Forum

Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Generelt snak om Playstation og services.

Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf ShadowFlame » man 06 dec 2021 12:12

Hej,

jeg søger lige lidt råd her.

Jeg har været så heldig at få fat i en PS5 på launch og lagde på den tid bestillinger alle mulige steder.
Nu har jeg så fået besked fra Dustin home at den bestilling jeg lade sidste år er gået i gennem og jeg får tilsendt en ny PS5 disk version.

Hvad kan man tillade sig at tage for sådan en?
ShadowFlame
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Silkeborg


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf OmarE » man 06 dec 2021 12:50

Det samme som du gav. Tager du mere for den, er du en klaphat.
OmarE
Niveau 4
 
Indlæg: 615


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Viking » man 06 dec 2021 14:51

Folk vil påråbe, at du skal tage det for den du ønsker, fordi: Udbud og efterspørgsel.

I min optik synes jeg det er ærgerligt, når mange derude, især disse coronatider, desperat søger en PS5 som de rent faktisk ønsker at eje og agter at bruge. Så jeg ville sælge for det beløb jeg selv havde givet.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf vendictas » man 06 dec 2021 14:59

Hvorfor ikke bare afmelde så en anden kan få glæde af den, hvis du ikke mangler en PS5 ?
vendictas
Niveau 2
 
Indlæg: 177
By: Kalundborg

Brugeravatar

Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Erroneus » man 06 dec 2021 15:55

Jeg havde personligt solgt den for det samme, som jeg havde givet for den, men jeg syntes ikke det er forfærdeligt hvis folk sælger den for 500 kr. over.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf ShadowFlame » man 06 dec 2021 16:16

Tak for jeres indput.

Når jeg skriver her, så er det netop for ikke at gøre som alle andre scalper man ser på DBA hvor de sælges for 2.000 kr. over købspriser.

Omvendt så kunne jeg da godt tænke mig at høre, om de samme som skriver samme pris ville have den samme holdning hvis det var med omvendt fortegn. Dvs. at jeg lå inde med en konsol som var faldet i pris pga. udbud/efterspørgsel.

Ville i så have sagt til jeg skulle holdes skadesløs og køberne skulle betale min pris jeg havde givet for den.
Blot en lille eftertanke. Når det er sagt så er jeg nok mest til Erroneus tilgang.
ShadowFlame
Niveau 0
 
Indlæg: 26
By: Silkeborg

+1

Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf vendictas » man 06 dec 2021 17:29

Ved ikke, jeg annullerede alle mine forudbestillinger da jeg modtog ps5 på udgivelsen, men sådan er vi jo forskellige.Har ikke behov for at tjene penge på desperate gamere.

Måske du skulle vende den om og spørge dig selv hvor meget du vil give i overpris for en Ps5,
Hvis vi nu antager du ikke var ultra heldig og fik på udgivelsen.
vendictas
Niveau 2
 
Indlæg: 177
By: Kalundborg

Brugeravatar

Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Viking » man 06 dec 2021 21:52

ShadowFlame skrev:
Omvendt så kunne jeg da godt tænke mig at høre, om de samme som skriver samme pris ville have den samme holdning hvis det var med omvendt fortegn. Dvs. at jeg lå inde med en konsol som var faldet i pris pga. udbud/efterspørgsel.

Ville i så have sagt til jeg skulle holdes skadesløs og køberne skulle betale min pris jeg havde givet for den.
Blot en lille eftertanke. Når det er sagt så er jeg nok mest til Erroneus tilgang.


Synes ikke du kan vende den om på den måde, for du har muligheden for at annullere dit køb/returnere, så du brænder ikke inde med en konsol, og kan gå fra handlen uden det rammer pengepungen.

Jeg synes det er dårlig stil at købe, beholde en PS5 konsol, kun med det formål at tjene lidt mønt. Altså.. hvorfor ? Ja, udbud og efterspørgsel, men der er andre måder at tjene penge på, og så kan en anden gamer derude få en konsol som han/hun rent faktisk gerne vil have.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Vreki » man 06 dec 2021 21:54

ShadowFlame skrev:Tak for jeres indput.

Når jeg skriver her, så er det netop for ikke at gøre som alle andre scalper man ser på DBA hvor de sælges for 2.000 kr. over købspriser.

Omvendt så kunne jeg da godt tænke mig at høre, om de samme som skriver samme pris ville have den samme holdning hvis det var med omvendt fortegn. Dvs. at jeg lå inde med en konsol som var faldet i pris pga. udbud/efterspørgsel.

Ville i så have sagt til jeg skulle holdes skadesløs og køberne skulle betale min pris jeg havde givet for den.
Blot en lille eftertanke. Når det er sagt så er jeg nok mest til Erroneus tilgang.


Hvis du ikke vil være scalper så annullere du bare bestillingen og lader den næste i køen få bestillingen.
Ganske simpelt, ingen besvær for dig og ingen opskruning af prisen. :D

Men hvis du forsøger at tjene penge på at være kommet først i køen så er det vel definition på at være scalper, uanset om du tjener 500 eller 2000?

Og eksemplet med modsat fortegn er ikke at du lå inde med en konsol som var faldet i pris, men at butiksprisen var faldet fra din forudbestilling blev lavet til nu hvor den kunne leveres. Og så havde du vel ganske simpelt annulleret bestillingen og købt i butikken?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Vreki » tirs 07 dec 2021 07:34

Forresten, har du tænkt på hvad der sker hvis du sætter den til salg lige op til julen?
Jeg tror du kommer til at drukne i henvendelser fra gamere, desperate forældre og folk der har tænkt sig at sælge den videre til en højere pris.

Det bøvl undgår du ved bare at afbestille den :)

P.S. og det er ikke fordi jeg regner med selv at være den næste i køen hvis du afbestiller, jeg har allerede min egen :lol:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf morfar » tirs 07 dec 2021 09:54

Du sælger den til lige nøjagtigt det du har lyst til. Det er der sgu ingen der skal bestemme. Sjældent har jeg set så mange hellige mennesker i en tråd (-:
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus

+1

Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Volpi » tirs 07 dec 2021 11:33

Jeg vandt lodtrækning i elgiganten med en digital udgave, jeg vidste dog jeg ville have en med disc, så jeg beholdte min ordre andet sted.

Den fik jeg kort efter og solgte så digital til indkøbspris, men beholdte den ekstra controller jeg var tvunget til at bestille med i disc udgaven. Køber var stadig mere end tilfreds.
- det skal siges det var sidste nytår hvor jeg fint kunne have solgt til mere end 7000kr.
Men jo jeg tog en controller i "fortjeneste"
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Viking » tirs 07 dec 2021 12:15

morfar skrev:Du sælger den til lige nøjagtigt det du har lyst til. Det er der sgu ingen der skal bestemme. Sjældent har jeg set så mange hellige mennesker i en tråd (-:


Der er skam heller ingen der bestemmer, men trådstarter spørg, og får svar.

Helligt? Kan være vi bare har en bedre moralsk holdning.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115

+2

Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf morfar » tirs 07 dec 2021 20:19

Viking skrev:
morfar skrev:Du sælger den til lige nøjagtigt det du har lyst til. Det er der sgu ingen der skal bestemme. Sjældent har jeg set så mange hellige mennesker i en tråd (-:


Der er skam heller ingen der bestemmer, men trådstarter spørg, og får svar.

Helligt? Kan være vi bare har en bedre moralsk holdning.


Moral? Er det moralsk forkert at købe en vare og sælge den dyrere? Det er sådan de fleste forretninger tjener deres penge.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Viking » tirs 07 dec 2021 21:49

morfar skrev:
Viking skrev:
morfar skrev:Du sælger den til lige nøjagtigt det du har lyst til. Det er der sgu ingen der skal bestemme. Sjældent har jeg set så mange hellige mennesker i en tråd (-:


Der er skam heller ingen der bestemmer, men trådstarter spørg, og får svar.

Helligt? Kan være vi bare har en bedre moralsk holdning.


Moral? Er det moralsk forkert at købe en vare og sælge den dyrere? Det er sådan de fleste forretninger tjener deres penge.


Stop. Den sammenligning har jeg hørt før, og du kan slet ikke stille det op mod hinanden. Det er ikke det samme, og den diskussion gider jeg slet ikke bruge tid på.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115

+1

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron