Forum

Skifte fra PS4 til PS5

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Skifte fra PS4 til PS5

Indlægaf MikaelS » ons 07 sep 2022 22:53

Hep hej!

Jeg håber I kan give gode råd til hvor jeg nemmest og smartest får lavet skiftet fra PS4 til PS5.

Knægten (han er 14 år, snart 15) har nemlig 2 PS4'er:

PS4_Far
Logins:
Email_far = har PS+ abn.
Email_søn

PS4_Mor
Logins:
Email_mor = har PS+ abn.
Email_søn
email_far

Grunden til at email_far også er på PS4_mor, er så knægten kunne spille Fortnite (hans egen konto havde ikke adgang til Fortnite pga alder).

Email_søn bruges til FIFA og er hans primære spil.

Han bruger så email_far til Fortnite på PC, så jeg skal have flyttet den konto til hans egen email (formoder en anden email adresse end den han bruger til PS4 login).

Så hvordan kommer jeg nemmest videre?

Jeg kunne godt tænke mig at knægten får hovedkonto og betaler for PS+.

Mvh
Mikael
MikaelS
Niveau 0
 
Indlæg: 3

+1

Re: Skifte fra PS4 til PS5

Indlægaf Jake242 » ons 07 sep 2022 23:31

I kan nøjes med et ps plus abonnement - det er dumt at betale for 2. Specielt hvis det er hans begge ps4’ere... så spiller han jo ikke engang på dem samtidig(går jeg udfra)

Lav en konto til sønnen med ps+.... om han så havde 500 konsoller, så spiller han kun på én ad gangen.... ergo skal han kun logge ind på én konto.

Alternativt kan i fortsætte med jeres multikonto system, om det er ps4 eller ps5 i vil bruge, er der det samme slags “kasten penge ud af vinduet” :D
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236

+2

Re: Skifte fra PS4 til PS5

Indlægaf MikaelS » tors 08 sep 2022 11:42

Hej!

Ja, planen er naturligvis at droppe det ene abn. Jeg kunne ikke se en løsning hvor det kunne lade sig gøre kun at have 1 abn med 2 PS4'ere.

Men hvordan sikrer jeg at hans nuværende konto med venner, trophies osv kommer med, hvis jeg opretter en ny email_søn2 med PS+ ?

Og planen er at sælge begge PS4, så han kun har PS5'eren.

/Mikael
MikaelS
Niveau 0
 
Indlæg: 3

+1

Re: Skifte fra PS4 til PS5

Indlægaf Jake242 » tors 08 sep 2022 13:26

Brug den eksisterende… opret alle eksisterende profiler på ps5’eren. Sæt den som alle profilers “hjemme PS5”

Så kan du bare lade de profiler være latente eller slette dem fra ps5

Du kan såvidt jeg ved ikke overføre trophies osv til ny konto… venner osv skal han bare adde til hans nye konto( det er ikke noget man kan flytte)

Der skal kun være ps+ på den konto han logger ind med(og han skal kun have én konto)

Så enten bruger du den eksisterende, som har flest trophies, spil(ting som er låst til profilen) eller også starter du på en frisk… men fremadrettet så er det nok med én aktiv profil med ps+

Man kan logge ind med sin aktive profil på flere playstations..: han kan sågar logge ind på en vens ps4/ps5 og kan efterfølgende tilgå alt som han kan på sin egen. Bla spil(skal dog dowloades først) men retten til at spille dem ligger låst til profilen
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236

+2

Re: Skifte fra PS4 til PS5

Indlægaf MikaelS » tors 08 sep 2022 17:50

Jeg tror vi starter forfra som du siger - ny email og så koble den til PS+, Fortnite osv.

Alle PS+ spil er jo købt på min email og jeg er ret sikker på at der intet er på de 2 PS4'ere som han skal bruge.

Tak for god hjælp :)
MikaelS
Niveau 0
 
Indlæg: 3

+1


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster