Forum

Howart Legacy

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Howart Legacy

Indlægaf Yoda DK » tirs 14 feb 2023 23:17

Hvad siger folk til HL, lever den op til hypen?
Starter op på den om et par dage, men har smug kigget lidt gameplay på YouTube og syntes faktisk efter det jeg har set, at den lever op til “mine” forventninger.
Det bliver et af de spil, hvor der skal prøves at gennemføres 100% :D

Det er så fedt at se alle de ting, detaljer og væsner, de har formået at få med i spillet. Plus ekstra puzzels osv der også er kommet med.
Yoda DK
Niveau 0
 
Indlæg: 6

+1

Re: Howart Legacy

Indlægaf Erroneus » tirs 14 feb 2023 23:34

Af hvad jeg har set, så lever det op til det, jeg har dog ikke travlt med at få det købt, men tænker jeg snupper det på tilbud senere på året.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Howart Legacy

Indlægaf Yoda DK » ons 15 feb 2023 10:13

Erroneus skrev:Af hvad jeg har set, så lever det op til det, jeg har dog ikke travlt med at få det købt, men tænker jeg snupper det på tilbud senere på året.


Normalt køber jeg heller ikke spil på release, meen den her trak for meget. Håber den ikke skuffer, når man når slutningen.
Yoda DK
Niveau 0
 
Indlæg: 6

+1

Re: Howart Legacy

Indlægaf Erroneus » ons 15 feb 2023 11:02

Nogle gange, så trækker spil bare for meget, og så skal man købe dem, fordi så har man som regel også en super god oplevelse med dem :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Howart Legacy

Indlægaf HEADSTAR » ons 15 feb 2023 14:56

Jeg glæder mig helt vildt til at prøve det.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Howart Legacy

Indlægaf BingoDK » ons 15 feb 2023 16:22

Jeg har spillet det i små 15-20 timer, og jeg synes at det er pengene værd, især nu hvor det koster 400 kr.

Spillet er intet mindre end massivt, og man skal lægge en del timer i for at gå efter platin-trofæet, og der er nogle gameplay-mæssige ting, der gør at spillet også kan tåle endnu en gennemspilning, evt. gennem en New Game+ mode eller DLC.

Der er lagt en del kærlighed i spillet og man bruger hurtigt et par timer i en spilsession på at suse rundt på sin kost i den kæmpestore verden, som er fyldt med lige mængder exploration, combat og puzzles. Både detaljerne i spillet og musikken, som er meget lig den fra filmene, gør det lækkert og nemt at fordybe sig i Hogwarts og verdenen omkring skolen.

Der er en del features i spillet, hvor der er taget hensyn til spilleren, bl.a. muligheden for at equippe sit bedste gear, men stadig selv bestemme hvordan man vil se ud, så man ikke render rundt i den grimmeste kåbe og den mest åndssvage hat.

Historiemæssigt virker der til at være en god balance mellem det at være elev på Hogwarts og kampen mellem det gode og det onde.

De (foreløbigt) eneste minusser ved spillet er, at det mangler en Photo Mode og at spillet forsøger at være så politisk korrekt som muligt ved at inkludere så mange etniciteter og køn med.
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606

+1

Re: Howart Legacy

Indlægaf Maethiel » ons 15 feb 2023 22:50

BingoDK skrev:De (foreløbigt) eneste minusser ved spillet er, at det mangler en Photo Mode og at spillet forsøger at være så politisk korrekt som muligt ved at inkludere så mange etniciteter og køn med.


Har aldrig forstået det der photomode? Hvad er pointen? :)

I forhold til det politisk korrekte, så er der vel intet i vejen med at man er inkluderende? og mange køn? Har ikke selv spillet spillet, men er der mere end 2? :lol:

Det bliver vel først et problem når det politisk korrekte går fra at være omfavnende og inkluderende, til at kamme over til fanatisme?
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar
+1

Re: Howart Legacy

Indlægaf HEADSTAR » tors 16 feb 2023 07:07

Maethiel skrev:
BingoDK skrev:De (foreløbigt) eneste minusser ved spillet er, at det mangler en Photo Mode og at spillet forsøger at være så politisk korrekt som muligt ved at inkludere så mange etniciteter og køn med.


Har aldrig forstået det der photomode? Hvad er pointen? :)

I forhold til det politisk korrekte, så er der vel intet i vejen med at man er inkluderende? og mange køn? Har ikke selv spillet spillet, men er der mere end 2? :lol:

Det bliver vel først et problem når det politisk korrekte går fra at være omfavnende og inkluderende, til at kamme over til fanatisme?


Jeg bliver lidt forvirret over Photomode, vi fik det i Control og Red Dead Redemption 2 men hvad skal jeg med det når PlayStation 4 og controlleren også har Photomode.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Howart Legacy

Indlægaf BingoDK » tors 16 feb 2023 10:53

Photo Mode giver dig langt flere muligheder for at tage pæne billeder i spillet, hvor man kan ændre vinklen, farverne osv. I spil som Ghost of Tsushima, God of War: Ragnarok er det bare lækkert at kunne tage virkelig flotte billeder, og min erfaring er at spillene efterhånden har Photo Mode implementeret fra start, eller får det implementeret i efterfølgende patches.

Knappen på controlleren tager kun et nutidsbillede og vil som regel have HUD-elementer på.

Her er nogle flotte eksempler fra netop Ghost of Tsushima: https://www.pushsquare.com/news/2020/07/gallery_here_are_our_communitys_best_ghost_of_tsushima_photo_mode_screenshots

Jeg er totalt for inklusion, er selv af anden etnisk oprindelse, men når det virker til at man har haft en checkliste med etniciteter/nationaliteter, som man har skulle krydse af, bliver det lidt meget for mig.
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606

+2

Re: Howart Legacy

Indlægaf Maethiel » tors 16 feb 2023 17:51

BingoDK skrev:Photo Mode giver dig langt flere muligheder for at tage pæne billeder i spillet, hvor man kan ændre vinklen, farverne osv. I spil som Ghost of Tsushima, God of War: Ragnarok er det bare lækkert at kunne tage virkelig flotte billeder, og min erfaring er at spillene efterhånden har Photo Mode implementeret fra start, eller får det implementeret i efterfølgende patches.

Knappen på controlleren tager kun et nutidsbillede og vil som regel have HUD-elementer på.

Her er nogle flotte eksempler fra netop Ghost of Tsushima: https://www.pushsquare.com/news/2020/07/gallery_here_are_our_communitys_best_ghost_of_tsushima_photo_mode_screenshots

Jeg er totalt for inklusion, er selv af anden etnisk oprindelse, men når det virker til at man har haft en checkliste med etniciteter/nationaliteter, som man har skulle krydse af, bliver det lidt meget for mig.


Ja okay, det kan man nok godt få noget ud af (photo mode) :) Giver mening.

Jeg synes kun det er en god ting, om de så har haft en checkliste eller ej. Det er dejligt forfriskende, at alle mulige forskellige mennesker er med. I mine øjne ændrer det ikke noget for historien eller universet, eller tager jeg fejl?

Man skal ikke tvinge politisk korrekthed ned i halsen på folk, men at man har et bredt galleri af etniciteter osv, gør mig intet. Det er bare friskt og giver alle mulighed for at spejle sig i karaktererne :D
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar

Re: Howart Legacy

Indlægaf Vreki » tors 16 feb 2023 21:25

Jeg havde overvejet at købe den, men da jeg sad og så trailerne så kunne jeg bare ikke mærke behovet for en interaktiv version af Harry Potter universet.

Det kan være at jeg er blevet for gammel :lol:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Howart Legacy

Indlægaf Yoda DK » fre 24 feb 2023 09:46

Jeg er nu selv ca 20 timer inde i spillet og vil sige at jeg syntes den lever op til hypen. Starten er lidt langtrukken syntes jeg. Men når man først får kosten, så syntes jeg det blev sjovt!
Room of requirement, når jeg render rundt der inde så går der totalt husmor i den :D der bliver rigtigt “syslet” og hygget med potions og lavet planter osv.

Quests og side quests er stadig spændende syntes jeg og endnu virker det ikke som noget, som bare skal overståes for at komme videre. Jeg kommer ikke i nærheden af at gennemfører den på 50-60 timer, det hygger jeg for meget rundt til :D
Jeg vil stadig anbefale den, hvis man syntes Harry Pothead verdenen er sjov og spændende
Yoda DK
Niveau 0
 
Indlæg: 6

+1


Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster