Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » man 30 nov 2020 18:02

lionel skrev:Andre der oplever input lag/delay med deres controller? Kan næsten ikke spille FIFA 21 pga. forsinkelse. I AC:Valhalla virker den dog fint, men synes stadig controlleren virker sløv når man bevæger sin figur rundt


Nok nærmere dit tv end controlleren.

Har du en game mode på dit tv? De fleste tv har hjernedødt indput lag, hvis man ikke er i game mode
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf lionel » man 30 nov 2020 18:14

BizzyVaping skrev:
lionel skrev:Andre der oplever input lag/delay med deres controller? Kan næsten ikke spille FIFA 21 pga. forsinkelse. I AC:Valhalla virker den dog fint, men synes stadig controlleren virker sløv når man bevæger sin figur rundt


Nok nærmere dit tv end controlleren.

Har du en game mode på dit tv? De fleste tv har hjernedødt indput lag, hvis man ikke er i game mode


Yes har sat det til game mode - havde eksempelvis intet lag med One X controller, da jeg havde xbox her for en måned siden, samt da jeg havde PS4, virkede det også perfekt.
Så tænker måske jeg har en faulty controller? Synes nemlig ikke der var noget delay den første uge med min PS5 controller.
EDIT:
Problemet ser ud til og være i FIFA 21's PS4 version lige pt. - Venter på nextgen PS5 update på fredag, håber det fixer det.
lionel
Niveau 2
 
Indlæg: 199

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » man 30 nov 2020 18:28

lionel skrev:
BizzyVaping skrev:
lionel skrev:Andre der oplever input lag/delay med deres controller? Kan næsten ikke spille FIFA 21 pga. forsinkelse. I AC:Valhalla virker den dog fint, men synes stadig controlleren virker sløv når man bevæger sin figur rundt


Nok nærmere dit tv end controlleren.

Har du en game mode på dit tv? De fleste tv har hjernedødt indput lag, hvis man ikke er i game mode


Yes har sat det til game mode - havde eksempelvis intet lag med One X controller, da jeg havde xbox her for en måned siden, samt da jeg havde PS4, virkede det også perfekt.
Så tænker måske jeg har en faulty controller? Synes nemlig ikke der var noget delay den første uge med min PS5 controller.

Kører du med HDMI passthrough over anlæg eller lignende?

Din controller har fået opdateret sin firmware? (Kan ikke huske om man kunne springe over firmware update af controlleren eller om den er obligatorisk)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » man 30 nov 2020 18:41

Prøv også bare for sjov skyld, at se om problemet også er der hvis du har kabel i. Husk du skal slå USB kommunikation til inde i controller indstillinger, og ja opdater firmware til controlleren, hvis den ikke er det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf lionel » man 30 nov 2020 20:02

Nej kører ikke over anlæg, min controllers firmware er 0204 - Ved ikke om det er den nyeste?
Har også prøvet med USB, men mærker ingen forskel. Enten skal jeg have en ny controller ellers er FIFA bare ikke optimeret ordentligt i PS4 versionen. Må se på fredag.
lionel
Niveau 2
 
Indlæg: 199

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » man 30 nov 2020 23:01

Dead by Daylight PS5 upgrade ude, gratis hvis man ejer spillet, som mange gør da de har fået det via PS+: https://store.playstation.com/en-dk/pro ... DAYLIGHT00
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BingoDK » man 30 nov 2020 23:23

Nogen der ved hvor man kan tracke progress for de enkelte trofæer? Synes at have læst at det skulle være en ny funktion ved PS5, men har ikke kunne finde det på fx Miles Morales.
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » man 30 nov 2020 23:36

BingoDK skrev:Nogen der ved hvor man kan tracke progress for de enkelte trofæer? Synes at have læst at det skulle være en ny funktion ved PS5, men har ikke kunne finde det på fx Miles Morales.

Hvis du tænker på at se hvor langt du er, i f.eks. "indsamle 100 dimser", så fremgår det på selve trophy kortet, men udvikleren af spillet skal sørge for at tilbyde funktionaliteten, ellers kommer det ikke frem.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf RSkaanning » ons 02 dec 2020 21:56

Jeg overvejer at købe denne skærm til PS5:
https://www.pricerunner.dk/pl/25-505753 ... ign-Priser

Den har ikke HDMI 2,1. Men har displayport 1,4.
Kan jeg bruge denne adapter?:

https://www.amazon.co.uk/dp/B08BC8LV3M/ ... idigest-21
Billede
RSkaanning
Niveau 4
 
Indlæg: 485


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » ons 02 dec 2020 23:47

RSkaanning skrev:Jeg overvejer at købe denne skærm til PS5:
https://www.pricerunner.dk/pl/25-505753 ... ign-Priser

Den har ikke HDMI 2,1. Men har displayport 1,4.
Kan jeg bruge denne adapter?:

https://www.amazon.co.uk/dp/B08BC8LV3M/ ... idigest-21

Er det pga. pladsen du er ude i den monitor, fordi til den pris kan du lige så godt købe en OLED55CX når den rammer udsalg igen eller et OLED48CX som nok også snart kommer længere ned i pris.

Men for at besvare dit spørgsmål, så nej den adapter vil ikke virker. Den bruges til at konvertere displayport til HDMI signal, ikke den anden vej rundt. HDMI til displayport er mere tricky, fordi det kræver noget aktiv konvertering.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf RSkaanning » tors 03 dec 2020 00:15

Erroneus skrev:
RSkaanning skrev:Jeg overvejer at købe denne skærm til PS5:
https://www.pricerunner.dk/pl/25-505753 ... ign-Priser

Den har ikke HDMI 2,1. Men har displayport 1,4.
Kan jeg bruge denne adapter?:

https://www.amazon.co.uk/dp/B08BC8LV3M/ ... idigest-21

Er det pga. pladsen du er ude i den monitor, fordi til den pris kan du lige så godt købe en OLED55CX når den rammer udsalg igen eller et OLED48CX som nok også snart kommer længere ned i pris.

Men for at besvare dit spørgsmål, så nej den adapter vil ikke virker. Den bruges til at konvertere displayport til HDMI signal, ikke den anden vej rundt. HDMI til displayport er mere tricky, fordi det kræver noget aktiv konvertering.

Har godt set CX modellen. Den er bare for stor til mit gamer rum. 43" er absolut max for mig.
Jeg har også kigget på eve spectrum 4k 144 hz. Kommer vist engang næste år? Men det er så kun 27"
Jeg må vente og se hvad der kommer på marked næste år.
Billede
RSkaanning
Niveau 4
 
Indlæg: 485

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf thomsen83 » lør 05 dec 2020 01:19

Kan man købe en ps+ kode i eksempelvis Tyskland via g2a uden problemer??
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » lør 05 dec 2020 01:36

thomsen83 skrev:Kan man købe en ps+ kode i eksempelvis Tyskland via g2a uden problemer??

Det vil jeg ikke sattes på. Så vidt jeg husker kan man f.eks. ikke bruge UK PS+.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf thomsen83 » lør 05 dec 2020 02:28

Erroneus skrev:
thomsen83 skrev:Kan man købe en ps+ kode i eksempelvis Tyskland via g2a uden problemer??

Det vil jeg ikke sattes på. Så vidt jeg husker kan man f.eks. ikke bruge UK PS+.


Nitte, mit plus er lige udløbet og nægter at betale fuld pris
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » lør 05 dec 2020 07:12

Erroneus skrev:
thomsen83 skrev:Kan man købe en ps+ kode i eksempelvis Tyskland via g2a uden problemer??

Det vil jeg ikke sattes på. Så vidt jeg husker kan man f.eks. ikke bruge UK PS+.

Det plejede at virke indenfor EU, men der er over årene dukket restriktioner op.

Jeg har fået fortalt at en ps+ kode købt fra Tyskland f.eks ikke virker i Danmark længere selvom de plejede gøre det. Det er sikkert det samme med flere lande.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 22 gæster