Forum

Dying Light 2

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Dying Light 2

Indlægaf BizzyVaping » fre 04 feb 2022 06:39

Jeg vil anbefale folk kun at tage main quests i starten, så de kan få åbnet den anden del af kortet op (The center). Den første del af kortet er ren copy/paste og temmeligt kedelig. Jeg endte med først at nå til anden del efter 14 timer fordi jeg brugte en masse tid på bare at rende rundt og klare side quests, loote osv.

Man kan komme åbne del 2 op med relativt få mainquests klaret, og jeg er sikker på det nok vil have en positiv effekt på helhedsoplevelsen ikke at bruge for lang tid i starten på første del af kortet/byen.

Anden del af kortet virker langt mere varieret og som om der er brugt væsentligt mere tid på den del af kortet
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Dying Light 2

Indlægaf palawan » fre 04 feb 2022 21:43

Nu har jeg spillet en 4 timers tid. Det kører klart bedre, end jeg umiddelbart havde forventet.
Har ikke oplevet nogle fejl, og jeg synes, at det er nydeligt, hvad jeg har set indtil videre (kører i Performance mode).
Styringen er flydende og intuitiv.
Egentligt ikke så meget at brokke sig over for mig - Heldigvis!
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Dying Light 2

Indlægaf Dasiima » lør 05 feb 2022 00:14

Ja er der nogle forbedringer ift kritikken nu når day-1 patch er rullet ud?
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Dying Light 2

Indlægaf BizzyVaping » lør 05 feb 2022 06:02

Dasiima skrev:Ja er der nogle forbedringer ift kritikken nu når day-1 patch er rullet ud?


Day 1 var den patch jeg nævnte som låste op for online delen. Jeg kan ikke se nogen ændringer andet end at online delen blev åbnet.

Jeg har ikke oplevet nogen fejl hverken før eller efter patchen andet end en bug hvor kontrasten gik op og ned under en solnedgang i starten af spillet.

Grafikken er ikke ændret/forbedret af nogen af de patches der er kommet. Stadig utroligt blurry at se på
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Dying Light 2

Indlægaf Viking » lør 05 feb 2022 09:51

Jeg spiller på PS5, og jeg oplever en tilbagevende "flickering" hvor der lige kommer et sort glimt.
Udover det, så har jeg oplevet, at når jeg står indendørs, så er der noget med lyseffekterne, tror jeg. Der kommer sådan et gråligt skær, eller andet. Som om det prøver at lyse et område op, men det sker når jeg lige drejer synsfeltet blot en smule.

Spiller iøvrigt på PS5, et LG Oled CX.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Dying Light 2

Indlægaf Dasiima » lør 05 feb 2022 11:14

BizzyVaping skrev:
Dasiima skrev:Ja er der nogle forbedringer ift kritikken nu når day-1 patch er rullet ud?


Grafikken er ikke ændret/forbedret af nogen af de patches der er kommet. Stadig utroligt blurry at se på


Når du siger blurry så er det egentlig også spillets stil, i hvert fald i 1’eren. Ved ikke om det er for at give spillet mere “fart” mht parkour-delen. Man kan med fordel slå chromatic aberration og filmgrain fra, såfremt det fremgår i spillets indstillinger. Prøv at se om det gør nogen forskel.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Dying Light 2

Indlægaf BizzyVaping » lør 05 feb 2022 12:50

Dasiima skrev:
BizzyVaping skrev:
Dasiima skrev:Ja er der nogle forbedringer ift kritikken nu når day-1 patch er rullet ud?


Grafikken er ikke ændret/forbedret af nogen af de patches der er kommet. Stadig utroligt blurry at se på


Når du siger blurry så er det egentlig også spillets stil, i hvert fald i 1’eren. Ved ikke om det er for at give spillet mere “fart” mht parkour-delen. Man kan med fordel slå chromatic aberration og filmgrain fra, såfremt det fremgår i spillets indstillinger. Prøv at se om det gør nogen forskel.


Det er draw distance som bare er underligt kort. Alt som er mere end ca 20 meter væk ligner man ser det igennem et dugget vindue. Der er super lav opløsning placeholders utroligt tæt på
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Dying Light 2

Indlægaf Dasiima » lør 05 feb 2022 19:56

FOV og motion blur indstillinger vil blive tilføjet i kommende updates, har de sagt.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Dying Light 2

Indlægaf alehd » lør 05 feb 2022 21:27

Er det værd at købe nu? Eller skal man bare købe det når det rammer tilbud?
alehd
Niveau 0
 
Indlæg: 47


Re: Dying Light 2

Indlægaf BizzyVaping » ons 09 feb 2022 22:38

alehd skrev:Er det værd at købe nu? Eller skal man bare købe det når det rammer tilbud?


Hvis du mangler noget at spille så kan du roligt købe det. Det er et sjovt spil selvom det grafisk er meget downgraded fra de mange fremvisninger der har været af det i årenes løb
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Dying Light 2

Indlægaf Viking » tors 10 feb 2022 07:16

Så fik jeg også taget lidt mere hul på det. Performance er den eneste grafiske indstilling jeg kan spille på, men øv det er så lav opløsning.

Gameplay virker dog super underholdende!
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Dying Light 2

Indlægaf HEADSTAR » tors 10 feb 2022 12:12

BizzyVaping skrev:
alehd skrev:Er det værd at købe nu? Eller skal man bare købe det når det rammer tilbud?


Hvis du mangler noget at spille så kan du roligt købe det. Det er et sjovt spil selvom det grafisk er meget downgraded fra de mange fremvisninger der har været af det i årenes løb


Ja selvfølgelig :cry:
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Dying Light 2

Indlægaf BizzyVaping » man 14 feb 2022 14:23

Hvis nogen ikke skulle have opdaget det så er der i den sidste opdatering kommet en mulighed for at slå "Distance blur" (og motion blur) fra

Jeg vil anbefale at slå begge fra da de absolut intet positivt gør. Især distance blur havde en stor del af skylden for at spillet lignede røv og nøgler.

Det fixer naturligvis ikke at spillet køre i 1080p, men det gør en forskel.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Dying Light 2

Indlægaf Viking » man 14 feb 2022 15:43

BizzyVaping skrev:Hvis nogen ikke skulle have opdaget det så er der i den sidste opdatering kommet en mulighed for at slå "Distance blur" (og motion blur) fra

Jeg vil anbefale at slå begge fra da de absolut intet positivt gør. Især distance blur havde en stor del af skylden for at spillet lignede røv og nøgler.

Det fixer naturligvis ikke at spillet køre i 1080p, men det gør en forskel.


Tak! Det skal jeg prøve i aften.
Er simpelthen så opslugt af spillet. Går og looter og udforsker på livet løs.
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Dying Light 2

Indlægaf palawan » man 14 feb 2022 18:21

Synes også det er fremragende. Positiv overrasket over, hvordan spillet hele tiden kaster nye teknikker ind i ligningen der ændrer, hvordan du spiller spillet - Også 12, 15 og 17 timer inde.
Havde regnet med, at ligge det på hylden for en bemærkning, når Forbidden West lander, men jeg tror, at det bliver Forbidden West, som får vente lidt.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster