Forum

Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Generelt snak om Playstation og services.

Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Odyzeus » ons 12 maj 2021 09:04

Hej!

Oplever nogle sjove ting med min PS5 ift. lyd fra maskinen.
Generelt - KÆMPE upgrade ift. jetflyet af en PS4 jeg havde før. Det er virkelig en fornøjelse.

Larm fra fanen og disken synes jeg ikke er slemt. Nogle gange sætter den i gang i et kort stykke tid, men stopper hurtigt igen.

Det der irriterer mig, er en lidt lavere lyd, som også lyder som noget der drejer rundt, men slet ikke ligeså tydeligt som når den rigtigt sætter ind. Det sjove er, at det varierer ift. hvad jeg laver på maskinen. Loader den et spil er den lydløs, det samme ude i start-menuen. Spiller jeg noget starter denne lyd for det meste - men stopper ligeså snart jeg trykker pause/menu. I hvert fald i nogle spil - det er ikke helt konsistent.

Forestiller mig det er noget relateret til GPU, men hvem ved? Andre der har oplevet samme? :)
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Hades » ons 12 maj 2021 09:37

Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg

+1

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Odyzeus » fre 14 maj 2021 15:14

Ja, nok ikke så meget at gøre. Det er nok bare et resultat af, at den er så stille i forvejen.

Som en siger, "they can’t patch a hardware issue". Jeg må nok bare til at skrue lidt op for lyden i stedet..
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Maethiel » fre 14 maj 2021 16:31

Og lige præcis derfor er jeg glad for at jeg ikke er med på første bølge :)

Det er i forvejen træls at være first mover, og skulle leve med alle børnesygdommene, det lille spilbibliotek og så videre. At man så oven i købet skal betale 3x prisen på hardwaren pga scalpers, det er over min fatteevne at man vil det.

Jeg venter tålmodigt på en slim eller pro :O
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Vreki » fre 14 maj 2021 17:39

Maethiel skrev:Og lige præcis derfor er jeg glad for at jeg ikke er med på første bølge :)

Det er i forvejen træls at være first mover, og skulle leve med alle børnesygdommene, det lille spilbibliotek og så videre. At man så oven i købet skal betale 3x prisen på hardwaren pga scalpers, det er over min fatteevne at man vil det.

Jeg venter tålmodigt på en slim eller pro :O


Det er selvfølgelig en risiko, men der er trods alt garanti på det. :D
Og omvendt, jo længere man venter jo kortere tid har man fornøjelsen af den før den næste generation kommer. Med en Pro og Slim skal man vel principielt også vente et stykke tid hvis man vil undgå børnesygdomme osv osv.

Efter at have haft min et stykke tid så vil jeg sige at det der virkelig gør en forskel er den ultrakorte load-tid i de spil der understøtter det. Det har man øjeblikkelig fornøjelse af, i modsætning til lidt ekstra pixels .

Du fik dog heller ikke mig til at betale overpris, så hellere vente.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Erroneus » fre 14 maj 2021 18:22

Maethiel skrev:Og lige præcis derfor er jeg glad for at jeg ikke er med på første bølge :)

Det er i forvejen træls at være first mover, og skulle leve med alle børnesygdommene, det lille spilbibliotek og så videre. At man så oven i købet skal betale 3x prisen på hardwaren pga scalpers, det er over min fatteevne at man vil det.

Jeg venter tålmodigt på en slim eller pro :O

Coil whine er bare ikke rigtig en børnesygdom, det er noget man oplever på stort set alt elektronik. Og man så det f.eks. også på de seneste PS4 Pro udgaver, og man ser det ofte på grafikort til PC, og ja xbox series x har også coil whine. Det er lidt et lotteri, om hvor meget coil whine man vil have på sin PS5, min har også en smule, men her er det så lavt at jeg stort set aldrig ligger mærke til det. Det er klart, hvis man har fået en model, hvor det er meget højt, så skal man få den byttet, men man skal ikke forvente coil whine går væk på nyere modeller.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf klatzen » fre 14 maj 2021 23:40

Maethiel skrev:Og lige præcis derfor er jeg glad for at jeg ikke er med på første bølge :)

Det er i forvejen træls at være first mover, og skulle leve med alle børnesygdommene, det lille spilbibliotek og så videre. At man så oven i købet skal betale 3x prisen på hardwaren pga scalpers, det er over min fatteevne at man vil det.

Jeg venter tålmodigt på en slim eller pro :O


Nu er jeg èn af de heldige der har fået fat i en og må desværre skuffe dig. Jeg oplever ingen børnesygdomme, har betalt den normale pris som den kostede hos fætter br da jeg bestilte og har 11 top spil fra sidste generation som jeg sagtens kan få tiden til at gå med og nyder indtil der kommer noget sjovt til PS5'ern ;)

Så for mit vedkomne har jeg intet imod at være firstmover på den her front.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438

+1

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Maethiel » lør 15 maj 2021 10:21

Det er dejligt at høre i har fået jeres til normal pris, og at i er sluppet relativt let med børnesygdomme (eller helt) :)

Jeg har bare læst en del om især controlleren, og drift. Jeg ved godt der er garanti på og alt sådan noget, men det er bare ikke noget jeg orker at bøvle med.

I forhold til spil, ja loadingtiderne er bedre, men der er bare ikke nok nye spil, til at jeg kan retfærdiggøre at købe et helt nyt system. Jeg bruger stadig min ps3 :D Og har en ret stor backlog på min ps4, så indtil der kommer et spil på ps5 som jeg bare MÅ spille, så tror jeg at jeg venter :D
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Erroneus » lør 15 maj 2021 12:00

Maethiel skrev:Jeg har bare læst en del om især controlleren, og drift. Jeg ved godt der er garanti på og alt sådan noget, men det er bare ikke noget jeg orker at bøvle med.

Som jeg ser det, er problematikken med drift blæst op, fordi det giver gode kliks at skrive problemer med en ny konsol. Ikke at folk ikke får det, fordi det gør folk og vi har også haft et par stykker herinde som har oplevet det. Men det er præcis samme komponent der sidder i Dualsense controlleren som er problemet, som der sidder i alle andre controller på marked. dvs. også i dualshock 4, xbox controlleren og switch pro controlleren. Drift i controllers vil forblive et problem, så lang tid de forskellige firmaer ikke er villig til at smide en komponent af højere kvalitet i deres controllers, men hvorfor skulle de også gøre det, fordi som det er nu, så køber folk jo nye controllers engang imellem ¯\_(ツ)_/¯

Men altså der sker ikke noget ved at vente, spillene bliver jo ikke for gamle, fordi man spiller dem et år eller 2 år senere.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Vreki » lør 15 maj 2021 12:05

Maethiel skrev:Jeg har bare læst en del om især controlleren, og drift. Jeg ved godt der er garanti på og alt sådan noget, men det er bare ikke noget jeg orker at bøvle med.


Jeg siger ikke at børnesygdommene ikke findes, min første-bølge DS4 har f.eks det berygtede gummi-råd.
Men man skal måske se antallet af rapporter i forhold til at der er rigtigt mange der har købt produktet over en ganske kort tidsperiode, så selv en normal fejlprocent kan virke som en eksplosion i fejl?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+2

Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf khede » søn 16 maj 2021 15:34

Min siger intet og er totalt awesome og en kæmpe upgrade i forhold til min pro som bla lød som en støvsuger
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494


Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Odyzeus » man 17 maj 2021 09:03

Vreki skrev:Efter at have haft min et stykke tid så vil jeg sige at det der virkelig gør en forskel er den ultrakorte load-tid i de spil der understøtter det. Det har man øjeblikkelig fornøjelse af, i modsætning til lidt ekstra pixels .


This! Selvom der ikke er SÅ mange spil, er det bare en fornøjelse at boote op og være inde i et spil på 20-30 sekunder. Det gør at man nemmere kan tage nogle korte sessions, som man ellers var gået foruden. Jeg har stadig så meget af PS4 bagkatalog (og tak til + Collection), og det kører bare mere lækkert på en PS5.
PS4'eren har fået nyt liv hos mine nevøer, så alle er glade.

Jeg var også bare heldig og fik købt en. Ellers havde jeg pænt ventet. Jeg bliver ikke forstyrret af coil whine, undrede mig bare over denne "nye" lyd, jeg ikke var stødt på før.
Tror dog ikke man skal forvente at få ombyttet en PS5 pga. coil whine, da det er noget man finder i næsten alt hardware, og som ikke anses for en defekt.
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Rechain » man 17 maj 2021 12:49

Kan huske at på den første Xbox One, der var der også et coil wine issue og det var virkelig irriterende at høre på (jeg har en sensitiv hørelse). Men Microsoft lavede en opdatering som ændrede på noget, så det ikke var voldsomt efterfølgende. Hvis dette er problemet, så kan Sony vel gøre det samme med PS5 ;)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Erroneus » man 17 maj 2021 13:58

Rechain skrev:Kan huske at på den første Xbox One, der var der også et coil wine issue og det var virkelig irriterende at høre på (jeg har en sensitiv hørelse). Men Microsoft lavede en opdatering som ændrede på noget, så det ikke var voldsomt efterfølgende. Hvis dette er problemet, så kan Sony vel gøre det samme med PS5 ;)

/Rechain

Nej, så simpelt kan man desværre ikke konkludere. Coil whine kommer når strøm løber igennem en elektrisk komponent, hvilket kan skabe vibrationer, dvs. det er et fysisk problem. I meget sjældent tilfælde, så kan en justering af strøm-forbrug ændre på det, og det er muligvis det som Microsoft har gjort på Xbox 360. Som sagt så er coil whine et problem på stort set alt moderne elektronik, og det er svært at rette via software, pga. det er et fysisk problem.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Min PS5 siger lyde på mærkelige tidspunkter

Indlægaf Odyzeus » man 17 maj 2021 14:51

Ved at lave en støjsvag konsol, har Sony skiftet et problem ud med et andet! :)
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster