Forum

Årets spil 2021

Generelt snak om Playstation og services.

Årets spil 2021

Afstemning sluttede man 10 jan 2022 11:28

Back 4 Blood
0
Ingen stemmer
Battlefield 2042
1
1%
Call of Duty: Vanguard
2
2%
Chicory: A Colorful Tale
0
Ingen stemmer
Chivalry 2
1
1%
Deathloop
5
5%
Death's Door
4
4%
Destruction AllStars
0
Ingen stemmer
Disco Elysium
1
1%
F1 2021
1
1%
Farming Simulator 22
1
1%
FIFA 2022
3
3%
Far Cry 6
1
1%
Guardians of the Galaxy
5
5%
Guilty Gear -Strive-
0
Ingen stemmer
Hades
6
6%
Hitman 3
6
6%
Hot Wheels Unleashed
0
Ingen stemmer
It Takes Two
6
6%
Kena: Bridge of Spirits
11
11%
Life is Strange: True Colors
1
1%
Lost Judgment
0
Ingen stemmer
MLB The Show 21
0
Ingen stemmer
Oddworld: Soulstorm
1
1%
Outriders
0
Ingen stemmer
Psychonauts 2
3
3%
Ratchet & Clank: Rift Apart
21
21%
Resident Evil Village
9
9%
Returnal
9
9%
Riders Republic
0
Ingen stemmer
Scarlet Nexus
0
Ingen stemmer
Solar Ash
0
Ingen stemmer
Tales of Arise
1
1%
The Forgotten City
0
Ingen stemmer
WRC 10
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer : 99

Re: Årets spil 2021

Indlægaf Rytteren » tors 30 dec 2021 23:22

palawan skrev:Deathloop var hands down mit ynglingsspil 2021 - Synes det var genialt!
Fik mig efterfølgende til, at gå retur og genspille Dishonered og medfølgende DLC igennem.
Ikke at de to spil er sammenlignelige, men "viben" er lidt af det samme.
At Arkane nu er Microsofts kan blive grunden til, at jeg på et tidspunkt køber en Xbox One series X.


Deathloop er et fint 6/10 spil. Jeg er vild med Arkane, men deres spil har samme problem i levelsdesign. Deres "hub til område" virker bare ikke for godt. Pray var der det virkede bedst. Historien i deres spil, bliver aldrig dyb nok (D2 dlc er dog fantastisk). Våben og skills er ikke i top, trods en hær af muligheder - det er ofte spillerne, der finder måder at gøre dem interessante.
Deathloop er fint, men bliver hurtigt for ensformigt og kedeligt set i.f.t. Hades og Returnal. Er dog vild med "multiplayer" i spillet. Og det er faktisk pænt godt. Personligt ser jeg ikke spillet som et GOTYspil.

vendictas skrev:Tilskriver mig Death's Door/ ps5 som bedste indie overraskelse iår.Nu har jeg ikke spillet Hades endu.
Den går til Returnal så.


Deaths door er simpelthen hyggeligt. Få spilmekanismer og så laver vi hemmeligheder i bedste OG Zeldastil. Jeg var på. Hvis du var på her, så hop på Hades. Det giver dybde og variation i spilmekanismer, som gør du er fanget længe.

klatzen skrev:For mig har det helt klart været Resident Evil Village. Men må også indrømme det er det eneste reelle PS5 spil jeg har i min stald PT. Dog siger de fleste af de andre spil på listen mig ikke rigtigt noget, så den er nok god nok.

Men ja, RE Village, det Resident Evil spil JEG har ventet på siden 4'ern udkom. Historien, mekanikken, grafikken og hele settingen er med til jeg har været opslugt begge de gange jeg har været igennem det. Og mangler stadig minimum to gange for platin, hvilket jeg stadig ser frem til med glæde. Konge spil :-)


VIII var skam fint. Tænker dog desværre der er blevet "Cuttet" en del. Landsbyen og slottet er virkelig godt - værkstedet/lab er ok. Herudover er de øvrige områder dog pænt kedelige og kedelig. Dog skal det lige påpeges at Beneviento huset/silent hill demo mystik, virkelig var et frisk pust.

Alt i alt, er det fedt at se resident evil gøre noget fedt, efter at en hær af spinoffs og 5-6 nær havde slagtet serien. Historien blev dog pænt "dum" i bedste resident evil stil. Så er spændt på, om 9 kan hente den i den rigtige retning. Det bedste med VIIIs historie, var næsten Spencer nævnes som en form for elev/partner til Miranda.
Kan godt forstå du har det som dit GOTY. (fik ikke platin. Tog alle trofæer på to gennemspilninger, herefter manglede jeg kun spillets "arkade" mode - det var jeg bare ikke i humør til.)


Selv er endnu en tur gennem Hades blandt mine favoritter - dette grundet en fantastisk trofæliste, der støtter en til at forsøge alt hvad spillet kan.
Hitman 3 skal simpelthen nævnes. Jeg har aldrig rigtig været fan af serien - måske det første way back på pc.
Forsøgte mig med Hitman 1 på ps4. Paris... Det fangede ikke. Købte 2'eren. Gennemførte prologen.. Var ikke fanget. Fik spillet 3'eren - Her blev jeg fanget (grundet ps5s "hjælpe" funktion. - havde de små videoer sat til højre, mens jeg spillede). Herefter gik jeg efter platin, og har efterfølgende spillet 1+2 gennem. Denne samlede oplevelse gør at jeg smider et stemme den retning.

Kena: Bridge of Spirits og The forgotten city har jeg til gode endnu. Ratchet & Clank: Rift Apart og Returnal er de spil jeg virkelig har nydt mest. Men intet slår Returnal. Det er med flere meters afstand, årets bedste spil. Dette på alle måder. Eneste område det kan halte i.f.t. andre spil, må være ligegyldig multiplayer.
Returnal er fantastisk!
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar
+1

Re: Årets spil 2021

Indlægaf palawan » fre 31 dec 2021 13:40

"Historien i deres spil, bliver aldrig dyb nok (D2 dlc er dog fantastisk)."

Jeg synes, at historien i Deathloop var fremragende, og jeg synes den udviklede sig godt. Den holdt mig fanget hele vejen igennem, og den var rigelig ”dyb”!

"Deathloop er fint, men bliver hurtigt for ensformigt og kedeligt set i.f.t. Hades og Returnal."

Jeg synes aldrig, at det blev ensformigt. Jeg havde gerne spillet mere, da jeg var nået til slutningen. Hades synes jeg til gengæld er enormt ensformigt, og det har jeg givet op overfor.

"Er dog vild med "multiplayer" i spillet. Og det er faktisk pænt godt. Personligt ser jeg ikke spillet som et GOTYspil."

Den slog jeg så ”fra” i spillet, da jeg synes det var irriterende og et forstyrrende element, og spillede heller ikke selv meget som Julianna.

Opinions differ…
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581

+1

Re: Årets spil 2021

Indlægaf Rytteren » fre 31 dec 2021 15:34

Opinions differ…

Jaaaaaah.. men vi kan objektivt godt kigge på den narrative opbygning, manglende grundelementer, forudsigelighed og in medias res og point of No return. Deathloop er et narrativt makværk - noget arkane ofte klandres, retfærdigt, for.

Og man kan skam også objektivt kigge på spilmekanismer og dybde osv.
Når det så er sagt, så er deathloop ikke et dårligt spil. Men objektivt er det skam ikke et fantastisk spil. Men du nød det, og det er jo helt fint. Men ligesom med Dishonored eller pray, så gentages de kritiske fejl igen og igen, og det er det der gør, at arkane som studie, aldrig udvikler sig til 'toppen af poppen'. Af samme grund, får det mig ikke til at løbe en Xbox. Hellere en 1 dollar deal på PC, og gennemføre deathloop på den tid.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Årets spil 2021

Indlægaf palawan » fre 31 dec 2021 16:52

"Et narrativt makværk" ligefrem...

Igen - Jeg er ikke enig i din præmis, men som jeg får lov til at have nydt spillet, så er du naturligvis velkommen til, at have den mening.

Ikke at jeg på nogen måde er IGN fanboy, men deres opsummering og 10 tal "rammer" spillet meget godt for mig. Godt nytår:

"Despite its seemingly endless complexities, Deathloop is one of the most confidently designed games I’ve ever played. Arkane Studios has crafted a world made of ideas linked by meaningful connections; time influences space, space influences tactics, and tactics influence loadouts. Its unique, high-concept ideas around time loops and non-linear investigation work are implemented with elegance, making its systems feel effortless to navigate, learn from, and ultimately master. A new high watermark for Arkane and developers of similar games to aspire to, Deathloop is a game like no other."
Senest rettet af palawan fre 31 dec 2021 22:00, rettet i alt 1 gang.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Årets spil 2021

Indlægaf BizzyVaping » fre 31 dec 2021 17:54

Jeg kunne slet ikke med Deathloop. Droppede det efter lidt over 2 timers spil. Jeg har faktisk aldrig kunnet med nogen af Arkane Studios spil.

Jeg har været i gang med både Dishonored, Dishonored 2 og Deathloop, men er endt med at kede mig indenfor de første 2-3 timer hver gang og er aldrig kommet videre efter det.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Årets spil 2021

Indlægaf Maethiel » lør 01 jan 2022 06:54

Jeg har stemt på Fifa 22.

Jeg opnåede platinummet ret hurtigt, da jeg ikke lavede andet end at spille Fifa de første par uger efter release.

Det er det første Fifa jeg bare har pløjet igennem, og som gav mig blod på tanden for at blive bedre.

Før 22, spillede jeg nærmest kun karriere mode (gjorde kun det minimale for trofæerne i online modes), og jeg spillede altid på begynder.

Nu spiller jeg konsekvent Ultimate team, og i Squad battles vinder jeg let på Verdensklasse sværhedsgrad, og jeg spiller en masse Rivals, og er tæt på division 4.

og så er Fifa bare en spilserie jeg har spillet siden 1997, og har købt det hvert år religiøst. Jeg elsker Fifa.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar

Re: Årets spil 2021

Indlægaf Megajohn » søn 02 jan 2022 09:30

Når nu jeg ikke kunne vælge Halo: Infinite, må det være Ratchet & Clank ;)

Fantastisk spil, sublim grafik og virkelig god underholdning.

Har ikke prøvet Returnal endnu. Frygter jeg bliver suget for meget ind. Men ser virkelig frem til at prøve kræfter med det en dag.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve

+1

Re: Årets spil 2021

Indlægaf cph_game_master » tirs 04 jan 2022 01:38

Maethiel skrev:Jeg har stemt på Fifa 22.

Jeg opnåede platinummet ret hurtigt, da jeg ikke lavede andet end at spille Fifa de første par uger efter release.

Det er det første Fifa jeg bare har pløjet igennem, og som gav mig blod på tanden for at blive bedre.

Før 22, spillede jeg nærmest kun karriere mode (gjorde kun det minimale for trofæerne i online modes), og jeg spillede altid på begynder.

Nu spiller jeg konsekvent Ultimate team, og i Squad battles vinder jeg let på Verdensklasse sværhedsgrad, og jeg spiller en masse Rivals, og er tæt på division 4.

og så er Fifa bare en spilserie jeg har spillet siden 1997, og har købt det hvert år religiøst. Jeg elsker Fifa.


Fedt, og tillykke med platin :-) Hvordan synes du det er anderledes/forbedret ift FIFA 19, 20 og 21 ? (som jeg stort set ikke kan se eller mærke forskel på, udover lidt grafisk og nye sange..
Billede
cph_game_master
Niveau 5
 
Indlæg: 803
By: Kastrup


Re: Årets spil 2021

Indlægaf Maethiel » tirs 04 jan 2022 03:42

cph_game_master skrev:
Maethiel skrev:Jeg har stemt på Fifa 22.

Jeg opnåede platinummet ret hurtigt, da jeg ikke lavede andet end at spille Fifa de første par uger efter release.

Det er det første Fifa jeg bare har pløjet igennem, og som gav mig blod på tanden for at blive bedre.

Før 22, spillede jeg nærmest kun karriere mode (gjorde kun det minimale for trofæerne i online modes), og jeg spillede altid på begynder.

Nu spiller jeg konsekvent Ultimate team, og i Squad battles vinder jeg let på Verdensklasse sværhedsgrad, og jeg spiller en masse Rivals, og er tæt på division 4.

og så er Fifa bare en spilserie jeg har spillet siden 1997, og har købt det hvert år religiøst. Jeg elsker Fifa.


Fedt, og tillykke med platin :-) Hvordan synes du det er anderledes/forbedret ift FIFA 19, 20 og 21 ? (som jeg stort set ikke kan se eller mærke forskel på, udover lidt grafisk og nye sange..


Jo tak :)

Jeg synes spillet er blevet bedre og mere forfinet over alle de år de har udgivet dem. Men det er klart, de største landvindinger bliver gjort ved konsolgenerationsskiftene.

Jeg ser ikke hvert Fifa som sit eget individuelle spil. Jeg ser det mest som en sæsonopdatering, så det jeg betaler for, er :

Nye spillerdragter
Opdaterede transfers
Nye kort i Ultimate Team
osv.

Derfor køber jeg som regel også Fifa senere, et stykke efter release, til 150-200kr, eller til release hvis elgiganten har et godt release tilbud. Jeg betaler aldrig fuld pris for Fifa, netop fordi det "bare" er sæsonopdateringer.

Når folk køber den nye Iphone, er det jo heller ikke for de STORE opgraderinger. Det er for en kameralinse mere og et nyere design :lol:
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar

Re: Årets spil 2021

Indlægaf Rytteren » fre 07 jan 2022 17:01

palawan skrev:"Et narrativt makværk" ligefrem...

Igen - Jeg er ikke enig i din præmis, men som jeg får lov til at have nydt spillet, så er du naturligvis velkommen til, at have den mening.

Ikke at jeg på nogen måde er IGN fanboy, men deres opsummering og 10 tal "rammer" spillet meget godt for mig. Godt nytår:


Nu ved jeg ikke hvor du vil hen med ign, men når anmelderen er Matt Purslow - som anmelder serier og tildels et par film - og foruden deathloop aldrig har anmeldt videospil, så stoler jeg ikke meget på hans mening omkring videospil. Serier måske. Men videospil næh.
Men godt du nød spillet. Og ja, narrativtet er det svageste ved spillet. Dets indvirkning på gameplayet er positivt, men figur, opbygning, udvikling samt plot og udvikling og dybde mv. Er ikke noget der vinder priser
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Årets spil 2021

Indlægaf palawan » fre 07 jan 2022 18:36

"Nu ved jeg ikke hvor du vil hen med ign..."

Herhen som skrevet: "deres opsummering og 10 tal "rammer" spillet meget godt for mig."
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Årets spil 2021

Indlægaf Rytteren » fre 07 jan 2022 19:26

palawan skrev:"Nu ved jeg ikke hvor du vil hen med ign..."

Herhen som skrevet: "deres opsummering og 10 tal "rammer" spillet meget godt for mig."


Ok. Så du er enig med en der anmelder andet en videospil. Matt Purslow. Men igen. Jeg også enig en udtalelse fra dara o'brien omkring metal gear, og han er stand-up komiker.

Men igns udtagelse/anmeldelse af deathloop er bare blevet gjort til grin på era OG gaf (de er sjældent enig om noget), så troede bare det var din måde at sige 'fuck jer og jeres objektivitet, jeg ved bedst'.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Årets spil 2021

Indlægaf palawan » fre 07 jan 2022 20:22

”Ok. Så du er enig med en der anmelder andet en videospil. Matt Purslow.”

Åbenbart, hvis det forholder sig, som du skriver. Kender ikke til anmelderen overhovedet, men har da intet imod, at han anmelder andet, eller hvis dette skulle være hans første anmeldelse af et videospil. Vi skal jo alle starte et sted, og det gør ham ikke nødvendigvis til en dårligere anmelder.

Ved heller ikke hvad ”era” og ”gaf” er, men hvem end de er, så fordi de har gjort grin med IGN´s anmeldelse (som jeg forstår dig), så skulle det have indvirkning på, hvad jeg synes? Nej - i givet fald!

Der er jo masser af andre anerkendte sites udover IGN, som også er oppe og give spillet absolut top karakter, så jeg er nok ikke den eneste, der var positivt overrasket over oplevelsen (og ja – der er så også sites, der har givet spillet lavere karakterer).

”'fuck jer og jeres objektivitet, jeg ved bedst'.”

Ej forstået? Hvem er ”jer” og ”jeres” ? Dig ? Så igen – Nej! Jeg anerkender 100%, at du har den oplevelse af spillet (og nu anmeldelsen), som du har - Jeg har så bare også min!

Så måske vi bare respektivt skal anerkende, at vi har forskellige meninger, og lade den ligge der...
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581

+1

Re: Årets spil 2021

Indlægaf Erroneus » ons 19 jan 2022 16:20

Top 3 blev så:
1. Ratchet & Clank: Rift Apart
2. Kena: Bridge of Spirits
3. Returnal / Resident Evil Village

Ikke overraskende med Ratchet & Clank, måske lidt med Kena: Bridge of Spirits, som jeg da tydeligvis skal have prøvet af snart :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Årets spil 2021

Indlægaf Kimosabe » tors 20 jan 2022 14:54

Erroneus skrev:Top 3 blev så:
1. Ratchet & Clank: Rift Apart
2. Kena: Bridge of Spirits
3. Returnal / Resident Evil Village

Ikke overraskende med Ratchet & Clank, måske lidt med Kena: Bridge of Spirits, som jeg da tydeligvis skal have prøvet af snart :)


Købte og prøvede Ratchet & Clank. Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor det skulle være så fantastisk. Men jeg har aldrig rigtig prøvet spillene, så måske skal man have været med hele vejen.

Det er ikke ment som at jeg synes det er dårligt spil, det er det tydeligvis ikke med de anmeldelser. Jeg bliver bare ikke fanget af det.

Seriøst spørgsmål: Er starten af spillet retvisende for spillets kvaliteter osv. igennem hele spillet ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron