Forum

Årets spil 2021

Generelt snak om Playstation og services.

Årets spil 2021

Afstemning sluttede man 10 jan 2022 11:28

Back 4 Blood
0
Ingen stemmer
Battlefield 2042
1
1%
Call of Duty: Vanguard
2
2%
Chicory: A Colorful Tale
0
Ingen stemmer
Chivalry 2
1
1%
Deathloop
5
5%
Death's Door
4
4%
Destruction AllStars
0
Ingen stemmer
Disco Elysium
1
1%
F1 2021
1
1%
Farming Simulator 22
1
1%
FIFA 2022
3
3%
Far Cry 6
1
1%
Guardians of the Galaxy
5
5%
Guilty Gear -Strive-
0
Ingen stemmer
Hades
6
6%
Hitman 3
6
6%
Hot Wheels Unleashed
0
Ingen stemmer
It Takes Two
6
6%
Kena: Bridge of Spirits
11
11%
Life is Strange: True Colors
1
1%
Lost Judgment
0
Ingen stemmer
MLB The Show 21
0
Ingen stemmer
Oddworld: Soulstorm
1
1%
Outriders
0
Ingen stemmer
Psychonauts 2
3
3%
Ratchet & Clank: Rift Apart
21
21%
Resident Evil Village
9
9%
Returnal
9
9%
Riders Republic
0
Ingen stemmer
Scarlet Nexus
0
Ingen stemmer
Solar Ash
0
Ingen stemmer
Tales of Arise
1
1%
The Forgotten City
0
Ingen stemmer
WRC 10
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer : 99

Årets spil 2021

Indlægaf Erroneus » søn 26 dec 2021 11:28

Første rigtige år efter PlayStation 5 er udkommet, og selv om første år efter en ny konsol er udkommet, aldrig er fantastisk, så har vi alligevel haft nogle solide udgivelser, mere end hvad man f.eks. så i 2014, året efter udgivelsen af PS4.

Så jeg tænkte vi skulle have en årets spil afstemning, hvor jeg har taget nye spil med udkommet i 2021 og for første gang til PlayStation. Jeg har undladt remasters/goty/definite udgaver, så derfor ingen Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, Alan Wake Remastered, Death Stranding: Director's Cut, Mass Effect Legendary Edition osv.

Jeg har måske glemt nogle, det beklager jeg på forhånd, har prøvet at tage de mest oplagte.

Sidste år vandt The Last of Us Part II i øvrigt suverænt.

Afstemningen kører til den 10 januar, man kan ændre sine stemmer op til den lukker og man har op til 3 stemmer.

Afstemning nulstillet, der manglede Death's Door, der kommer ikke flere ændringer! :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Årets spil 2021

Indlægaf HEADSTAR » man 27 dec 2021 08:14

Men sagen er at Mass Effect og Alan Wake har solgt godt og kritikken af Oddworld er at rigtig mange har slet ikke gennemført spillet.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Årets spil 2021

Indlægaf Erroneus » man 27 dec 2021 11:27

HEADSTAR skrev:Men sagen er at Mass Effect og Alan Wake har solgt godt og kritikken af Oddworld er at rigtig mange har slet ikke gennemført spillet.

Det har de uden tvivl, men det er bare ikke så relevant, når man kigger på nye spil, fordi så kunne vi også tage Fornite, Warzone, Warframe og Genshin Impact med, hvis det skulle gøres op i penge. Og ang. at gennemføre spil, sådan er det altid, der er også spil på listen, som jeg ikke har nået at få spillet, men så er det godt, det bare er for sjov :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Årets spil 2021

Indlægaf palawan » man 27 dec 2021 13:42

Deathloop var hands down mit ynglingsspil 2021 - Synes det var genialt!
Fik mig efterfølgende til, at gå retur og genspille Dishonered og medfølgende DLC igennem.
Ikke at de to spil er sammenlignelige, men "viben" er lidt af det samme.
At Arkane nu er Microsofts kan blive grunden til, at jeg på et tidspunkt køber en Xbox One series X.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Årets spil 2021

Indlægaf BizzyVaping » man 27 dec 2021 22:00

Battlefield 2042 er på trods af nylig udgivelse og en masse kritik allerede det spil jeg har smidt flest
timer i 2021.

Hitman har jeg også brugt rigtigt mange timer på.

Ratched and Clank var super og jeg blæste igennem det på trods af det egentligt ikke er min type spil og jeg mest bare købte det for at se grafikken.


Skulle jeg vælge et spil blev det nok Battlefield2042 af den ene grund at jeg har fået ufatteligt mange timer for mine penge allerede nu. Jeg er desuden ikke i nærheden af at nå et punkt hvor jeg har fået nok af det endnu.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Årets spil 2021

Indlægaf Erroneus » man 27 dec 2021 23:25

Haha jeg var ved at glemme at have BF2042 på, da jeg fuldstændig glemte alt om det, da det totalt har floppet for mig. Jeg giver det en chance igen om et halvt år, hvor de forhåbentligt har fået styr på det og optimeret det, men øj jeg er glad for jeg fik prøvet det af via EA Play, så jeg ikke har brugt penge på et spil som føltes som beta. Men sådan er vi så forskellige :)

Hitman 3 er mit årets spil, det er toppen af de 3 nye hitman spil med genialle baner, unikke gameplay muligheder og ikke mindst en fin historie.


Ratchet & Clank: Rift Apart og Psychonauts 2 var mine andre valg. Sjovt nok begge to platformers, som har hver sine charmer. Begge spil er bare rigtig god underholdning hele vejen igennem, hvor Ratchet & Clank er tekniske mere imponerende, så er Psychonauts 2 bare super kreativt.

Jeg mangler dog at spille Far Cry 6, Hades, Returnal (ordenligt), Deathloop, Guardians of the Galaxy og Kena: Bridge of Spirits, som er på todo listen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Årets spil 2021

Indlægaf Michael Jensen » tirs 28 dec 2021 03:33

Mine to absolutte favoritter i år er desværre ikke at finde på listen, så måtte stemme på henholdsvis #3 og #4 på min liste (Returnal og Deathloop) :D

Inscryption (#1) og Death's Door (#2) kan klart anbefales, det er helt forygende spil!
Michael Jensen
Niveau 3
 
Indlæg: 210
By: Kolding


Re: Årets spil 2021

Indlægaf morfar » tirs 28 dec 2021 11:28

Jeg har stort set ikke spillet andet end BF2042 siden det udkom. Kritikken preller totalt af på mig og jeg oplever stort set ingen problemer med spillet. Ikke en eneste gang er jeg blevet smidt af en server og alle trofæer har poppet som de skal.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Årets spil 2021

Indlægaf Erroneus » tirs 28 dec 2021 11:47

Michael Jensen skrev:Mine to absolutte favoritter i år er desværre ikke at finde på listen, så måtte stemme på henholdsvis #3 og #4 på min liste (Returnal og Deathloop) :D

Inscryption (#1) og Death's Door (#2) kan klart anbefales, det er helt forygende spil!

De er ikke udkommet til PlayStation, hvilket er derfor de ikke er med, ellers havde de også være med :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Årets spil 2021

Indlægaf palawan » tirs 28 dec 2021 13:23

Erroneus skrev:
Michael Jensen skrev:Mine to absolutte favoritter i år er desværre ikke at finde på listen, så måtte stemme på henholdsvis #3 og #4 på min liste (Returnal og Deathloop) :D

Inscryption (#1) og Death's Door (#2) kan klart anbefales, det er helt forygende spil!

De er ikke udkommet til PlayStation, hvilket er derfor de ikke er med, ellers havde de også være med :)


Death´s Door er da umiddelbart tilgængelig?!
https://store.playstation.com/en-us/concept/10003808
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Årets spil 2021

Indlægaf vendictas » tirs 28 dec 2021 13:26

Tilskriver mig Death's Door/ ps5 som bedste indie overraskelse iår.Nu har jeg ikke spillet Hades endu.
Den går til Returnal så.
vendictas
Niveau 2
 
Indlæg: 177
By: Kalundborg

Brugeravatar

Re: Årets spil 2021

Indlægaf Erroneus » tirs 28 dec 2021 13:48

palawan skrev:Death´s Door er da umiddelbart tilgængelig?!
https://store.playstation.com/en-us/concept/10003808


Det er det da også, havde helt misset det var udkommet, den skulle naturligvis have været med, så jeg har tilføjet den. Takker for rettelsen.

Den er tilføjet nu, smid jeres stemmer igen og så kommer der ikke flere ændringer :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Årets spil 2021

Indlægaf BizzyVaping » tirs 28 dec 2021 13:55

morfar skrev:Jeg har stort set ikke spillet andet end BF2042 siden det udkom. Kritikken preller totalt af på mig og jeg oplever stort set ingen problemer med spillet. Ikke en eneste gang er jeg blevet smidt af en server og alle trofæer har poppet som de skal.


Den seneste patch gjorde en kæmpe forskel både for våbenbalancen og stabiliteten generelt. Jeg oplevede dog heller ikke nogen større problemer til early access eller release.

Jeg er på noget nær 160 timer pt. Jeg kan ikke komme i tanken om noget andet spil, hvor jeg har nået det timetal så kort tid efter udgivelsen.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Årets spil 2021

Indlægaf Michael Jensen » tirs 28 dec 2021 22:51

Erroneus skrev:
palawan skrev:Death´s Door er da umiddelbart tilgængelig?!
https://store.playstation.com/en-us/concept/10003808


Det er det da også, havde helt misset det var udkommet, den skulle naturligvis have været med, så jeg har tilføjet den. Takker for rettelsen.

Den er tilføjet nu, smid jeres stemmer igen og så kommer der ikke flere ændringer :)


Haha, du er undskyldt, for jeg troede faktisk ikke Psychonauts 2 var at finde på PS5, så troede du havde smidt lidt random spil med fra diverse maskiner :D
Michael Jensen
Niveau 3
 
Indlæg: 210
By: Kolding

+1

Re: Årets spil 2021

Indlægaf klatzen » ons 29 dec 2021 09:21

For mig har det helt klart været Resident Evil Village. Men må også indrømme det er det eneste reelle PS5 spil jeg har i min stald PT. Dog siger de fleste af de andre spil på listen mig ikke rigtigt noget, så den er nok god nok.

Men ja, RE Village, det Resident Evil spil JEG har ventet på siden 4'ern udkom. Historien, mekanikken, grafikken og hele settingen er med til jeg har været opslugt begge de gange jeg har været igennem det. Og mangler stadig minimum to gange for platin, hvilket jeg stadig ser frem til med glæde. Konge spil :-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438

+1

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron