Forum

Diablo 4

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Diablo 4

Indlægaf Maethiel » lør 25 feb 2023 02:09

Er der nogen som køber diablo 4, og evt nogen som vil spille early acces/beta tingen der kommer i næste måned? :)
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar
+1

Re: Diablo 4

Indlægaf Vreki » lør 25 feb 2023 09:00

Pakken med Diablo 2 & 3 var på udsalg for nylig, så jeg har gang i D2 for at komme i stemning.
Jeg er dog meget opmærksom på hvad de finder på at fylde i af microtransactions og andet "smart", og har ingen plan om at preordre bare for en weekend med lukket beta.

Den åbne beta tænker jeg da jeg skal prøve :D

Jeg føler lidt det er et dilemma, for på den ene side så er det en serie jeg har spillet siden D1 på PC. Men på den anden side så har jeg svært ved at forestille mig hvordan de kan forny oplevelsen, så kompliceret er gameplayet jo ikke.
Har jeg virkelig brug for 4. version af de samme characters i de samme dungeons?

Eller har det genoplivede D2 allerede dækket mit akutte Diablo behov?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Diablo 4

Indlægaf Moods » lør 25 feb 2023 09:22

Nu vil jeg både advare og informere mht Diablo 4, hvis man forventer Diablo 2 eller 3 så kommer man til at ryste på hovedet. Jeg er med i friends and family alpha og har været det længe, og spillets gameplay føles som klassisk Diablo, men det har mange flere MMO elementer end de forrige spil, med delt verden, world bosser, dungeons osv.

Men det får i jo nok selv at se i beta, dog ved jeg ikke hvor meget de har tænkt sig at åbne op for i betaen.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+1

Re: Diablo 4

Indlægaf Moods » lør 25 feb 2023 09:23

Maethiel skrev:Er der nogen som køber diablo 4, og evt nogen som vil spille early acces/beta tingen der kommer i næste måned? :)


Har købt Ultimate edition, konverterede bare en masse WOW guld :)
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+1

Re: Diablo 4

Indlægaf Vreki » lør 25 feb 2023 09:38

Moods skrev:Nu vil jeg både advare og informere mht Diablo 4, hvis man forventer Diablo 2 eller 3 så kommer man til at ryste på hovedet. Jeg er med i friends and family alpha og har været det længe, og spillets gameplay føles som klassisk Diablo, men det har mange flere MMO elementer end de forrige spil, med delt verden, world bosser, dungeons osv.

Men det får i jo nok selv at se i beta, dog ved jeg ikke hvor meget de har tænkt sig at åbne op for i betaen.


Hmm. På den ene side så kan jeg godt lide delte verdener som f.eks. the division hvor tilfældige kan mødes og samarbejde.
På den anden side så syntes jeg at det tit medfører at det meste nye content er rettet mod raids og lignende og ikke er tilgængeligt for casual players.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Diablo 4

Indlægaf Maethiel » lør 04 mar 2023 03:11

Moods skrev:
Maethiel skrev:Er der nogen som køber diablo 4, og evt nogen som vil spille early acces/beta tingen der kommer i næste måned? :)


Har købt Ultimate edition, konverterede bare en masse WOW guld :)


Jeg har fået Ultimate edition af konen i tidlig fødselsdagsgave :D Fordelen ved at hun også er gamer. Hun forstår min hobby :D

Jeg glæder mig helt tosset til at komme til at spille Diablo igen!
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar
+2

Re: Diablo 4

Indlægaf Erroneus » lør 04 mar 2023 10:45

Fedt, det ser også lovende ud. Mange virker til at være efter det, men jeg syntes ændringerne virker velovervejet, og en god blanding af nyt og gammel. Kommer nok selv til at spille det på PC, da det er der jeg har mine diablo venner, men ja det bliver godt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Diablo 4

Indlægaf Maethiel » lør 04 mar 2023 20:34

Erroneus skrev:Fedt, det ser også lovende ud. Mange virker til at være efter det, men jeg syntes ændringerne virker velovervejet, og en god blanding af nyt og gammel. Kommer nok selv til at spille det på PC, da det er der jeg har mine diablo venner, men ja det bliver godt.


Det segment som er efter D4, virker mest af alt til at være dem der har et problem med alt, og som har et horn i siden på Blizzard generelt, så jeg er sikker på det brok der er, er noget man sagtens kan overhøre :lol:
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar
+1

Re: Diablo 4

Indlægaf Maethiel » søn 06 aug 2023 14:50

Hvad er folks tanker om spillet nu hvor man har spillet det? :)

Personligt er jeg næsten færdig med historien, og det føles som gode gamle diablo + lidt nyt. Jeg er glædeligt overrasket.

Jeg synes det er godt gearet til konsollerne (brugervenlighed og styring).
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar
+1

Re: Diablo 4

Indlægaf Racermus » søn 06 aug 2023 16:00

Syntes os det er meget godt, mangler bare tiden til at spille det :p og som du siger, et forfrisket pust til det forrige diablo, de holder sig til en opskrift der virker :)
Billede
Racermus
Niveau 4
 
Indlæg: 318
By: Rødovre

+2

Re: Diablo 4

Indlægaf Vreki » søn 06 aug 2023 22:20

Maethiel skrev:Hvad er folks tanker om spillet nu hvor man har spillet det? :)

Personligt er jeg næsten færdig med historien, og det føles som gode gamle diablo + lidt nyt. Jeg er glædeligt overrasket.

Jeg synes det er godt gearet til konsollerne (brugervenlighed og styring).


Det fungerer godt på Playstation.

Men jeg savner lidt mere variation i skills. Det tager ikke lang tid at unlocke hele skill tree, især ikke hvis man har spillet det igennem en gang før og har bonus skill points,
Det er længe siden jeg har spillet D3, men som jeg husker det så kunne man finde udstyr der virkelig kunne ændre hvordan ens skills virker, både visuelt og fysisk.
I D4 virker det mere som om det bare er en konstant tal-maksimering og det løber jeg lidt træt i.
Så når man har nået en en 30-40 stykker med en klasse så syntes jeg ikke rigtigt der sker noget nyt. Man kan unlocke alle spells man har slots til, og resten i skill tree er hovedsagelig for passive bonus.
Mange af bonus er også så små og specifikke at det er svært rigtigt at blive begejstret for dem "5% critical chanche mod crowd controlled enemies. gælder kun for venstrehåndede barbarer med sværd lavet af softice"

Multiplayer events er også lidt små-kedelige efter de første par gange. Der er ikke meget strategi men bare en sværm af spiller der kaster sig ukoordineret over monsteret som en flok piratfisk.
Det virkede noget bedre i den åbne Beta hvor de havde over-levelled world boss så meget så det virkelig tvang folk til at tænke sig om.

Historien er OK men jeg har ikke lyst til at spille den igennem mere end een gang så jeg er glad for at nye characters kan startes i open world.
Det var egenligt ikke selve quests der var galt med, men Boss-fights var tit mere frustrerende end underholdende så dem har jeg ikke behov for at genopleve.

Altså det er ikke et dårligt spil, og jeg bruger stadigt en del tid på det. Men i en verden hvor vi allerede har tre Diablo spil så bringer det bare heller ikke så meget nyt til bordet så det føles som nogen revolution.
Dybest set ville jeg nok ønske det var var mindre regneark og mere oplevelse. Show, dont tell.
Jeg ved godt at det er et generelt problem med loot baserede spil, men her i D4 forekommer det mig at jeg ikke får noget loot der føles rigtigt episk. Det er bare en konstant strøm af lidt bedre stats som bliver erstattet igen i løbet af en halv times tid.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+2


Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster