Forum

Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Generelt snak om Playstation og services.

Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Indlægaf keddefar » lør 21 nov 2020 10:16

Hey - er på udkig efter et wireless headset der virker til både ps4, PC og ultimativt også iPhone - er det overhovedet muligt? Det SKAL virke med både gamelyd og in-game chat.
Var i chok da jeg prøvede at koble mine Sony WH1000-MX3 til PS4, virkede jo slet ik :roll:

Forstår at PS4 er lidt picky med hvilken hardware der virker og at jeg ikke skal forvente at et "alm" bluetooth headset virker - heller ik selvom det er Sony...

Nogen der har erfaringer med de dongles her - som skulle kunne få any bluetooth headset til at virke på ps4?
https://www.evermart.dk/ps4-bluetooth-d ... 9eEALw_wcB


eller ska man køre de ps4 brandede som nogen siger også funker til PC
https://www.proshop.dk/Spil-tilbehoer/S ... ycEALw_wcB
Senest rettet af keddefar lør 21 nov 2020 10:35, rettet i alt 1 gang.
keddefar
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Randers NV


Re: Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Indlægaf BizzyVaping » lør 21 nov 2020 10:31

keddefar skrev:Hey - er på udkig efter et wireless headset der virker til både ps4, PC og ultimativt også iPhone - er det overhovedet muligt?
Var i chok da jeg prøvede at koble mine Sony WH1000-MX3 til PS4, virkede jo slet ik :roll:

Forstår at PS4 er lidt picky med hvilken hardware der virker og at jeg ikke skal forvente at et "alm" bluetooth headset virker - heller ik selvom det er Sony...

Nogen der har erfaringer med de dongles her - som skulle kunne få any bluetooth headset til at virke på ps4?
https://www.evermart.dk/ps4-bluetooth-d ... 9eEALw_wcB


eller ska man køre de ps4 brandede som nogen siger også funker til PC
https://www.proshop.dk/Spil-tilbehoer/S ... ycEALw_wcB


Altså jeg har ikke erfaring med præcis den Dongle, men jeg har prøvet at connecte mine BOSE til Ps4 via en dongle, da nogen påstod det skulle virke på den måde. Der kom aldrig lyd igennem. (om det så har været den specifikke dongle jeg brugte der var skyld i det skal jeg ikke kunne sige, da jeg bare opgav det derefter)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Indlægaf keddefar » lør 21 nov 2020 10:38

tænkte oss at de dongles så liiiidt kinøjsercheap ud, men altså det ku kraftedme være smukt hvis ps4 supportede helt alm bluetooth headsets - jeeez hvorfor ska det være så besværligt.
keddefar
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Randers NV


Re: Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Indlægaf Vreki » lør 21 nov 2020 10:44

keddefar skrev:tænkte oss at de dongles så liiiidt kinøjsercheap ud, men altså det ku kraftedme være smukt hvis ps4 supportede helt alm bluetooth headsets - jeeez hvorfor ska det være så besværligt.


Jeg har hørt at det kniber med båndbredden til samtidigt lyd og tale i de mest anvendte Bluetooth codecs, og så var der muligvis også noget med latency.

Kilden er dog kun "jeg har læst det et eller andet sted på nettet", så tag det med et gran salt. :D
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Indlægaf Vreki » lør 21 nov 2020 15:20

Forresten, jeg har præcist det samme Sony headset. Det er bare købt til brug på arbejde pga dets gode noisecancelling, så jeg bruger det normalt ikke til spil.

Men nu har jeg lige haft det sluttet til min (PS5) controller med kabel en times tid, og lydkvaliteten er fin.
Godt nok fik jeg ikke tjekket mikrofonen, og man kan heller ikke styre volvumen på headsettet når det er via kabel.

Men kunne det ikke være en mulighed at bruge kabel til controlleren?
Det er jo ellers et fint headset, og controlleren er i sagens natur ikke langt væk når man spiller.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Indlægaf RandersBajer » tors 26 nov 2020 19:37

Hejsa

Låner lige tråden....godt nok et spørgsmål ang headset til min søns Xbox one s....Han har et wired headset ti den, men ønsker sig et trådløst til jul...Kan man også bruge Steelseries Artics 1 til Xbox ones s, har søgt Google men når jeg læser nærmere så står der Ps 4 -pc - Nintendo S, men når jeg kigger på steelseries hjemmeside så viser det Xbox ...Er sgu lidt forvirret....Håber nogen kan svare hurtigt , det er jo Black fredag i nat...;)

God jagt i nat/morgen håber i finder nogle fede ting til gode penge :)
RandersBajer
Niveau 0
 
Indlæg: 17
By: Gislinge


Re: Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Indlægaf Haugboelle » tors 26 nov 2020 20:19

Har lige købt et Steelseries Arctis 1 Wireless direkte hos steelseries til 599kr inkl fragt til sønnike.

Det er bygget med samme tech som 7eren som jeg er ret tilfreds med og det tilsluttes via usb dongle, som de hævder er kompatibel med PS, Xbox, Switch, Android og PC
Xbox tag = Hauvx
Haugboelle
Niveau 5
 
Indlæg: 975

+1

Re: Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Indlægaf Clausenfahc » fre 27 nov 2020 07:16

https://www.elgiganten.dk/product/gamin ... -BF-fredag Det er virkelig godt tilbud og sindssyge gode headsets har dem selv og man kan have briller på uden det begynder at gøre ondt i ens øre
Clausenfahc
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Fredericia

+1

Re: Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Indlægaf RandersBajer » fre 27 nov 2020 11:21

Haugboelle skrev:Har lige købt et Steelseries Arctis 1 Wireless direkte hos steelseries til 599kr inkl fragt til sønnike.

Det er bygget med samme tech som 7eren som jeg er ret tilfreds med og det tilsluttes via usb dongle, som de hævder er kompatibel med PS, Xbox, Switch, Android og PC


Er det på steelseries.com ....?? For der koster de 899 inkl fragt...
RandersBajer
Niveau 0
 
Indlæg: 17
By: Gislinge


Re: Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Indlægaf Haugboelle » fre 27 nov 2020 11:46

Ja på steelseries.com

Prisen blir sat ned når du opretter dig som kunde/member, er gratis.

Har lige set efter og prisen er stadigt gældende for members, 599 kr inkl fragt
Xbox tag = Hauvx
Haugboelle
Niveau 5
 
Indlæg: 975

+1

Re: Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Indlægaf RandersBajer » fre 27 nov 2020 13:06

Takker :)
RandersBajer
Niveau 0
 
Indlæg: 17
By: Gislinge

+1

Re: Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Indlægaf Haugboelle » fre 27 nov 2020 13:51

Velbekommen
Xbox tag = Hauvx
Haugboelle
Niveau 5
 
Indlæg: 975


Re: Wireless headset til ps4, PC og Iphone

Indlægaf keddefar » ons 16 dec 2020 12:17

Har også købt et steelseries arctis 9 til sønnike - sku virke til det hele og med god kvali - kan være jeg selv blir nødt til at få sårn et :)
keddefar
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Randers NV



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster

cron