Forum

Credit card expired - nej?

Generelt snak om Playstation og services.

Credit card expired - nej?

Indlægaf Odyzeus » ons 20 jan 2021 10:59

Hej

Det er lang tid siden jeg har brugt PS store, men nu skal PS+ fornyes.

Når jeg prøver at betale, får jeg "Your credit card has expired. Try another payment method."

Jeg har nu prøvet med tre forskellige Visa-kort, hvor ingen af dem er udløbet. Intet virker.

Jeg har adressen i DK, kortene er fra DK, og min account er selvfølgelig DK/EU. Andre der har oplevet lignende?

På forhånd tak!
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Credit card expired - nej?

Indlægaf Erroneus » ons 20 jan 2021 12:28

Kan det tænkes din adresse eller navn indeholder danske æøå? Hvis tilfældet, prøv at udskift med ae , oe og aa

Jeg har nu godt nok selv en adresse med æ, og har ikke haft problemet, men syntes bare jeg kan huske der har været snak herinde før, om problemer med danske tegn.

Alternativt overvej at bytte rundt på måned og år, når du tilføjer kortet, måske der er en fejl i PS+ Store. Og til sidst, gør du et fra konsollen af eller fra web af? Måske der er mere held, hvis du gør det fra web af: https://id.sonyentertainmentnetwork.com ... onal_info/ og prøv forskellige browsere også.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Credit card expired - nej?

Indlægaf arnel925 » ons 20 jan 2021 12:33

Kunne tænkes at kortet ikke har den samme adresse som de oplysninger som du har skrevet på din Playstation.
arnel925
Niveau 4
 
Indlæg: 422


Re: Credit card expired - nej?

Indlægaf Jb » ons 20 jan 2021 13:34

jeg havde samme problem sidste uge - jeg endte med at købe psn kort ved livekort.dk -
mit virker nu igen dog.
den melder stadig fejl, så prøver jeg igen, og så skal man trykke en kode man får på Sms.

fjern dit kort fra psn - derefter skal du ind og registrere dit nemid / sms kode ved nets.
tilføj så kortet på psn igen.

det er på grund af de nye regler vedr. 3D secure /verified by visa, som trådte i kraft her d. 10 januar.
folk har også meldt problemer på nintendo eshop.
de har ikke været helt forberedt ved de udenlandske shops til at få det aktiveret i deres ende.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup

+2

Re: Credit card expired - nej?

Indlægaf Odyzeus » ons 20 jan 2021 14:46

Tak for svar. Tror Jb har fat i den lange ende, har nemlig prøvet det meste, og købte et spil i december måned uden problemer, med et af de kort jeg har pøvet.

Nu gik jeg selvfølgelig glip af 15 måneder for 12 måneders pris.

Nogle steder man kan få det billigere end de 450 bobs?
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Credit card expired - nej?

Indlægaf Allanb » ons 20 jan 2021 22:32

Det er nok fordi der er indført nye regler for godkendelse med NemID ved online handel med kreditkort.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup

+2

Re: Credit card expired - nej?

Indlægaf Vreki » fre 22 jan 2021 17:10

Allanb skrev:Det er nok fordi der er indført nye regler for godkendelse med NemID ved online handel med kreditkort.


Hvis man ikke gider bøvlet med NemId så kan man får en SMS kode i stedet, det skal bare aktivere.
Der var et link i min homebanking, men det kan nok variere fra bank til bank.

Noget andet er a tjeg så vidt muligt forsøger at undgå at tilknytte mine betalingskort til onlike konto som iTunes eller PSN.
Jeg foretrækker at købe gavekort og indsætte dem, så er skademulighederne begrænsede hvis de bliver hacket.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Credit card expired - nej?

Indlægaf Odyzeus » fre 22 jan 2021 18:43

Tror også jeg køber et PSN-kort et andet sted fra, og ikke har noget registreret her. Gider ikke det bøvl.

Tak for hjælpen
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster