Forum

Hvad skal der til for at hacke en PS4 konto?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Hvad skal der til for at hacke en PS4 konto?

Indlægaf HansHest » tors 20 maj 2021 17:05

Seriøst forespørgsel



Hej forum,

Min PS4 konto er blevet hacket.

Hvad skal der til for at det kan ske?

Situationen inden jeg opdagede hack:

For 2 uger siden, udlånte jeg en controller til en bekendt, jeg ikke har kendt så længe.
For 6 dage siden fik jeg så en e-mail på, at min mailadresse var blevet ændret til en anden mail, som PS4 support ikke ville oplyse. (sikkert pga. GDPR-lovgivning)

Det jeg mistænker min bekendte for, er om han har kunne ændre mine oplysninger i forbindelse med, at han har haft min controller hos ham. Er det en mulighed? Eller kræver det også min adgangskode?

Jeg har ikke talt med ham om det endnu, men jeg vil gerne have bestyrket muligheden for at han har gjort det, da jeg ikke er glad for konfrontationer. Men jeg ved også at jeg må spørge ham om det, og at det i sagens natur kan udvikle sig til en konfrontation. Det må tiden vise. Jeg er indstillet på begge scenarier på trods af en hvis usikkerhed.

Jeg søger at komme til bunds i den her sag, og derfor håber jeg nogen har et kvalificeret bud på, hvordan det her kan have været sket og om min bekendte som har lånt controlleren kan have haft noget med det at gøre.

Normalt er jeg ikke så mistænksom, men i det her tilfælde så er det en jeg ikke kender så godt. Jeg vil ikke finde mig i at få misbrugt mine oplysninger af ham eller andre på den her baggrund, hvis det er det, som er sket.



Mvh HansHest
HansHest
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: Odense


Re: Hvad skal der til for at hacke en PS4 konto?

Indlægaf Vreki » tors 20 maj 2021 18:07

Jeg tror ikke en controller bliver parret med andet end hardware, det er så vidt jeg kan se standard Bluetooth.
Er du sikker på at mailen var ægte?

Jeg syntes dog at kunne læse andre steder at Sony af en eller anden grund ikke inkludere et "Fortryd" link når de sender den slags emails ud, hvilket man eller skulle syntes var helt basal sikkerhed.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hvad skal der til for at hacke en PS4 konto?

Indlægaf Erroneus » tors 20 maj 2021 19:34

Du kan ikke få hacket din konto, ved at låne en controller ud, så den teori kan du skyde fuldstændig i jorden.

Det der mest sandsynligt er sket, det er at nogle har gættet dit kodeord og da du ikke har haft to-faktor beskyttelse på, så er det alt de skal bruge.

Sørg for at bruge en unik kode og få slået to-faktor beskyttelse til.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Hvad skal der til for at hacke en PS4 konto?

Indlægaf darkandel » tors 20 maj 2021 19:44

Det sker hver dag har selv prøvet det havde glemt at slå to faktor beskyttelse til :) Sony danmark sagde det var en del som ringede hver dag ang det :). Fik en masse mails om der var tilføjet penge til min Wallet gik helt i panik hehe
darkandel
Niveau 5
 
Indlæg: 806
By: 9400 Nørresundby


Re: Hvad skal der til for at hacke en PS4 konto?

Indlægaf HEADSTAR » fre 21 maj 2021 07:24

Jeg har oplevet at spiller med virkelig underlige psn navne tilføjer mig til deres Playstation venneliste.
De sidste har haft noget med Instagram at gøre.
Jeg sider og tænker om det er folk der prøver at hacke sig ind.

De fleste af de psn profiler har ingen trofæer.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Hvad skal der til for at hacke en PS4 konto?

Indlægaf klatzen » fre 21 maj 2021 08:39

Som Erroneus skriver, skal der mere til end bare adgang til en controller.

Det er desværre ikke rocket science at bruteforce et PSN account password, så kan kun foreslå dig at få aktiveret 2 faktor og ellers luk din konto synlighed ned.

Personligt er min ikke synlig for andre end dem jeg selv adder. Da jeg ikke gider de der random ads og beskeder :)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438

+1


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster