Forum

Yakuza

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Yakuza

Indlægaf Marddos » tors 26 nov 2020 22:44

Hej!

Jeg har aldrig spillet et Yakuza spil før, men er begyndt at finde det utroligt interessant og vil rigtig gerne prøve mig af i dét univers.

Jeg synes dog, det er noget uoverskueligt at finde ud af, hvor jeg bedst og billigst starter, så jeg håber, der er nogen herinde, der kan hjælpe mig i gang :)

Har læst mig frem til, at der lige er kommet et nyt spil, der afviger en del fra de almindelige i serien, men samtidigt er der også nogle samlinger med opdaterer grafik.

Help me out! :lol:

/Marddos
Billede
Manchester United <3
Marddos
Niveau 4
 
Indlæg: 540


Re: Yakuza

Indlægaf Erroneus » fre 27 nov 2020 00:10

Jeg har ikke fået spillet dem, men har hørt gentagende gange at Yakuza 0 er et godt sted at starte, fordi det er det spil som starter længst tilbage i historien. Det er også et ret moderne Yakuza spil, og skulle derfor være perfekt for begynder på serien, at starte på.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Yakuza

Indlægaf Jb » fre 27 nov 2020 11:24

0 / Zero er et rigtig godt sted at starte
derefter remakes af de første (kiwami) hvis du bliver bidt af det, (og det gør du!;))
fantastisk spilserie
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Yakuza

Indlægaf Marddos » fre 27 nov 2020 11:32

Okay, jamen, så må jeg på jagt!

Ville det være helt hul i hovedet at starte med Yakuza: Like a Dragon, hvis det er det første, jeg kan få fingrene i? Synes kun jeg kan finde Remaster samlingen med spil 3-5, så jeg må på jagt efter 0 og Kiwami-spillene!
Billede
Manchester United <3
Marddos
Niveau 4
 
Indlæg: 540


Re: Yakuza

Indlægaf Jb » fre 27 nov 2020 11:41

Marddos skrev:Okay, jamen, så må jeg på jagt!

Ville det være helt hul i hovedet at starte med Yakuza: Like a Dragon, hvis det er det første, jeg kan få fingrene i? Synes kun jeg kan finde Remaster samlingen med spil 3-5, så jeg må på jagt efter 0 og Kiwami-spillene!


Like a dragon er lidt en spinoff på en måde, ny main character, og turbaseret combat istedet for de andre spil.
det har intet historiemæssigt med de andre at gøre

Kiwami er remaster af 1 og 2, de hedder ikke decideret remaster, 0 er udkommet efter 5'ren men starter inden 1'eren.

0 er god fordi man får forhistorien om de 2 main characters der er med i alle spillene frem til 6'eren.
0 er også et stort langt spil med 2 historier der kører sideløbende, de andre spil er noget kortere historie mæssigt.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup

+1

Re: Yakuza

Indlægaf Trekamp » lør 28 nov 2020 11:17

Glæd dig, uanset hvad du vælger. Det har været nogle af de mest mindeværdige spiloplevelser, jeg har haft - og jeg er ikke sådan en kæmpe cutscenes-fan normalt.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Yakuza

Indlægaf Kehaan » lør 28 nov 2020 18:29

Coolshop har vidst Yakuza 0 til 155kr pt, så det ville nok være der at starte :)
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Re: Yakuza

Indlægaf Marddos » lør 28 nov 2020 18:44

jb --> Tak for god beskrivelse! :D

Trekamp --> Jeg elsker cutscenes, så det er helt perfekt for mig! Dejligt at folk er så positivt stemt - så ved jeg da med sikkerhed, at jeg skal have fat i spillene :)

Kehaan --> Jeg gravede lidt for at se om spillene også findes til Xbox og kan se, at 0, Kiwami 1 og 2 vist ligger som del af Xbox Game Pass, så jeg kunne godt finde på at abonnere på dette og så få fingrene i samlingen med 3-5 samt 6'eren til PS4 og så er jeg i mål! :D
Billede
Manchester United <3
Marddos
Niveau 4
 
Indlæg: 540



Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster