Forum

Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Rytteren » fre 10 dec 2021 13:58

Wow ad hominum uden at forholde dig til indlægget. Men fair nok. Beklager du valgte at blive stødt over en general sætning i mit nærområde.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar
+1

Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Rene1980 » fre 10 dec 2021 22:37

Personligt havde jeg afbestilt varen og ladet en anden få den.
Med mindre at man er studerende så skal man vidst ikke bruge lang tid på køb/salg før din fortjeneste er tabt.

Sidst men ikke mindst, så skal du lige huske skattefar når du bevidst køber en vare udelukkende med henblik på videresalg.
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf morfar » lør 11 dec 2021 12:42

Rene1980 skrev:Personligt havde jeg afbestilt varen og ladet en anden få den.
Med mindre at man er studerende så skal man vidst ikke bruge lang tid på køb/salg før din fortjeneste er tabt.

Sidst men ikke mindst, så skal du lige huske skattefar når du bevidst køber en vare udelukkende med henblik på videresalg.


Tror du er det eneste menneske i Danmark der ville opgive en fortjeneste på 1 PS5 til skat.

Man kan også være FOR meget Bonus Pater.

Det er en anden snak hvis han havde købt en hel containerfuld PS5ere.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus

+1

Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Rene1980 » man 13 dec 2021 20:22

morfar skrev:
Rene1980 skrev:Personligt havde jeg afbestilt varen og ladet en anden få den.
Med mindre at man er studerende så skal man vidst ikke bruge lang tid på køb/salg før din fortjeneste er tabt.

Sidst men ikke mindst, så skal du lige huske skattefar når du bevidst køber en vare udelukkende med henblik på videresalg.


Tror du er det eneste menneske i Danmark der ville opgive en fortjeneste på 1 PS5 til skat.

Man kan også være FOR meget Bonus Pater.

Det er en anden snak hvis han havde købt en hel containerfuld PS5ere.



Jeg har ikke behov for at indberette noget, da jeg ville have annulleret ordren.
Det var mere for at nævne at det ikke er helt lovligt at købe med henblik på videresalg. Om sælgerne vælger at indberette deres fortjenester, er jeg ligeglad med.
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Slimjay DK » tirs 14 dec 2021 08:48

Når Bluecity samt andre forretninger kan tage 7899 for en PS5, så synes jeg bare du skal tage det for den du kan få. De forretninger der har PS5 eller Xbox Series X på lager, tager jo mere for dem end de private scalpers har gjort. Udover det har flere forretninger, når de fik nogle på lager bundled dem med controllers og spil til overpris.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

+2

Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf enfen » tors 16 dec 2021 10:42

Heldigvis kan man så få den langt billigere end 7.899,- på DBA - hvis man altså er villig til at give overpris.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Maethiel » tors 16 dec 2021 12:00

enfen skrev:Heldigvis kan man så få den langt billigere end 7.899,- på DBA - hvis man altså er villig til at give overpris.


Ja, og hvis man vil tage chancen blandt alle scammerne som prøver at narre folk :lol:

Prøv for sjov at tjekke facebook marketplace og DBA. Det sejler i ps5'ere, og folk vil sjovt nok helst sende dem :lol: :lol:
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf enfen » tors 16 dec 2021 12:10

Jeg har set flere, hvor man kan afhente. Så alle er ikke snydere, bare fordi de tager overpris :)

I sidste ende er det jo køberen, der bestemmer om man er villig til at give prisen.

Jeg har selv købt to PS5 disk udgaver til normalpris i butik. Men er pt på jagt efter en til - dog ikke til "scalper" overpris. Men kunne måske nok godt finde på at give 500-1000 over normalpris, hvis det var.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf BizzyVaping » tors 16 dec 2021 20:26

Maethiel skrev:
enfen skrev:Heldigvis kan man så få den langt billigere end 7.899,- på DBA - hvis man altså er villig til at give overpris.


Ja, og hvis man vil tage chancen blandt alle scammerne som prøver at narre folk :lol:

Prøv for sjov at tjekke facebook marketplace og DBA. Det sejler i ps5'ere, og folk vil sjovt nok helst sende dem :lol: :lol:


Ja jeg har set den samme person poste en Ps5 på DBA til 4200kr 7-8 gange nu. Hvis man skriver en offentlig kommentar til annoncen og tilbyder at komme forbi og hente den, så sletter personen annoncen og laver en ny hver gang uden at svare.

Så det er tydeligvis ikke en bruger som har en Ps5 de vil af med til 4200kr :lol:

Ontopic: Folk må gøre hvd de har lyst til. Jeg fik tilbudt 7500kr for min Ps5 af en kammerats kollega et par dage efter udgivelsen. Jeg har stadig min.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Vreki » fre 17 dec 2021 08:36

BizzyVaping skrev:Ontopic: Folk må gøre hvd de har lyst til. Jeg fik tilbudt 7500kr for min Ps5 af en kammerats kollega et par dage efter udgivelsen. Jeg har stadig min.


Der er måske lidt massehysteri over det opskruede marked.
Hvad er det egenligt for nogle spil som folk vil betale flere tusinde ekstra for at få adgang til?

Nu har jeg haft min et stykke tid, og jeg syntes endnu ikke jeg har set det spil der skal sælge den nye generation med imponerende, eksklusive features.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf klatzen » fre 17 dec 2021 09:26

Vreki skrev:
BizzyVaping skrev:Ontopic: Folk må gøre hvd de har lyst til. Jeg fik tilbudt 7500kr for min Ps5 af en kammerats kollega et par dage efter udgivelsen. Jeg har stadig min.


Der er måske lidt massehysteri over det opskruede marked.
Hvad er det egenligt for nogle spil som folk vil betale flere tusinde ekstra for at få adgang til?

Nu har jeg haft min et stykke tid, og jeg syntes endnu ikke jeg har set det spil der skal sælge den nye generation med imponerende, eksklusive features.


For mig handler det mere om performance end ekslusive titler. Jeg nyder de 60 fps der hentes i de ps4 spil der er optimeret. Når man først har prøvet det og går tilbage til et spil som Fallout 4 der er locked til 30fps på PS5'ern, så er det sløvt, tungt, ja bare en helt anden oplevelse. Men det er selvfølgelig min personlige grund til PS5'ern.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf enfen » fre 17 dec 2021 11:26

Jeg vil også sige, at udvalget er ret begrænset, hvis man ser på exclusive spil pt. Generelt spiller jeg kun multiplayer (COD/Warzone og Fortnite).

For mig, var grunden til at købe PS5 at gå nextgen og få en konsol, der ikke larmede som en jetjager. Og så samtidigt have muligheden for at kunne spille PS4 spil i 4K og 60 fps. 30 fps er et overstået kapitel for mig - gider ikke mere.

Men ja, det er nok bare hype og hysteri for mange.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Vreki » fre 17 dec 2021 18:19

enfen skrev:Jeg vil også sige, at udvalget er ret begrænset, hvis man ser på exclusive spil pt. Generelt spiller jeg kun multiplayer (COD/Warzone og Fortnite).

For mig, var grunden til at købe PS5 at gå nextgen og få en konsol, der ikke larmede som en jetjager. Og så samtidigt have muligheden for at kunne spille PS4 spil i 4K og 60 fps. 30 fps er et overstået kapitel for mig - gider ikke mere.

Men ja, det er nok bare hype og hysteri for mange.


Med eksklusiv mente jeg ikke at de ikke måtte være multiplatform, men at der skulle være revolutionerede features som kun findes på next-gen :)

F.eks hvis man tager BF2042 så er den mest definitive forskel på PS4 og PS5 at maps er 128 player og der er PC-crossplay, noget som langt fra alle ser som en positiv ting.
Jeg endte ligefrem med at spille PS4 versionen for at få 64-player maps, så meget for fremskridt :lol:

Personligt så er det nok de hurtige loadtider der er mulig på PS5 der imponere mig mest.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hvad er OK at sælge en ny PS5 for

Indlægaf Maethiel » man 20 dec 2021 07:54

enfen skrev:Jeg har set flere, hvor man kan afhente. Så alle er ikke snydere, bare fordi de tager overpris :)

I sidste ende er det jo køberen, der bestemmer om man er villig til at give prisen.

Jeg har selv købt to PS5 disk udgaver til normalpris i butik. Men er pt på jagt efter en til - dog ikke til "scalper" overpris. Men kunne måske nok godt finde på at give 500-1000 over normalpris, hvis det var.


Hvor ser du mig skrive at ALLE snyder? :)

Jeg skriver at man bevæger sig ind på et marked, hvor man vil købe en vare, som bliver scammet heftigt med, og hvis man ønsker at gøre det, og løbe risikoen, så gør man bare det. Dermed har jeg ikke sagt at ALLE ps5 sælgere på DBA er scammers :)

Jeg har heller intet sted nævnt at man snyder nogen fordi man tager overpris (i øvrigt er ordet overpris vanvittig, da en vare er det værd man kan sælge den for, så derfor vil der altid være tale om pris, og ikke overpris).
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 9 gæster