Forum

PS5: Problemer med lyd

Har du brug for hjælp, så spørg her.

PS5: Problemer med lyd

Indlægaf LarsGL » fre 20 nov 2020 12:43

Hej Alle. Jeg har lidt problemer med lyden på min PS5, helt specfikt når jeg spiller FIFA. Får kun stadionlyde, ingen kommentatorer, og heller ingen lyd i menuen. Hvad kan det mon være? Har LGC9
LarsGL
Niveau 5
 
Indlæg: 1081


Re: PS5: Problemer med lyd

Indlægaf Jake242 » fre 20 nov 2020 12:48

Den kan jeg muligvis godt svare på, havde samme problem i Uncharted 4 - kan det være lyd settings hvor stemme lyd går ud af center højtaleren? og hvis man så ikke har en center højtaler - så er der bare ingen stemmer.

Jeg ændrede det til et stereo setup og så kom al lyden ud af mine højtalere, det var godt nok på ps4 men jeg tror det kan være samme problemstilling.

Mvh Jake
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236

+2

Re: PS5: Problemer med lyd

Indlægaf Erroneus » fre 20 nov 2020 13:07

Det er præcis der du skal kigge, det lyder til din centerkanal er forsvundet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS5: Problemer med lyd

Indlægaf LarsGL » fre 20 nov 2020 13:21

Men kan det ændre sig fra spil til spil? Umiddelbart ingen problemer med fx Miles Morales eller Bugsnax.
LarsGL
Niveau 5
 
Indlæg: 1081


Re: PS5: Problemer med lyd

Indlægaf Jake242 » fre 20 nov 2020 13:30

LarsGL skrev:Men kan det ændre sig fra spil til spil? Umiddelbart ingen problemer med fx Miles Morales eller Bugsnax.


Ja det er ikke alle der vælger at lade tale komme ud af centerhøjtaleren - jeg havde også kun problemet i Uncharted 4

Prøv at kigge på settings og se om det ikke hjælper. Har du en center højtaler sat til?
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: PS5: Problemer med lyd

Indlægaf Morten Rask » fre 20 nov 2020 20:08

Pudsigt, jeg har samme problem i Miles Morales, har også et LG C9. Ingen lyd på dialog, medmindre jeg tager headset på.
Morten Rask
Niveau 7
 
Indlæg: 3407


Re: PS5: Problemer med lyd

Indlægaf BizzyVaping » fre 20 nov 2020 20:14

Morten Rask skrev:Pudsigt, jeg har samme problem i Miles Morales, har også et LG C9. Ingen lyd på dialog, medmindre jeg tager headset på.


Havde samme problem på både mit C9 og mit CX, i Valhalla.

Du skal ind i Ps5's indstillinger og finde lydoutput. Ændre det til "Bitstream (Dolby)"

Det stod til "Lineær PCM" som standard hos mig og der var ingen lyd på store dele af dialogen af en eller anden grund når den stod til det.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+2

Re: PS5: Problemer med lyd

Indlægaf LarsGL » fre 20 nov 2020 22:13

Jeg løste meget af det ved at ændre til AV Amplifier og til 2 channels. :-) så kom der i hvert fald kommentatorer på FIFA. Stadig ingen musik, heller ikke med bizzyvapings løsning. Lidt sært.
LarsGL
Niveau 5
 
Indlæg: 1081



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron