Forum

Headset problemer?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Headset problemer?

Indlægaf Viking » man 29 nov 2021 21:02

Hej folkens.

Jeg har været ude og smide 2300 kr efter et Audeze Penrose headset til min PS5. Det er købt i hi-fi klubben.

Lyden er fænomenal. Det bedste jeg har prøvet af et headset til Playstation.
Mikrofonen skulle også være helt fantastisk, men her har jeg så lidt problemer. Når jeg snakker i party med mine venner på Playstation, fortæller de mig, at der er en konstant "summen", men KUN når jeg snakker. De beskriver det som om der er en støvsuger der kører svagt i baggrunden. Jeg testede med nogle lydbeskeder, og kunne også høre dette.

Jeg skrev til support og har fået følgende lange svar:

Hi

Thanks for reaching out. You can read our full article on how the mic works here. The Penrose mic will output its full frequency bandwidth over AUX/analog connection, with very little coloration or limiting of frequency response.

The 2.4gHz Wireless Adapter chipset is bandwidth-limited to offer 6.5kHz of frequency response for the incoming mic signal, which is suitable to capture the fundamental content of the human voice. This is the limit of current technology, and it was decided that the quality of the outgoing audio signal should take priority (we figured that was a no-brainer). What this means is that even though the Penrose mic offers extremely good frequency response, the wireless connection mode has to limit that by necessity.

Discord and most other VoIP software will also adjust depending on available internet speed, which may affect the overall quality and clarity of your calls. Poor internet connection speed will further adversely affect your mic and call quality. To test if there's an issue with your mic or with the software you've chosen, you may want to make a few test recordings using free recording software like Audacity or OBS. Your chosen connection method will also affect your mic quality, and the AUX connection is recommended if you need higher fidelity recordings or transmission.

The actual position of the mic near your mouth can also be very important. To start, make sure that you're speaking in to the correct side of the mic (if you remove the foam filter, the silver mesh should be what you're speaking into, not the Audeze "A" line grille.


For the best mic position, we recommend between 2 and 6 cm from the lower left corner of your chin, below your mouth. Experiment to find the position that gives you the best signal, while reducing breath sounds and external noises. Audio processing found in many software packages can also adversely affect your mic quality so it's important to find what works best for you.


Jeg har dog lige ejet et trådløst Steelseries Arctis 7 som ingen problemer havde med trådløs mikrofon.

Det har hjulpet at smække AUX kabel i, men kan der være en anden løsning så jeg beholder det helt trådløst ?

På forhånd tak
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Headset problemer?

Indlægaf BizzyVaping » man 29 nov 2021 21:32

Nu kender jeg ikke det nævnte headset, men kan forestille mig de køre over bluetooth og ikke en 2.4 dongle ud fra beskrivelsen?

Hvis de gør det, så er det nok der problemet ligger og det er ikke noget du umiddelbart kan løse.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Headset problemer?

Indlægaf Viking » man 29 nov 2021 22:09

BizzyVaping skrev:Nu kender jeg ikke det nævnte headset, men kan forestille mig de køre over bluetooth og ikke en 2.4 dongle ud fra beskrivelsen?

Hvis de gør det, så er det nok der problemet ligger og det er ikke noget du umiddelbart kan løse.


Der sidder et USB stik i min PS5 til at opfange headsettet så det kan køre trådløst. Ikke via Bluetooth
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Headset problemer?

Indlægaf BizzyVaping » tirs 30 nov 2021 00:00

Viking skrev:
BizzyVaping skrev:Nu kender jeg ikke det nævnte headset, men kan forestille mig de køre over bluetooth og ikke en 2.4 dongle ud fra beskrivelsen?

Hvis de gør det, så er det nok der problemet ligger og det er ikke noget du umiddelbart kan løse.


Der sidder et USB stik i min PS5 til at opfange headsettet så det kan køre trådløst. Ikke via Bluetooth


Ja så ved jeg det ikke. Jeg går ud fra du har tjekket at der ikke står en støvsuger og kører i hjørnet af stuen :mrgreen:

Har du tjekket om der eventuelt er en firmware opdatering til headsettet online?
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Headset problemer?

Indlægaf armorking » tirs 30 nov 2021 07:46

prøv og lav Pair forfra , jeg havde det samme problem med min steelseries , ellers kan der være en opdatering på deres hjemmeside
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 17 gæster