Forum

Dying Light 2

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Dying Light 2

Indlægaf Dasiima » ons 02 feb 2022 19:27

BizzyVaping skrev:
Viking skrev:Hvordan er det med vejreffekter i spillet ?
Er der regnvejr f.eks ? Har kun set solskin og nat.

Techland har iøvrigt lige udtalt, at de er opmærksomme på folk har fået fysiske eksemplarer før tid, og håber at de personer vil vente med at spille da der er en day one patch.

Spændende hvad dem fikser.


Jeg har ikke set andet end solskin og nat i de ca 8 timer jeg har spillet.

Jeg regnede også lidt med der kom en day one patch, for spillet ser temmeligt low-res ud ligenu på performance mode (ligner nærmest Cyberpunk 2077 når det spilles på Ps5)

Jeg går også ud fra at quality og resolution måske får unlocked framerate eller måske kan låses til 60, for jeg synes absolut ikke de 2 modes ligner noget der kun burde kunne køre 30 frames.

Pt er det heller ikke muligt at slå online delen til. Så selv hvis man har en på friendslist med spillet, så kan man ikke spille sammen pt.

Jeg går stærkt ud fra at de fleste af de ovenstående ting nok bliver fixet. Grafikken håber jeg godt nok også bliver forbedret for lige pt er grafikken absolut ikke imponerende (F.eks Far cry 6 ser LANGT bedre og jeg synes faktisk DL2 ligner et last-gen spil på alle punkter rent grafisk ligenu)


Lyder øv med grafikken. Tvivler på at patches ændrer på det. Det er sandsynligvis sådan som Techland har besluttet var, hvad de kunne få ud af det. Nogle anmelder nævner også at det er en downgrade ift E3 demoen.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Dying Light 2

Indlægaf palawan » ons 02 feb 2022 20:53

Godt nok lidt skuffende, at Performance mode kun leverer et 1080P billede.
Havde klart regnet med minimum upscaled 4K og 60fps på PS5/Xbox SX i Performance mode, men må nøjes med 1080P, hvis jeg vil have 60fps (og det vil jeg!).

https://www.youtube.com/watch?v=f2CPmj8J3KY
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Dying Light 2

Indlægaf Erroneus » ons 02 feb 2022 21:09

Lidt skuffende ja, men det ser dog stadigvæk godt ud i 1080p. Og bare lige for at slå fast, det er upscaled til 4K, men renderingen sker i 1080p.

Det er nok et tegn på at spillet også er udviklet til sidste generation og har været igennem udvikling i lang tid.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Dying Light 2

Indlægaf BizzyVaping » ons 02 feb 2022 21:36

Et andet problem er at indtil videre (ca 10 timer nu) har alt set nærmest 100% ens ud. Hvis det ikke var for nogen få højhuse, større baser og store vindmøller som rager godt op og/eller ser unikke ud, så ville man ikke kunne finde rundt uden at bruge kortet (Og det er på trods af at byen faktisk ikke er videre stor)

Alt ligner bare hinanden i den første del af byen (byen er delt i 2 så vidt jeg har kunne se på kortet, og jeg er ikke nået til anden del endnu)

Jeg har ikke set nogen anmeldelser af spillet, men jeg har svært ved at se at det skulle kunne blive til mere end MAKS en 8/10 (og vil sige en 7'er nok er det mest realistisk)

Det er et underholdende spil. Parkour delen fungere super, kampsystemet er godt, og der er ikke nogen performance problemer. Desværre synes jeg grafikken og den temmeligt dovne opbygning af byen trækker gevaldigt ned på helhedsindtrykket
Senest rettet af BizzyVaping ons 02 feb 2022 21:46, rettet i alt 3 gange.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Dying Light 2

Indlægaf BizzyVaping » ons 02 feb 2022 21:42

Erroneus skrev:Lidt skuffende ja, men det ser dog stadigvæk godt ud i 1080p. Og bare lige for at slå fast, det er upscaled til 4K, men renderingen sker i 1080p.

Det er nok et tegn på at spillet også er udviklet til sidste generation og har været igennem udvikling i lang tid.


Jeg synes faktisk at selv de to quality og resolution modes ser ret skuffende ud. Grafikken har bare absolut ingen "Wow" faktor på nogen af de 3 modes.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Dying Light 2

Indlægaf palawan » tors 03 feb 2022 00:22

Erroneus skrev:Lidt skuffende ja, men det ser dog stadigvæk godt ud i 1080p. Og bare lige for at slå fast, det er upscaled til 4K, men renderingen sker i 1080p.

Det er nok et tegn på at spillet også er udviklet til sidste generation og har været igennem udvikling i lang tid.


Jeg lader min bestilling hos Merlin forblive og håber, uagtet at anmeldelser stritter lidt, at jeg bliver positivt overrasket – Elskede det første spil!
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Dying Light 2

Indlægaf BizzyVaping » tors 03 feb 2022 05:20

palawan skrev:
Erroneus skrev:Lidt skuffende ja, men det ser dog stadigvæk godt ud i 1080p. Og bare lige for at slå fast, det er upscaled til 4K, men renderingen sker i 1080p.

Det er nok et tegn på at spillet også er udviklet til sidste generation og har været igennem udvikling i lang tid.


Jeg lader min bestilling hos Merlin forblive og håber, uagtet at anmeldelser stritter lidt, at jeg bliver positivt overrasket – Elskede det første spil!


Det er heller ikke et dårligt spil. Byen er dog temmeligt ensformig og grafikken er skuffende. Man føler lidt man sidder og spiller et Ps4 spil som har fået en ps5 patch som ikke har forbedret andet end frameraten.

Der er et virkeligt stort spring fra Ps5 og op til PC versionen rent grafisk ser det ud til.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Dying Light 2

Indlægaf Viking » tors 03 feb 2022 08:25

BizzyVaping skrev:
palawan skrev:
Erroneus skrev:Lidt skuffende ja, men det ser dog stadigvæk godt ud i 1080p. Og bare lige for at slå fast, det er upscaled til 4K, men renderingen sker i 1080p.

Det er nok et tegn på at spillet også er udviklet til sidste generation og har været igennem udvikling i lang tid.


Jeg lader min bestilling hos Merlin forblive og håber, uagtet at anmeldelser stritter lidt, at jeg bliver positivt overrasket – Elskede det første spil!


Det er heller ikke et dårligt spil. Byen er dog temmeligt ensformig og grafikken er skuffende. Man føler lidt man sidder og spiller et Ps4 spil som har fået en ps5 patch som ikke har forbedret andet end frameraten.

Der er et virkeligt stort spring fra Ps5 og op til PC versionen rent grafisk ser det ud til.


Det er virkelig underligt. Når jeg ser videoer på nettet ser PS5 versionen ret flot ud, men det er måske noget andet når jeg får det op på min 55" 4K skærm.

Det undrer mig altså også en del, at PS5 versionen kun fylder 25gb eller hvor meget det nu var.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Dying Light 2

Indlægaf BizzyVaping » tors 03 feb 2022 08:43

Det er heller ikke et grimt spil. Alle overflader ser bare mærkeligt low res ud (og så kører spillet jo også kun 1080p, hvilket forværre indtrykket af de mange lav kvalitets teksturer)

Det minder meget om hvordan ps4 versionen af Cyberpunk ser ud når det spilles på ps5. (Faktisk en smule værre end cyberpunk imo)

Det er mest udendørs om dagen at det ser slemt ud. Indendørs og om natten ses det stadig men er mindre i iøjnefaldende.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Dying Light 2

Indlægaf klatzen » tors 03 feb 2022 09:55

Techland melder at man skal vente til Day One patch imorgen med at spille da det skulle komme med en masse fixes de har lavet de sidste uger siden det gik i trykken, således man får den oplevelse de mener man skal have. Måske den fikser noget af det i oplever :)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Dying Light 2

Indlægaf Erroneus » tors 03 feb 2022 12:22

Viking skrev:Det undrer mig altså også en del, at PS5 versionen kun fylder 25gb eller hvor meget det nu var.

Lige den del giver god mening. Det er et mønster vi har set nu med en del spil, at de kun fylder halvt i forhold til PS4, pga. PS5 spil benytter en kompression som PS5 kan "pakke ud" løbende pga. den hurtige SSD og dedikeret support for det i CPU'en.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Dying Light 2

Indlægaf thomsen83 » tors 03 feb 2022 16:10

klatzen skrev:Techland melder at man skal vente til Day One patch imorgen med at spille da det skulle komme med en masse fixes de har lavet de sidste uger siden det gik i trykken, således man får den oplevelse de mener man skal have. Måske den fikser noget af det i oplever :)


Med mindre de udgiver 2 patches før release, er Day1 patch kommet. Min er ihvertfald ved at installere knap 13gb.
thomsen83
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: Dying Light 2

Indlægaf BizzyVaping » tors 03 feb 2022 16:42

thomsen83 skrev:
klatzen skrev:Techland melder at man skal vente til Day One patch imorgen med at spille da det skulle komme med en masse fixes de har lavet de sidste uger siden det gik i trykken, således man får den oplevelse de mener man skal have. Måske den fikser noget af det i oplever :)


Med mindre de udgiver 2 patches før release, er Day1 patch kommet. Min er ihvertfald ved at installere knap 13gb.


Der har allerede været 4 updates.

Ingen af dem har lavet nogen synlige ændringer andet end den sidste jeg hentede (1004.000) som låste op for online delen.

De har selvfølgeligt gjort et eller andet alle sammen, men ikke noget man har kunne se i spillet med undtagelse af patch 4.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Dying Light 2

Indlægaf Moods » tors 03 feb 2022 21:04

Har købt det til PC istedet, 1080@60fps er imo ikke iorden på PS5/XSX.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning


Re: Dying Light 2

Indlægaf BizzyVaping » tors 03 feb 2022 21:25

Moods skrev:Har købt det til PC istedet, 1080@60fps er imo ikke iorden på PS5/XSX.


Jeg har også lidt fortrudt at jeg ikke snuppede det på PC istedet. De videoer jeg har set fra PC versionen ligner det vi har set i diverse trailere.

Det virker ret tydeligt at next-gen versionerne ikke har været på tegnebrættet fra starten og vi mere eller mindre har fået en Ps4 version med 60hz.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron