Forum

Umuligt at bruge min PS4 med RemotePlay og dualsense

Generelt snak om Playstation og services.

Umuligt at bruge min PS4 med RemotePlay og dualsense

Indlægaf PS4bruger » man 28 dec 2020 17:23

Hej

Min situation er den, at jeg kun har en dualsense (PS5 controller) til min PS4 og den bruger jeg midlertidigt til at kunne spille på den over PS4 RemotePlay, da min PS4 controller gik i stykker. I går crashede GTA 5 og jeg kom til en "Anmeld problemet" skærm som de fleste nok kender. Jeg slukkede min PS4 i arrigskab og nu dagen efter hvor jeg prøver vha. RemotePlay at spille på min PS4 står den stadig på denne skærm. Jeg kan derfor ikke bruge RemotePlay til at komme væk fra denne skærm, så jeg er faktisk totalt strandet. Min RemotePlay loader og siger at den ikke kunne connecte.

Hvad skal jeg gøre?

Håber I kan hjælpe en meget frustreret Gamer, der lige har fået sin dualsense efter 3 måneders pause!

Tak på forhånd
PS4bruger
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Umuligt at bruge min PS4 med RemotePlay og dualsense

Indlægaf Erroneus » man 28 dec 2020 18:41

Tag strømmen helt på din PS4, afvent 10 sekunder, smid strøm på igen og prøv igen :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Umuligt at bruge min PS4 med RemotePlay og dualsense

Indlægaf PS4bruger » man 28 dec 2020 19:38

Erroneus skrev:Tag strømmen helt på din PS4, afvent 10 sekunder, smid strøm på igen og prøv igen :)


Dette har jeg prøvet, har også fjernet ethernet og HDMI kabler og jeg kommer stadig frem til skærmen...

Hvad kan jeg ellers gøre?
PS4bruger
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Umuligt at bruge min PS4 med RemotePlay og dualsense

Indlægaf Erroneus » man 28 dec 2020 23:37

Oki det er godt nok sært, at den holder den skærm, hvis strømmen har været af.

Start den op i fejlsikret tilstand og lav en rebuild database: https://www.playstation.com/en-us/suppo ... aystation/
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Umuligt at bruge min PS4 med RemotePlay og dualsense

Indlægaf PS4bruger » tirs 29 dec 2020 15:41

Erroneus skrev:Oki det er godt nok sært, at den holder den skærm, hvis strømmen har været af.

Start den op i fejlsikret tilstand og lav en rebuild database: https://www.playstation.com/en-us/suppo ... aystation/


Tak for tippet men her støder jeg på endnu et problem. Jeg skal tilslutte en controller til konsollen gennem USB stik og min dualsense virker kun over RemotePlay.
Jeg har set på YouTube at man kan bruge sin Samsung fjernbetjening til at navigere rundt på menuer på PS4 men har prøvet dette og mit tv er åbenbart for gammel eller noget. Så dette virker heller ikke så jeg kan komme væk fra den skærm.

Er jeg fortabt her eller findes der endnu en måde der måske kunne lykkes?

Tak på forhånd
PS4bruger
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Umuligt at bruge min PS4 med RemotePlay og dualsense

Indlægaf HrDanish » tirs 29 dec 2020 16:38

Bange for jeg ikke rigtig kender nogle metoder. Måske se om du kan finde en billig ps4 controller?
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300

+1

Re: Umuligt at bruge min PS4 med RemotePlay og dualsense

Indlægaf PS4bruger » ons 30 dec 2020 15:30

HrDanish skrev:Bange for jeg ikke rigtig kender nogle metoder. Måske se om du kan finde en billig ps4 controller?


Øv, ja det må være det eneste jeg kan gøre. Ellers må jeg vente til PS5 kommer ud igen, som forhåbentlig er meget snart.
PS4bruger
Niveau 0
 
Indlæg: 4



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron