Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » ons 25 nov 2020 18:02

TLOU 2 PS5 upgrade.

Det er som sagt kun et rygte pt. pga det læk, men det vil undre mig hvis det ikke kom. Jeg tror vi får en annoncering af det meget snart, måske i forbindelse med video game awards om 2 uger.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Slimjay DK » tors 26 nov 2020 09:06

Det ville også være rart hvis de snart kunne fikse at PS4 disc spil der upgrades til PS5, ikke bliver ved med at installerer PS4 versionen af spillet, når PS5 versionen allerede er der.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf thomsen83 » tors 26 nov 2020 10:48

Slimjay DK skrev:Det ville også være rart hvis de snart kunne fikse at PS4 disc spil der upgrades til PS5, ikke bliver ved med at installerer PS4 versionen af spillet, når PS5 versionen allerede er der.


ENIG!!! det er fucking irriterende enten at skal stoppe den hvergang, eller ind og slette spillet når det er færdig.
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Hades » tors 26 nov 2020 11:52

Kan man virkelig ikke registrere Bugsnax til sin profil, hvis man ikke har en PS5? Jeg har prøvet via hjemmesiden at registrere spillet (ligesom jeg har gjort med Middle Earth: Shadow of War - har heller ikke en PS4 i skrivende stund)
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tors 26 nov 2020 11:56

Hades skrev:Kan man virkelig ikke registrere Bugsnax til sin profil, hvis man ikke har en PS5? Jeg har prøvet via hjemmesiden at registrere spillet (ligesom jeg har gjort med Middle Earth: Shadow of War - har heller ikke en PS4 i skrivende stund)

Jo det er muligt. Jeg købte Bugsnax inden jeg fik min PS5. Du kan ikke få lov via: https://www.playstation.com/da-dk/games/bugsnax/ ?

Evt. prøv via PS App'en fra en telefon, hvis du ikke kan fra en browser på PC/Mac.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Hades » tors 26 nov 2020 15:04

Erroneus skrev:
Hades skrev:Kan man virkelig ikke registrere Bugsnax til sin profil, hvis man ikke har en PS5? Jeg har prøvet via hjemmesiden at registrere spillet (ligesom jeg har gjort med Middle Earth: Shadow of War - har heller ikke en PS4 i skrivende stund)

Jo det er muligt. Jeg købte Bugsnax inden jeg fik min PS5. Du kan ikke få lov via: https://www.playstation.com/da-dk/games/bugsnax/ ?

Evt. prøv via PS App'en fra en telefon, hvis du ikke kan fra en browser på PC/Mac.


Tak det virkede fra app'en - havde jeg slet ikke tænkt på.
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg

+2

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Megajohn » lør 28 nov 2020 10:37

Her noget tid efter launch er jeg stadig vildt tilfreds. Især lydniveau og controlleren er i særklasse, og designet (som jeg virkelig hadede ved reveal) har vokset på mig. Det får min Xbox One X til at se gammel og træt ud.

Spiderman prøvede jeg ikke sidste generation, men det er....fantastisk. Langt bedre bedre end noget spil på Xbox i sidste generation. Jeg forstår virkelig godt folks glæde over det.

Jeg havde egentlig ikke rigtig troet så meget på Sony den her gang, men nøj hvor jeg nyder hvert et øjeblik med PS5.

Efter Spidy venter Ghost of Thushima. Det ser for vildt ud også.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » lør 28 nov 2020 14:52

Megajohn skrev:Her noget tid efter launch er jeg stadig vildt tilfreds. Især lydniveau og controlleren er i særklasse, og designet (som jeg virkelig hadede ved reveal) har vokset på mig. Det får min Xbox One X til at se gammel og træt ud.

Spiderman prøvede jeg ikke sidste generation, men det er....fantastisk. Langt bedre bedre end noget spil på Xbox i sidste generation. Jeg forstår virkelig godt folks glæde over det.

Jeg havde egentlig ikke rigtig troet så meget på Sony den her gang, men nøj hvor jeg nyder hvert et øjeblik med PS5.

Efter Spidy venter Ghost of Thushima. Det ser for vildt ud også.


Days Gone kan også anbefales. Især på ps5 er det godt. Det starter meget sløvt men bliver bedre og bedre
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » søn 29 nov 2020 07:10

Er der ingen andre som har lagt mærke til hvor hurtigt man kan hente spil fra Ps Store på Ps5? Har ikke hørt det nævnt overhovedet. Jeg ville hente Ghost Recon Breakpoint for at se det med Ps5 updaten, og de ca 70gb tog ca 15 minutter at hente (På den præcis samme forbindelse tog det omkring et par timer på Ps4 pro)

Jeg troede først at det var noget i den sidste PS Store update som havde gjort shoppen bedre generelt, men har testet på Ps4 Pro og den henter stadig lige så sindsygt langsom som før, så må være et eller andet med PS5 der er ændret.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » søn 29 nov 2020 10:12

BizzyVaping skrev:Er der ingen andre som har lagt mærke til hvor hurtigt man kan hente spil fra Ps Store på Ps5? Har ikke hørt det nævnt overhovedet. Jeg ville hente Ghost Recon Breakpoint for at se det med Ps5 updaten, og de ca 70gb tog ca 15 minutter at hente (På den præcis samme forbindelse tog det omkring et par timer på Ps4 pro)

Jeg troede først at det var noget i den sidste PS Store update som havde gjort shoppen bedre generelt, men har testet på Ps4 Pro og den henter stadig lige så sindsygt langsom som før, så må være et eller andet med PS5 der er ændret.

Nej det lod jeg også mærke til, da jeg skulle hente AC: Valhalla, den rev det spil ned på ingen tid. Jeg har også hørt det nævnt i forskellige podcats. Det er ikke kun downloads som er hurtigere, også ting som at sammenligne trophies med en ven, er 1000 gange hurtigere. Det kan være at PS5 går på nogle hurtigere servere, men jeg tror helt ærligt det er pga. den har flere ressourcer til at holde en hurtig download kørende og ikke mindst en SSD, der sagtens kan klare at der skrives data, imens den læser data fra andre områder.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » søn 29 nov 2020 12:49

Erroneus skrev:
BizzyVaping skrev:Er der ingen andre som har lagt mærke til hvor hurtigt man kan hente spil fra Ps Store på Ps5? Har ikke hørt det nævnt overhovedet. Jeg ville hente Ghost Recon Breakpoint for at se det med Ps5 updaten, og de ca 70gb tog ca 15 minutter at hente (På den præcis samme forbindelse tog det omkring et par timer på Ps4 pro)

Jeg troede først at det var noget i den sidste PS Store update som havde gjort shoppen bedre generelt, men har testet på Ps4 Pro og den henter stadig lige så sindsygt langsom som før, så må være et eller andet med PS5 der er ændret.

Nej det lod jeg også mærke til, da jeg skulle hente AC: Valhalla, den rev det spil ned på ingen tid. Jeg har også hørt det nævnt i forskellige podcats. Det er ikke kun downloads som er hurtigere, også ting som at sammenligne trophies med en ven, er 1000 gange hurtigere. Det kan være at PS5 går på nogle hurtigere servere, men jeg tror helt ærligt det er pga. den har flere ressourcer til at holde en hurtig download kørende og ikke mindst en SSD, der sagtens kan klare at der skrives data, imens den læser data fra andre områder.


Nice er det ihvertfald.

Har lige prøvet med Ghost of Tsushima. Startede downloaden, åbnede Black Op Cold War og startede en runde Zombies. Inden runden var færdig var Tsushima downloadet :D
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Vreki » søn 29 nov 2020 13:44

Jeg har ikke tænkt over downloadhastigheden, men PSStore på PS4 var tæt på ubrugelig.
Flere gange har jeg måtte genstarte min PS4 før den overhoved ville vise indholdet i storen, og selv når det virker så kan det tage en utrolig tid.

På PS5 virker det derimod fint.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BigMou » søn 29 nov 2020 17:57

Jeg tror desværre, at jeg har coil whine på min PS5. Den summende lyd bliver højere alt efter, hvor krævende et spil er, og den forsvinder helt, når jeg går tilbage til min menu... Lyden kommer fra min PSU.

Er der nogle af jer andre, der har oplevet coil whine på jeres PS5? Jeg har indtilvidere ikke kunne finde andre tilfælde fra Danmark :?
BigMou
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Aalborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » søn 29 nov 2020 19:21

BigMou skrev:Jeg tror desværre, at jeg har coil whine på min PS5. Den summende lyd bliver højere alt efter, hvor krævende et spil er, og den forsvinder helt, når jeg går tilbage til min menu... Lyden kommer fra min PSU.

Er der nogle af jer andre, der har oplevet coil whine på jeres PS5? Jeg har indtilvidere ikke kunne finde andre tilfælde fra Danmark :?


Altså jeg kan da hører en smule, hvis jeg tager øret helt hen til maskinen, men vi snakker 10cm fra maskinen med lyden muted.

Fra den afstand og med lyden muted kan jeg da godt hører noget som lyder som en kombination af blæseren og GPU'en der arbejder, men det er vidst bare sådan Ps5en er.

Den er ikke 100% lydløs som xboxen eftersigende skulle være. Går dog ud fra når du nævner det, så er din vel som i mange af de videoer man ser på youtube, hvor maskinen næsten lyder værre end ps4?
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Redman DK » søn 29 nov 2020 19:42

Min PS5 har også coil whine, det er ret slemt når jeg spiller Borderlands 3.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster