Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » man 05 apr 2021 17:22

Nyeste tilføjelser til PS Now: https://blog.playstation.com/2021/04/05 ... f244645103

Marvel’s Avengers, Borderlands 3 og The Long Dark.
Syntes godt man kan argumentere for at Sony bider godt igen imod gamepass pt., specielt når man tænker på hvor meget bedre PS Plus er end Games with Gold, og deres 11 spil fra Play at Home. Dog overraskende de stadigvæk ikke har tilbudt en pakke med både PS Plus og Now i.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » man 05 apr 2021 17:41

Erroneus skrev:Nyeste tilføjelser til PS Now: https://blog.playstation.com/2021/04/05 ... f244645103

Marvel’s Avengers, Borderlands 3 og The Long Dark.
Syntes godt man kan argumentere for at Sony bider godt igen imod gamepass pt., specielt når man tænker på hvor meget bedre PS Plus er end Games with Gold, og deres 11 spil fra Play at Home. Dog overraskende de stadigvæk ikke har tilbudt en pakke med både PS Plus og Now i.


Ja det er da fint nok, men jeg kommer nu nok aldrig til at blive fan af PSNow med mindre de begynder at smide nye titler op.

Jeg er dog heller ikke videre imponeret over Gamepass. Jeg kan bare ikke se den store værdi i noget som primært er gamle til meget gamle titler og/eller noget ligegyldigt indi gøjl. (MS har dog fordelen da der i det mindste kommer noget nyt ind imellem)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Trekamp » man 05 apr 2021 17:47

Hvordan fungerer det for jeres controllers? X-knappen på den ene af mine to, sidder allerede fast fra tid til anden.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf tue69 » man 05 apr 2021 17:47

Rigtig fint skifte for mig. Ud går titler jeg ikke ville røre ved og ind kommer titler jeg har lurepasset på. Fin måned!
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » man 05 apr 2021 17:57

Trekamp skrev:Hvordan fungerer det for jeres controllers? X-knappen på den ene af mine to, sidder allerede fast fra tid til anden.


Min cirkel knap kan godt binde lidt ind imellem. Den sætter sig ikke fast som sådan men ryger bare ikke altid op med det samme man slipper den. Det er ret irriterende.

Snakkede med Sony's support som foreslog at nulstille controlleren :roll: Jeg kan stadig ikke helt gennemskue hvordan de mener et software problem skulle kunne få knappen til at sætte sig fast :lol:

Jeg fik det bare noteret at den havde problemet, og så ville de tage den ind, når jeg lige kan tage mig sammen til, at få købt en ekstra controller, så jeg stadig kan bruge maskinen imens de har den.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tirs 06 apr 2021 11:37

Nå, det er ikke muligt at opdatere Avengers eller Borderlands 3 fra PS Now til PS5 udgaven. Så meget for at bide godt igen med PS Now ¯\_(ツ)_/¯

Jeg tror dog der snart kommer til at ske noget, Jim Ryan har også snakket om et PlayStation alternativ til Gamepass, jeg tænker det bliver et nyt navn til PS Now, og så noget der giver mening for PS5 ejere.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Slimjay DK » tirs 06 apr 2021 14:56

Erroneus skrev:Nå, det er ikke muligt at opdatere Avengers eller Borderlands 3 fra PS Now til PS5 udgaven. Så meget for at bide godt igen med PS Now ¯\_(ツ)_/¯

Jeg tror dog der snart kommer til at ske noget, Jim Ryan har også snakket om et PlayStation alternativ til Gamepass, jeg tænker det bliver et nyt navn til PS Now, og så noget der giver mening for PS5 ejere.


PS+ Ultimate, et abonnement til det hele, til en god pris, kunne være ok :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BingoDK » ons 07 apr 2021 11:34

Trekamp skrev:Hvordan fungerer det for jeres controllers? X-knappen på den ene af mine to, sidder allerede fast fra tid til anden.

Har drift på min ene controller. Da jeg ringede til Playstation support, så holdte den op og nu er det kommet tilbage, dog i en mindre grad.
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » tors 15 apr 2021 20:06

Min ene DualSense har ud over bindende knap nu også fået drift på den vestre analog. Sker hver gang man trækker analog stikken ned uden at tage den helt til yderpunktet.

Så nu er der bestilt en returnering til Sony.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Marddos » tirs 20 apr 2021 18:40

Jeg vil gerne sikre mig, at jeg spiller God of War i den mest optimale udgave med 60 FPS. Er der nogen, der kan guide mig igennem, hvordan jeg sikrer, at dette sker? Har læst noget med nogle updates, man ikke skal hente, men jeg kan ikke finde rundt i det :(
Billede
Manchester United <3
Marddos
Niveau 4
 
Indlæg: 540


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tirs 20 apr 2021 21:53

Marddos skrev:Jeg vil gerne sikre mig, at jeg spiller God of War i den mest optimale udgave med 60 FPS. Er der nogen, der kan guide mig igennem, hvordan jeg sikrer, at dette sker? Har læst noget med nogle updates, man ikke skal hente, men jeg kan ikke finde rundt i det :(

Det er ikke så tricky mere. Med nyeste update, er der support for 60FPS på PS5.
Vælg Enhanced Experience i spillet, så får du 60FPS og 4K.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Marddos » tirs 20 apr 2021 21:54

Skide godt - tak!
Billede
Manchester United <3
Marddos
Niveau 4
 
Indlæg: 540


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Dasiima » ons 21 apr 2021 10:00

BingoDK skrev:
Trekamp skrev:Hvordan fungerer det for jeres controllers? X-knappen på den ene af mine to, sidder allerede fast fra tid til anden.

Har drift på min ene controller. Da jeg ringede til Playstation support, så holdte den op og nu er det kommet tilbage, dog i en mindre grad.


Jeg oplevede også drift, på venstre analog stick. Det var især i Cyberpunk, No Mans Sky, Resident Evil Village demo.

Jeg lavede derefter en reset på controlleren (det lille hul på bagsiden), slog bluetooth fra og brugte kun kabel til controlleren. Det fixede problemet.

Måske bluetooth er skyld i noget drift, enten via forstyrrelser i trådløst netværk eller bare en dårlig software.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » ons 21 apr 2021 17:59

Dasiima skrev:
BingoDK skrev:
Trekamp skrev:Hvordan fungerer det for jeres controllers? X-knappen på den ene af mine to, sidder allerede fast fra tid til anden.

Har drift på min ene controller. Da jeg ringede til Playstation support, så holdte den op og nu er det kommet tilbage, dog i en mindre grad.


Jeg oplevede også drift, på venstre analog stick. Det var især i Cyberpunk, No Mans Sky, Resident Evil Village demo.

Jeg lavede derefter en reset på controlleren (det lille hul på bagsiden), slog bluetooth fra og brugte kun kabel til controlleren. Det fixede problemet.

Måske bluetooth er skyld i noget drift, enten via forstyrrelser i trådløst netværk eller bare en dårlig software.


Nok nærmere støv eller andet der har siddet fast og som kommet løs da du vendte controlleren for at resette.

På min var der en del drift på venstre analog som kunne genskabes hver eneste gang man trykkede ned (karakteren fortsatte med at bevæge sig efter man slap analogen og stoppede først hvis man trykkede i en anden retning).

Efter jeg fik købt en ny har jeg generelt også kunne mærke hvor sindsygt hurtigt næsten samtlige knapper på den første dualsense er blevet slidt.

Selv min DS4 fra Ps4 releasen har stadig mere "clicky" knapper end min dualsense fra release havde. Håber min bare var en mandags model, men tvivler lidt. Sony var dog også hurtige til at bede om at få den sendt, så ingen problemer der heldigvis (Dog stadig irriterende at måtte punge ud for en ekstra for at kunne spille imens den anden er hos Sony)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Marddos » man 26 apr 2021 21:40

Er der nogen, der har forstand på, hvad der er bedst for mig at vælge af indstillinger på mit TV ifm. gaming på PS5/X Series X?

Sommetider har jeg spiltilstand slået til og andre gange vælger den automatisk HDR+, men jeg aner ikke, hvad forskellen er.

Jeg har et Samsung KS8005 TV, der efterhånden har 5-6 år på bagen, men endnu ser fremragende ud!
Billede
Manchester United <3
Marddos
Niveau 4
 
Indlæg: 540


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron