Forum

Gran Turismo 7

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Gran Turismo 7

Indlægaf klatzen » tirs 22 mar 2022 11:38

Lad os få en snak igang omkring Gran Turismo 7, er det noget i spiller og hvad tænker i om hele den her mxt gate? :)

Jeg selv er en kæmpe bilnørd og havde virkelig set frem til GT7. Det blev forudbestilt på dagen det blev muligt hvorefter der blev ventet i spænding indtil udgivelse.

Jeg er nu igennem en stor del af hvad man nok kan kalde "Main Campaign" og må indrømme skuffelsen så småt begynder at indfinde sig.

Det er et super underholdende spil, bilerne er fede og grafikken er virkelig super. På den side indfrier det forventningerne. Desværre er det dog helt tydeligt at Polyphony er gået all in på microtransactions hvilket i min optik ikke burde være så stor en del af en PS eksklusiv til den pris.

Jeg har intet imod det er der, men at det nærmest påtvinges hvis man har et normalt liv ved siden af med familie, arbejde og andre hobbyer er lidt svinsk i min optik.

Jeg så et sted at for at kunne spare op til en hvis bil til 13 millioner ingame credits, skulle man ved normal spillestil spille op mod 90 timer for at samle de 13 mil sammen og ved udelukkende optimeret grind 22 timer. Det bare for èn bil! Er man en trophy hunter som undertegnet, skal man jo have fat i ikke mindre end 3 ret dyre legendariske biler for at få et vidst trophy, så der er udsigt til virkelig meget grind, hvis ikke jeg da lige smider over 500$ for ingame credits.

Det super fint at man vinder så mange biler ved at spille, men 90% af dem kommer man alligevel ikke til at bruge / køre i hvis ikke man selv aktivt vælger at gøre det, så hvorfor ikke have implementeret muligheden for at sælge sine biler? Ligesom man kunne i GT5. Det ville da hjælpe lidt på grinden.

Jeg tror det ryger på hylden for en stund indtil der forhåbentligt bliver skruet lidt mere på de tandhjul der, eller Sony går ind og pålægger dem at skrue ned for MXT ambitionerne.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438

+1

Re: Gran Turismo 7

Indlægaf Jake242 » tirs 22 mar 2022 12:15

Jeg var gammel GT fan, er dog røget fra i mellemtiden da det bare ikke har være særligt godt. Jeg er glad for at du nævner at micro transaktioner er så en stor del af spillet.... så spare det mig tid og penge da jeg ellers havde tænkt mig at købe det når det røg ned i pris(elsker gode bilspil) tilgengæld kommer jeg ALDRIG til at bruge én eneste krone på microtransaktioner... så spil der vælger den vej, har ikke mig som kunde. Ærgerligt.
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236

+2

Re: Gran Turismo 7

Indlægaf klatzen » tirs 22 mar 2022 12:47

Jake242 skrev:Jeg var gammel GT fan, er dog røget fra i mellemtiden da det bare ikke har være særligt godt. Jeg er glad for at du nævner at micro transaktioner er så en stor del af spillet.... så spare det mig tid og penge da jeg ellers havde tænkt mig at købe det når det røg ned i pris(elsker gode bilspil) tilgengæld kommer jeg ALDRIG til at bruge én eneste krone på microtransaktioner... så spil der vælger den vej, har ikke mig som kunde. Ærgerligt.


Altså man kan jo sige at man selv vælger om man vil benytte sig af mikrotransaktionerne eller grinde 50+ timer for de helt dyre biler, men det er dog ret skuffende at de har bundet et trophy op på netop 3 ret så dyre rides.

Spiller man det for hyggens skyld er der dog megen underholdning at hente alligevel, så hvis du var fan af GT4 / GT5 og ikke tænker du behøver platin i det, så tror jeg nu nok du vil blive underholdt alligevel :)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Gran Turismo 7

Indlægaf S_Phoenix » ons 23 mar 2022 00:43

Købte det som forudbestilling, har seriøst glædet mig til det.

Men efter det stunt de har lavet med at nedsætte credits ved præmie er det sku blevet lidt meeh ! og kan man også se på metacritic efter deres patch 1.07/1.08.

Det er blevet MAX grind - eller betal ved kasse 1, og altså at betale flere hundrede kr for EEN bil, det sker bare ikke...

** savner dagene uden microtrans **
S_Phoenix
Niveau 1
 
Indlæg: 87
By: Vestsjælland - Kalundborg.

+2

Re: Gran Turismo 7

Indlægaf Racermus » ons 23 mar 2022 09:31

Jeg er nu godt underholdt i GT7. Sidst jeg spillede et GT spil, var tilbage på ps2 :P Men syntes det er fedt der er så meget nostalagi i spillet. Og jeg er super underholdt, uden at skulle købe store dyre biler, da jeg ikke er trophy hunter. Men kan da så sandelig godt forstå det er frustrerende!

Det eneste der er "ærgeligt" er at efter 1,5 - 2 timer bliver jeg simpelthen så træt. Det siger lidt om hvor realistisk det hele er :P For det sker ikke i COD warzone, hvor jeg kan køre på i flere timer da man bliver adrenalin pumpet konstant :D
Billede
Racermus
Niveau 4
 
Indlæg: 318
By: Rødovre

+3

Re: Gran Turismo 7

Indlægaf Rena » ons 23 mar 2022 10:02

S_Phoenix skrev:Købte det som forudbestilling, har seriøst glædet mig til det.

Men efter det stunt de har lavet med at nedsætte credits ved præmie er det sku blevet lidt meeh ! og kan man også se på metacritic efter deres patch 1.07/1.08.

Det er blevet MAX grind - eller betal ved kasse 1, og altså at betale flere hundrede kr for EEN bil, det sker bare ikke...

** savner dagene uden microtrans **

Det var patch 1.0.7 AKA ned for 2 dag patch.

Det også lidt sjovt at, bliver som i Sport kunne købes for nogle få kr. nu koster 300-400 % mere
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1424


Re: Gran Turismo 7

Indlægaf Jake242 » ons 23 mar 2022 11:09

inflationen rammer også GT
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: Gran Turismo 7

Indlægaf klatzen » ons 23 mar 2022 11:29

Jake242 skrev:inflationen rammer også GT


Haha ja det må man sørme sige. Man må jo bare håbe at Sony på et tidspunkt pålægger dem at skrue lidt ned for det der gøgl.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Gran Turismo 7

Indlægaf S_Phoenix » ons 23 mar 2022 16:05

Rena skrev:
S_Phoenix skrev:Købte det som forudbestilling, har seriøst glædet mig til det.

Men efter det stunt de har lavet med at nedsætte credits ved præmie er det sku blevet lidt meeh ! og kan man også se på metacritic efter deres patch 1.07/1.08.

Det er blevet MAX grind - eller betal ved kasse 1, og altså at betale flere hundrede kr for EEN bil, det sker bare ikke...

** savner dagene uden microtrans **

Det var patch 1.0.7 AKA ned for 2 dag patch.

Det også lidt sjovt at, bliver som i Sport kunne købes for nogle få kr. nu koster 300-400 % mere



Yep, men også i den omgang at de ændrede på prizepool ved vundne løb.
Det jo helt absurd som det er lige nu...

Ikke mindst ift PP også som en anmelder påpegede på youtube.
S_Phoenix
Niveau 1
 
Indlæg: 87
By: Vestsjælland - Kalundborg.


Re: Gran Turismo 7

Indlægaf Rena » tors 24 mar 2022 10:05

Bare mig eller er classic som Nissan Skyline ikke i spillet?

Virker også lidt flad med Bil udvalgt, ok DMC Delorean er nice, men føles bare som om GT5 havde flere "cool" cars end GT7.
Tror endag Sport havde flere.
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1424


Re: Gran Turismo 7

Indlægaf klatzen » tors 24 mar 2022 10:09

Jeg tænker at de kommer til at tilføje en del nye biler via DLC som med GT Sport, så mon ikke den kommer med :) Men jo, jeg savner også nogle flere klassikere samt nyere biler såsom Bugatti Chiron osv :)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Gran Turismo 7

Indlægaf Megajohn » tors 24 mar 2022 15:37

Der skal nok komme en classic bilpakke til 200 euro eller 140.000.000 in game credits :lol:
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve


Re: Gran Turismo 7

Indlægaf Rena » fre 25 mar 2022 10:00

klatzen skrev:Jeg tænker at de kommer til at tilføje en del nye biler via DLC som med GT Sport, så mon ikke den kommer med :) Men jo, jeg savner også nogle flere klassikere samt nyere biler såsom Bugatti Chiron osv :)

Har savnet Suzuki Escodo siden GT2 :)
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1424

+1

Re: Gran Turismo 7

Indlægaf Cena » fre 25 mar 2022 11:28

Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Gran Turismo 7

Indlægaf Racermus » fre 25 mar 2022 13:07

klatzen skrev:Jeg tænker at de kommer til at tilføje en del nye biler via DLC som med GT Sport, så mon ikke den kommer med :) Men jo, jeg savner også nogle flere klassikere samt nyere biler såsom Bugatti Chiron osv :)


Du kan da købe Chiron? Den står i 1 million. Så den får du jo gratis når du logger ind næste gang. Hvis du altså vil bruge den million på det ;)
Billede
Racermus
Niveau 4
 
Indlæg: 318
By: Rødovre


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster