Forum

PlayStation 5 - Debattråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Dasiima » tirs 27 jul 2021 12:16

Jeg oplever at min PS5 en gang i mellem laver en hård nedlukning, når jeg lukker ned i Rest Mode. I det tilfælde bliver skærmen helt grøn i et minut og derefter skal jeg starte op i repair mode.

I går tilsluttede jeg en ekstern hdd for første gang, og da jeg slukkede konsollen skete samme situation igen. Dertil skulle PS5'eren også efterfølgende lave en repair på den eksterne hdd.

Har andre oplevet dette? Kan det være en defekt USB indgang? Det er som om det primært sker, hvis noget er tilsluttet USB.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » ons 28 jul 2021 07:20

Dasiima skrev:Jeg oplever at min PS5 en gang i mellem laver en hård nedlukning, når jeg lukker ned i Rest Mode. I det tilfælde bliver skærmen helt grøn i et minut og derefter skal jeg starte op i repair mode.

I går tilsluttede jeg en ekstern hdd for første gang, og da jeg slukkede konsollen skete samme situation igen. Dertil skulle PS5'eren også efterfølgende lave en repair på den eksterne hdd.

Har andre oplevet dette? Kan det være en defekt USB indgang? Det er som om det primært sker, hvis noget er tilsluttet USB.


Jeg har noget oplevet noget lignende det et par gange. Sætter maskinen i restmode og næstegang man starter vil den i repair mode. De første par gange troede jeg det var fordi min USB dongle til mit headset sad i maskinen, men det er sket et par gange siden uden den var det.

Hver gang det er sket for mig har jeg dog opdaget, at det altid har været med Black ops cold war kørende, så jeg er ved at tro det er et problem, som opstår hvis man mister forbindelsen til et online spil man ikke har lukket ned eller måske bare mister forbindelse til nettet generelt imens den står i restmode.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » ons 28 jul 2021 10:31

Jeg har brugt restmode lige siden lanceringen og aldrig oplevet det. Jeg har også haft online spil i restmode, så tror ikke det er online delen som gør det, men specifikke spil som er mærkelige i rest mode.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Dasiima » ons 28 jul 2021 16:43

BizzyVaping skrev:
Dasiima skrev:Jeg oplever at min PS5 en gang i mellem laver en hård nedlukning, når jeg lukker ned i Rest Mode. I det tilfælde bliver skærmen helt grøn i et minut og derefter skal jeg starte op i repair mode.

I går tilsluttede jeg en ekstern hdd for første gang, og da jeg slukkede konsollen skete samme situation igen. Dertil skulle PS5'eren også efterfølgende lave en repair på den eksterne hdd.

Har andre oplevet dette? Kan det være en defekt USB indgang? Det er som om det primært sker, hvis noget er tilsluttet USB.


Jeg har noget oplevet noget lignende det et par gange. Sætter maskinen i restmode og næstegang man starter vil den i repair mode. De første par gange troede jeg det var fordi min USB dongle til mit headset sad i maskinen, men det er sket et par gange siden uden den var det.

Hver gang det er sket for mig har jeg dog opdaget, at det altid har været med Black ops cold war kørende, så jeg er ved at tro det er et problem, som opstår hvis man mister forbindelsen til et online spil man ikke har lukket ned eller måske bare mister forbindelse til nettet generelt imens den står i restmode.


Det er en interessant og sikker også plausibel teori. Det er i hvert fald sket efter en omgang FIFA, og der mister jeg jo online forbindelsen så snart jeg går i Rest Mode. Jeg har også hørt at det kan være i forbindelse med opladning af controlleren i Rest Mode. Jeg synes at have oplevet det før, hvor jeg satte min controller til opladning samtidig som PS5'eren lukkede ned.

Forhåbentlig er det en software glitch, som bliver udbedret med tiden.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » ons 28 jul 2021 19:51

Jeg tror ikke den med controlleren, fordi det er vitterligt bare strøm der skal skydes ud over porten, det er der intet fancy i. Jeg lader kun min controller op via opladning fra rest mode af.

Det er mere plausibel at et spil crasher, når den skal ud af rest mode og så får resten af systemet til at hænge. At gå ud af standby, var også før i tiden på PC, noget som fik drivers til at crashe højre og venstre.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tors 29 jul 2021 10:39

Så er SSD udvidelse til PS5 meget snart klar, forventes her i august:

https://www.finder.com.au/seagate-firec ... ystation-5

Bemærk det er australske priser der står, inden man går helt i panik :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+2

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Kimosabe » tors 29 jul 2021 13:22

Erroneus skrev:Så er SSD udvidelse til PS5 meget snart klar, forventes her i august:

https://www.finder.com.au/seagate-firec ... ystation-5

Bemærk det er australske priser der står, inden man går helt i panik :)


Jeg går nu stadig lidt i panik ved tanken om de priser :) Men fedt det endelig kommer, så kan man krydse fingre for at sådan en 2TB kommer under de ca. 3.400,- med tiden. 500gb har ihvertfald vist sig at være alt for lidt, så tænker sådan en 2 TB vil være passende.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » tors 29 jul 2021 18:50

Fedt at heatsink versionen passer i. Det bliver helt sikkert det jeg går efter. Jeg ved ikke hvilken størrelse jeg går efter, men tænker det nok ender med 1tb. Alt over virker bare som et for absurt et beløb at smide i en maskine til 4000kr.

Det er jo ikke en pc til 25k vi snakker om at købe en SSD til. Jeg kan heller ikke forestille mig, at jeg kommer til nogensinde at være i gang med så mange spil, at det bliver nødvendigt med mere end 1.6tb
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tors 29 jul 2021 20:02

Havner nok på 1TB selv. Det er i øvrigt en del af den beta firmware, som der er i gang pt. i udvalgte lande, men desværre ikke Danmark.

pt. er der 6 drev, som passer fysisk og som er hurtige nok til at kunne bruges i, hvor den billigste koster 1tb koster 1538 kr. Det er Samsung 980 Pro,der dog skal have tilføjet en heatsink i følge anbefalingerne. Sådan en kan man dog købe billigt, men lad os se hvor nødvendigt det rent faktisk er, når folk har testet beta firmware, samt der kommer en del flere valgmuligheder over det næste halve år.

Andet nyt i beta firmware, er vertikal trophy list! Trophy tracking, hvor man kan tracke udvalgte trophies, support for 3d audio på alm højtalere og det skulle være mere synligt, hvornår et spil er af PS4 eller PS5 udgaven.

Ingen VRR eller 1440p support i denne omgang desværre.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf klatzen » tors 29 jul 2021 21:59

Erroneus skrev:Havner nok på 1TB selv. Det er i øvrigt en del af den beta firmware, som der er i gang pt. i udvalgte lande, men desværre ikke Danmark.

pt. er der 6 drev, som passer fysisk og som er hurtige nok til at kunne bruges i, hvor den billigste koster 1tb koster 1538 kr. Det er Samsung 980 Pro,der dog skal have tilføjet en heatsink i følge anbefalingerne. Sådan en kan man dog købe billigt, men lad os se hvor nødvendigt det rent faktisk er, når folk har testet beta firmware, samt der kommer en del flere valgmuligheder over det næste halve år.

Andet nyt i beta firmware, er vertikal trophy list! Trophy tracking, hvor man kan tracke udvalgte trophies, support for 3d audio på alm højtalere og det skulle være mere synligt, hvornår et spil er af PS4 eller PS5 udgaven.

Ingen VRR eller 1440p support i denne omgang desværre.


Vertical Trophy list bliver så konge! Virkelig et af de største minusser IMO i nuværende styresystem :D
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf ShadowFlame » ons 04 aug 2021 11:56

Jeg er dybest set rystet over den måde Sony håndterer den extra SSD. Ført 9 mdr efter kommer de men en løsning som stadig er i beta, de har ikke engang været i stand til at godkende nogle SSDer som er godkendt og hvad der er vigtigst, SONY ikke frasiger sig ethvert ansvar for.

Jeg fatter ikke der ikke er et kæmpe oprør over det her. Vi har købt en konsol ikke en fucking PC hvor vi som forbrugere har ansvaret for om extra udstyr virker. Og i en sådan grad at man ikke kan kontakte Sony, men selv tage fat i SSD udbyderen selv.

Efter sigende har vi set de første bricke fx crapgamer som jeg dog ikke er nogen som helst fan af.
ShadowFlame
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Silkeborg


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Zalam » ons 04 aug 2021 15:25

ShadowFlame skrev:Jeg er dybest set rystet over den måde Sony håndterer den extra SSD. Ført 9 mdr efter kommer de men en løsning som stadig er i beta, de har ikke engang været i stand til at godkende nogle SSDer som er godkendt og hvad der er vigtigst, SONY ikke frasiger sig ethvert ansvar for.

Jeg fatter ikke der ikke er et kæmpe oprør over det her. Vi har købt en konsol ikke en fucking PC hvor vi som forbrugere har ansvaret for om extra udstyr virker. Og i en sådan grad at man ikke kan kontakte Sony, men selv tage fat i SSD udbyderen selv.

Efter sigende har vi set de første bricke fx crapgamer som jeg dog ikke er nogen som helst fan af.


Synes ærligtalt det er mere påfaldne at man laver en konsol med ~ 700GB plads der kan udnyttes af brugeren til f.eks. spil - Velvidende spillene idag nemt fylder op imod 100gb stykket.

Det virker fuldkomment bevidst man sælger konsollen med begrænset plads, for at kunne tjene store penge på at sælge extra storage, til ublu priser.

Jeg kommer nok til at klare mig med den plads der allerede er - jeg er go til at slette spil, men helt ærligt, jeg havde hellere betalt 1000-1500 mere for konsollen og fået 2tb fra start.
Zalam
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » ons 04 aug 2021 15:41

ShadowFlame skrev:Jeg er dybest set rystet over den måde Sony håndterer den extra SSD. Ført 9 mdr efter kommer de men en løsning som stadig er i beta, de har ikke engang været i stand til at godkende nogle SSDer som er godkendt og hvad der er vigtigst, SONY ikke frasiger sig ethvert ansvar for.


Måske netop fordi det er beta, hvor de har valgt at frigive præcise specifikationer på hvad drevet skal kunne, både teknisk og fysiske dimensioner. Det er faktisk den helt rigtige måde at gøre det på, når vi snakker om en beta. Når det er ude af beta, kan det jo være der kommer noget. Men ud over det, er der allerede nu 4 drev bekræftet fra producenterne af selv, som er kompatibel. Tænk dig hvor mange der er om et halvt år eller om et år, netop fordi der er valgt en åben standard.

Mark Cerny ham selv, har dog valgt at gå med en WD SN 850: https://twitter.com/cerny/status/1421686135936348161 - Men igen, der er andre muligheder og der skal nok komme præcise lister.

Jeg kan ikke tage crapgamer seriøst, det er rent clickbait indhold han laver, jeg tror ikke på det. Der er har ikke været nogle andre meldinger, det lugter af ren bullshit. Ud over det, hvordan skulle den bricke fra det, giver ingen mening. I øvrigt er det hans anden PS5 som er bricked, det lugter langt væk.

Zalam skrev:Det virker fuldkomment bevidst man sælger konsollen med begrænset plads, for at kunne tjene store penge på at sælge extra storage, til ublu priser.

Sony ikke sælger ekstra storage, så ved ikke lige hvordan det skal hænge sammen :)

Både PS5 og Xbox Series X er lanceret med den plads de har, fordi typen af storage er virkelig dyr. Hvis de skulle lanceres med 2TB, så ville konsollerne lige pludselig koste 1000 kr mere, og det vil folk ikke betale.
Kunne jeg tænke mig de blev lanceret med 2TB? Ja da, men det er bare ikke realistisk når prisen skal holdes nede og de skal køre med så hurtige storage. Alternativet var meget langsommere storage, men det er nu rart med de hurtig indlæsningstider.

Man kan få en kompatibel 1TB til under 1500 kr nu, men netop pga. det er en åben standard, så kommer det kun til at falde mere og mere i pris.

Så kold vand i blodet, vi er pt. i beta og der kommer kun flere og flere løsninger ud :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf BizzyVaping » ons 04 aug 2021 22:41

Zalam skrev:
ShadowFlame skrev:Jeg er dybest set rystet over den måde Sony håndterer den extra SSD. Ført 9 mdr efter kommer de men en løsning som stadig er i beta, de har ikke engang været i stand til at godkende nogle SSDer som er godkendt og hvad der er vigtigst, SONY ikke frasiger sig ethvert ansvar for.

Jeg fatter ikke der ikke er et kæmpe oprør over det her. Vi har købt en konsol ikke en fucking PC hvor vi som forbrugere har ansvaret for om extra udstyr virker. Og i en sådan grad at man ikke kan kontakte Sony, men selv tage fat i SSD udbyderen selv.

Efter sigende har vi set de første bricke fx crapgamer som jeg dog ikke er nogen som helst fan af.


Synes ærligtalt det er mere påfaldne at man laver en konsol med ~ 700GB plads der kan udnyttes af brugeren til f.eks. spil - Velvidende spillene idag nemt fylder op imod 100gb stykket.

Det virker fuldkomment bevidst man sælger konsollen med begrænset plads, for at kunne tjene store penge på at sælge extra storage, til ublu priser.



Sony sælger ikke "extra storage". Sony kommer ikke til at tjene noget uanset hviljen Gen4 SSD man vælger at smide i maskinen.

Det er lavet som det er for konsollen ikke skulle ende med at koste omkring de 7K til release.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+2

Re: PlayStation 5 - Debattråd

Indlægaf Erroneus » tors 12 aug 2021 21:33

Og for at følge op på det.

Digitalfoundry har testet en NVMe uden heatsink, ingen problemer.
Linus Tech Tips har bevidst prøvet at køre med ikke-kompatible NVMe drev, ingen problemer.

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+3

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron