Forum

Diskdrev meget ustabil

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Diskdrev meget ustabil

Indlægaf KnorfromDK » fre 25 dec 2020 00:25

På min søns PS4 virker diskdrevet kun nogle gange.
Der er enkelte spil der stort set aldrig virker - den drejer rundt og siger "ukendt disk"
Der er andre spil der virker nogle gange
DVD films virker altid
Nogle gange virker fx Fifa 20 kun hvis man lige har varmet diskdrevet op med at smide en dvd ind først.
Jeg har opdateret systemet her i går, da jeg læste at det kunne afhjælpe problemet.

Nu har min søn så lige fået Fifa 21 disk i julegave, og den siger igen "ukendt disk"
Kan man "indløse" eller bytte en disk med en downloadet udgave af Fifa 21?
KnorfromDK
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: Silkeborg


Re: Diskdrev meget ustabil

Indlægaf Erroneus » fre 25 dec 2020 01:03

KnorfromDK skrev:På min søns PS4 virker diskdrevet kun nogle gange.
Der er enkelte spil der stort set aldrig virker - den drejer rundt og siger "ukendt disk"
Der er andre spil der virker nogle gange
DVD films virker altid
Nogle gange virker fx Fifa 20 kun hvis man lige har varmet diskdrevet op med at smide en dvd ind først.
Jeg har opdateret systemet her i går, da jeg læste at det kunne afhjælpe problemet.

Nu har min søn så lige fået Fifa 21 disk i julegave, og den siger igen "ukendt disk"
Kan man "indløse" eller bytte en disk med en downloadet udgave af Fifa 21?

Det lyder desværre en en laser i drevet som ikke har det godt. Årsagen til det virker med DVD, det er fordi det er en anden laser som bruges til det.

Ang. at bytte få pengene tilbage, så kommer det helt an på butikken det er købt fra.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Diskdrev meget ustabil

Indlægaf Chaui » fre 25 dec 2020 13:37

Men ellers så kan skifte af laseren gøres for ca. 200kr og et par timers arbejde med og skille den ad
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057

+1


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 4 gæster

cron