Forum

Microsoft køber Activision Blizzard

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Megajohn » ons 19 jan 2022 19:50

Nej. Men deres cashflow stopper jo ikke. De får konstant en masse penge ind.

Men jeg tror da også de tager en lille pause lige nu.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Erroneus » fre 21 jan 2022 01:25

https://twitter.com/XboxP3/status/1484273335139651585

"Had good calls this week with leaders at Sony. I confirmed our intent to honor all existing agreements upon acquisition of Activision Blizzard and our desire to keep Call of Duty on PlayStation. Sony is an important part of our industry, and we value our relationship."

Hvad indebærer "keep Call of Duty on PlayStation" må tiden så vise :wink:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf I_vendetta_DK_I » fre 21 jan 2022 07:44

Er total ligeglad med om MS har købt Activision. Er ikke den store CoD spiller.. Ser mere frem til det nye Horizon og andre PS eksklusive titler.. Ved godt alle taler om game pass på xbox, men for mig døde xboxen da de lancerede deres xbox one... Tilbage til PS efter flere års fravær, og vender ikke tilbage til en fuser.
I_vendetta_DK_I
Niveau 1
 
Indlæg: 67


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Erroneus » fre 21 jan 2022 11:00

I_vendetta_DK_I skrev:Er total ligeglad med om MS har købt Activision. Er ikke den store CoD spiller.. Ser mere frem til det nye Horizon og andre PS eksklusive titler.. Ved godt alle taler om game pass på xbox, men for mig døde xboxen da de lancerede deres xbox one... Tilbage til PS efter flere års fravær, og vender ikke tilbage til en fuser.

Men hvad gør du, hvis Microsoft laver et Spyro spil, kun til Xbox? :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Dasiima » fre 21 jan 2022 15:44

Erroneus skrev:https://twitter.com/XboxP3/status/1484273335139651585

"Had good calls this week with leaders at Sony. I confirmed our intent to honor all existing agreements upon acquisition of Activision Blizzard and our desire to keep Call of Duty on PlayStation. Sony is an important part of our industry, and we value our relationship."

Hvad indebærer "keep Call of Duty on PlayStation" må tiden så vise :wink:


Tror mere man skal kigge på hvad "existing agreements" indebærer. Det lugter jo af at eksisterende COD forbliver på PS, mens alle kommende titler bliver eksklusive til MS.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Erroneus » fre 21 jan 2022 16:14

Dasiima skrev:Tror mere man skal kigge på hvad "existing agreements" indebærer. Det lugter jo af at eksisterende COD forbliver på PS, mens alle kommende titler bliver eksklusive til MS.

Det er jeg ikke enig i, fordi det er standard svar, som også blev brugt ved Bethesda overtagelsen og han må ikke sige anderledes, pga. aftalen er ikke er igennem.

Der hvor forskellen ligger fra f.eks. Bethesda overtagelsen, hvor der blev sagt lignende med existing agreements,. Der blev ikke nævnt nogle konkrete spil man ønsker at holde på PlayStation, f.eks. sagde han ikke, at de vil holde Elder Scrolls på PlayStation. Her går han korrekt ud og nævner Call og Duty nu her, men bruger smart nok også ordet "desire", hvilket betyder at meget kan ændre sig.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf BizzyVaping » lør 22 jan 2022 11:11

Jeg kan se at utroligt mange rundt omkring har teorier om, at MS skulle ville bruge COD til at presse Sony til at tage gamepass ind på Playstation :roll: #-o

Forstår slet ikke at folk fremsætter det, som en mulighed. Xbox salget ville da dø på et sekundt, hvis man bare kunne købe en Ps5 og stadig have adgang til alle xbox spil :)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Erroneus » lør 22 jan 2022 11:43

En fuld gamepass kommer ikke til at ske nej. Men en variant uden Xbox spil kunne ende med at være en mulighed. Hvis Microsoft går til Sony og siger: "Hey det der Call of Duty, det kan i godt få adgang til, men via Gamepass for PlayStation" - Så er der nogle chefer hos Sony der skal holde nogle lange møder :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Maethiel » lør 22 jan 2022 18:10

BizzyVaping skrev:Jeg kan se at utroligt mange rundt omkring har teorier om, at MS skulle ville bruge COD til at presse Sony til at tage gamepass ind på Playstation :roll: #-o

Forstår slet ikke at folk fremsætter det, som en mulighed. Xbox salget ville da dø på et sekundt, hvis man bare kunne købe en Ps5 og stadig have adgang til alle xbox spil :)


Medmindre Microsofts langsigtede plan er at droppe konsollen (hardwaren) helt. Og bare være dem der leverer spillene via de studier de ejer, og tjene pengene på den måde.

Det er vel ikke på konsollerne de tjener penge? synes jeg har hørt at konsollerne er upraktiske og nærmest KOSTER penge at lave/levere, og så tjener de på softwaren. Ville give mening. Så kan Sony få lov at have slæbet med konsollen :shock:
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar

Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf BizzyVaping » lør 22 jan 2022 19:38

Maethiel skrev:
BizzyVaping skrev:Jeg kan se at utroligt mange rundt omkring har teorier om, at MS skulle ville bruge COD til at presse Sony til at tage gamepass ind på Playstation :roll: #-o

Forstår slet ikke at folk fremsætter det, som en mulighed. Xbox salget ville da dø på et sekundt, hvis man bare kunne købe en Ps5 og stadig have adgang til alle xbox spil :)


Medmindre Microsofts langsigtede plan er at droppe konsollen (hardwaren) helt. Og bare være dem der leverer spillene via de studier de ejer, og tjene pengene på den måde.

Det er vel ikke på konsollerne de tjener penge? synes jeg har hørt at konsollerne er upraktiske og nærmest KOSTER penge at lave/levere, og så tjener de på softwaren. Ville give mening. Så kan Sony få lov at have slæbet med konsollen :shock:


Jeg tror også de vil det på længere sigt, men ikke denne generation.

De plejer tabe penge på makinerne i starten, men det plejer hurtigt at vende. Jeg kan huske at der var en udmelding i August om at Sony allerede var begyndt at tjene på ps5, så jeg vil gætte på det nok forholder sig lige ca lige sådan med xbox.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Maethiel » søn 23 jan 2022 21:01

Deraf "langsigtet" plan. Tænker allerede de tænker 10-20 år frem. Og kan de vinde studierne (købe dem) nu, så har de et kæmpe forspring når tiderne skifter til gamingtjenester.

Hvis vi ender uden konsoller, men alt kan køres fra nettet, via noget lignende en chromecast man sætter i sit tv, så har jeg ingen tilhørsforhold. Ligesom på pc, hvor jeg både har battle.net launcher, Steam launcher, osv.

Lige nu har jeg en vis "loyalitet" til Sony, pga trophy-systemet, og det faktum at jeg gerne vil have alt på samme platform. Den forsvinder jo til den tid. Og så har Microsoft altså fat i den lange ende, hvis de så har alle spilstudierne :)
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar

Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Erroneus » ons 09 feb 2022 19:10

"CALL OF DUTY will continue to be released on Xbox, PlayStation and potentially even Nintendo platforms after the close of the Xbox / Activision deal per a new blog post from Microsoft's Brad Smith"

https://blogs.microsoft.com/on-the-issu ... -blizzard/
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Microsoft køber Activision Blizzard

Indlægaf Rytteren » ons 09 feb 2022 23:11

Erroneus skrev:"CALL OF DUTY will continue to be released on Xbox, PlayStation and potentially even Nintendo platforms after the close of the Xbox / Activision deal per a new blog post from Microsoft's Brad Smith"

https://blogs.microsoft.com/on-the-issu ... -blizzard/


Forståeligt - De tjener jo styrtende på microtransaktioner - på ps skal de dog stadig af med 30% pr. køb.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster