godt nok suveræn! Er lidt spændt på hvor længe den kører på en opladning. Astro får den jo til at gå amok i ryst, lyd og spændte knapper :)

Jeg bliver vist nødt til at rydde en butik i morgen for spil, ekstra controller og en ladestation.

Umiddelbart tænker jeg AC: Valhalla, den kan man vel ikke gå galt i byen med?

Håber virkeligt alle der pt. ikke har fået deres maskine at den snart er på vej!


Jeg startede Valhalla på PS4 for et par dage siden, og har nu opgraderet til PS5 versionen.
Det er kun blevet til en halv times tid med den nye version, umiddelbart så lægger jeg ikke mærke til at grafikken skulle være blevet bedre, men spillet var også flot i forvejen.
Derimod virker det som om det er blevet mere flydende. På min PS4Pro var der en tendens til at man hang fast i usynlige forhindringer og generelt kunne bevægelser føles noget "jerky", i mangle af et dansk ord.
Det syntes jeg er helt væk nu, meeen man skal passe på med at generalisere ud fra en enkelt mission :)

Loadtider kunne også være forfærdelige på min PS4, der endda har SSD. Det syntes jeg umiddelbart også er bedre på PS5.
Men igen, der skal nok et par timers spil til før jeg har et pålideligt indtryk.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf palawan » tors 19 nov 2020 22:32

Jeg har også opdateret mit PS4 AC:Valhalla til PS5 versionen, og brugt lidt tid med det hertil aften. Jeg har brugt omkring 12 timer på spillet forinden på en PS4 Pro.
Det kører uendligt meget mere smooth på PS5éren - Det er virkelig en fornøjelse at spille og at se på.
Grafisk kan jeg heller ikke se den helt store forskel. Det står lidt mere "crisp" og klart i farverne, men der er ikke en verden til forskel. Draw distance synes at være længere, og jeg ser flere detaljer på PS5éren (kan sagtens være at de også har været der på PS4éren, og jeg bare ikke har bemærket dem).
Load tiderne er nat og dag som forventet (havde dog også original disken i min PS4 Pro, så den var langsom).
Og jeg elsker den nye controller.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » tors 19 nov 2020 22:49

palawan skrev:Jeg har også opdateret mit PS4 AC:Valhalla til PS5 versionen, og brugt lidt tid med det hertil aften. Jeg har brugt omkring 12 timer på spillet forinden på en PS4 Pro.
Det kører uendligt meget mere smooth på PS5éren - Det er virkelig en fornøjelse at spille og at se på.
Grafisk kan jeg heller ikke se den helt store forskel. Det står lidt mere "crisp" og klart i farverne, men der er ikke en verden til forskel. Draw distance synes at være længere, og jeg ser flere detaljer på PS5éren (kan sagtens være at de også har været der på PS4éren, og jeg bare ikke har bemærket dem).
Load tiderne er nat og dag som forventet (havde dog også original disken i min PS4 Pro, så den var langsom).
Og jeg elsker den nye controller.


Jeg tror det vil være tilfældet med en del spil. Black Ops Cold War ser også nærmest identisk ud på både de gamle og de nye konsoller (Og faktisk også på PC)

Med hensyn til Valhalla er det jo heller ikke så underligt. ca 4 Tflops på Ps4 Pro mod 10 Tflops på ps5. Med dobbelt så mange frames og så en smule højere opløsning oven i, så er de ekstra kræfter jo faktisk brugt op.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf klatzen » tors 19 nov 2020 22:57

Hvordan er støj niveauet fra konsollen? Min gamle pro lød som en jetjager fra dag 1 og det magter jeg simpelthen ikke igen.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BingoDK » tors 19 nov 2020 23:02

Den er praktisk talt lydløs, når den ikke installerer/kopierer spil fra skiver.

Er også voldsomt imponeret af DualSense controlleren og hvordan Astro's Playroom udnytter mulighederne. Den med at puste på controlleren havde jeg ikke lige set komme..
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606

+1

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster