Forum

Dit game of the Year, hvert år siden laucnh af ps4?

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Dit game of the Year, hvert år siden laucnh af ps4?

Indlægaf Maethiel » tors 20 apr 2023 04:25

Denne ide er tyvstjålet fra en anden side, som ikke skal nævnes ved navn (no free reklame her, thank yooou) :mrgreen:

Hvad er dit game of the year, hvert år, siden ps4 kom?

Tænker vi kan inspirere hinanden til at spille noget andet end vi plejer, ved at vi kommer med vores bedste spil hvert år :D
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar
+2

Re: Dit game of the Year, hvert år siden laucnh af ps4?

Indlægaf HEADSTAR » tors 20 apr 2023 07:29

Så vil jeg starte med Dying Light.
Sikke en fed lyd det spil har og fede oplevelser og er en af grundene til at jeg købte PlayStation 4eren.
Jeg brugte kun maskinpistoler og skyder til at starte med og pludselig kunne jeg spille i 4 måneder uden at samle noget som helst op.
Jeg brugte til start aldrig de her blueprints og pludselig hade jeg 2 forskellige gameplay jeg kunne vælge imellem.

Fordi soundtrack er vigtige hjemme hos mig blev Dying Light vigtig fordi Spotify har soundtracket og jeg fandt det men jeg kunne ikke holde min mund og på Facebook i et forum for Dying Light fortalte jeg om hvad jeg hade funde hos Spotify.....der gik ikke 3 uger så forsvandt soundtracket fra Spotify til stor ærgrelse.

Jeg får det første trofæ i Dying Light d. 10/1 2018.
Senest rettet af HEADSTAR fre 21 apr 2023 09:24, rettet i alt 1 gang.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604

+1

Re: Dit game of the Year, hvert år siden laucnh af ps4?

Indlægaf Erroneus » tors 20 apr 2023 21:53

Så et spil per år eller kun et spil, siden PS4 udkom?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+2

Re: Dit game of the Year, hvert år siden laucnh af ps4?

Indlægaf Maethiel » fre 21 apr 2023 07:25

Erroneus skrev:Så et spil per år eller kun et spil, siden PS4 udkom?


Hov, skulle nok have specificeret det mere. Et pr år :)

2013
2014
2015
osv indtil i år :D
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar
+1

Re: Dit game of the Year, hvert år siden laucnh af ps4?

Indlægaf HEADSTAR » fre 21 apr 2023 09:46

Imens jeg spillede Dying Light købte jeg No Mans Sky til 70 kr.
Det spil tager for alvor fat i 2019 og når at spille ca 6-700 timer før jeg i sommeren 2019 er nød til at stoppe mit gaming liv.
Jeg fordyber mig i No Mans Sky og får et fantastisk spil ud af det, jeg købte i øvrigt spillet inden den her opdatering som ændrer hele spillet for evigt.
Spillet var spilbar allerede inden da og nu sad jeg med et spil der var igang med at rejse sig.
Det jeg fik var et fantastisk si-fi spil med fed lyd og cool gameplay og nu pludselig også var Facebook vigtig for det var på Facebook at jeg fandt spille trix nyheder og erfaringer med No Mans Sky og det var en ny måde at spille på hvilket jeg nyder.
I dag når jeg finder et nyt spil starter jeg altid med at søge på Facebook for at finde viden om mit nye spil.

Jeg får godt nok det første trofæ d. 30/5 1018 men først i 2019 går jeg løs på spillet og er mit Game Of The Year i 2019.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604

+2

Re: Dit game of the Year, hvert år siden laucnh af ps4?

Indlægaf Michael Jensen » lør 22 apr 2023 11:49

Alright, jeg prøver! :D

2013: Last of Us
2014: Transistor
2015: Bloodborne
2016: Persona 5
2017: Hollow Knight (et af mine absolut favorit spil - SPIL DET!)
2018: God of War
2019: Sekiro: Shadows Die Twice (som en sidenote: hold op hvor var 2019 et vanvittigt godt spilår i min optik! Her er et par mindre kendte runner-ups, som man bør tjekke ud: Outer Wilds, Baba is You, og ikke mindst DISCO ELYSIUM!)
2020: Hades
2021: Inscryption (kan ikke lade være med at give et skud ud til Death's Door, det er SATME godt, spil det!)
2022: Elden Ring (Cult of the Lamb eller Pentiment, hvis man søger et mindre generic svar)
2023 indtil videre: Uden tvivl Resident Evil 4 Remake, men et lille skud ud til Season: A Letter to the Future, hvis man søger et mere afslappet, lækkert indie spil
Michael Jensen
Niveau 3
 
Indlæg: 210
By: Kolding

+3

Re: Dit game of the Year, hvert år siden laucnh af ps4?

Indlægaf Maethiel » søn 23 apr 2023 08:59

Jeg smider mine her :

2013 - GTA V (i know, teknisk set på ps3, men ja).

2014 - Diablo 3 - Reaper of Souls

2015 - Gems of War

2016 - Puzzle Quest : Challenge of the warlords (ps4 versionen blev released i 2016, men er et ps2 spil)

2017 - South Park : The Fractured but Whole

2018 - Red Dead Redemption 2

2019 - Path of Exile

2020 - Dragon Ball Z : Kakarot (fik det af min kone, på min første fødselsdag, efter vi blev kærester. og er kæmpe dragon ball fan, så kombinationen af de 2 ting, gjorde bare at det spil var episk)

2021 - GTA Trilogy : Definitive Edition

2022 - Gran Turismo 7

2023 - Diablo 4 (eller Final Fantasy pixel collection, som indeholder FF1-6). Det er mit bud. Har ikke andet i kikkerten af nye releases.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar
+2

Re: Dit game of the Year, hvert år siden laucnh af ps4?

Indlægaf HEADSTAR » fre 28 apr 2023 09:17

The long dark bliver mit Game Of The year 2020 på trods af at jeg køber spillet i Maj 2018. Spillet var fyldt med bugs da jeg købte og stort set øjeblikkeligt fandt jeg ud af at spillet ikke var lavet færdig.

Det at spillet er i afsnit gør at jeg ikke ville købe spillet den dag i dag. Man har nu været 10 år om at blive færdi og er den ringeste indsats jeg overhovedet har set.

I dag spiller jeg ikke The Long Dark længere og kommer helt bestemt ikke til at købe DLC'et da jeg undre mig lidt over at udvikleren ikke laver spillet færdig først.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Dit game of the Year, hvert år siden laucnh af ps4?

Indlægaf HEADSTAR » ons 03 maj 2023 13:24

Det bliver selvfølgelig Comandos 2 der bliver mit Game Of The Year 2021.
Og hvorfor så det, for Comandos 2 er et gammelt spil jeg allerede spillede på min PlayStation 2er.
Mange af mine spil er remasters eller remakes af gamle spil og jeg spiller disse spil fordi nyere spil siger mig ikke rigtig noget.
Jeg savner den gamle tegneserie stil vores spil hade i gamle dage. Jeg er ved at kaste op over Alan Wakes udseende som vi vil få at se i det nye Alan Wake.
Jeg dør hvis jeg kikker på hvordan Tomb Raider kom til at se ud.

Comandos 2 er krig i fredelige form og jeg hygger mig utrolig meget med at ryde hele kortet for fjender før jeg ordner mine mål. Jeg kan stort set selv bestemme gameplay i Comandos 2, dog inde for fastlagte rammer.

Fordi spillet er en remaster er der små fejl i spillet og flere fejl kan sagtens gennemføres uden problemer men spillet driller.

Igen blev de sociale medier brugt for at finde løsninger på det gamle spil og det lykkedes mig at komme igennem.

Jeg venter stadig på det rette øjeblik til at starte Comandos 3 op. Måske bliver Comandos 3 miit Game Of The Year 2024.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604

+1

Re: Dit game of the Year, hvert år siden laucnh af ps4?

Indlægaf Da Senzai » lør 06 maj 2023 20:58

Plants Vs Zombies: Garden Warfare 2014
Dead or Alive 5: Last Round 2015
This War of Mine: The Little Ones 2016
Dragon's Dogma: Dark Arisen 2017
Vermintide II 2018
Power Rangers: Battle for the Grid 2019
Stellaris 2020
Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown 2021
Marvel Snap! 2022
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+1

Re: Dit game of the Year, hvert år siden laucnh af ps4?

Indlægaf HEADSTAR » fre 12 maj 2023 12:14

Mit game of the year 2022 er naturligvis Shadowman.
Det der skete var at Gamereactor fortalte at en remaster af Shadowman var på vej. Øjeblikkelig byttede højere og venstre hjernehalvdel plads og jeg blev kastet tilbage til 90erne. Pludselig kunne jeg huske at jeg især, på PlayStation 1eren spillede Shadowman fordi soundtracket er jo fantastisk og jeg huskede nu pludselig også at jeg kun kom igennem Shadowman fordi jeg brugte snydekoder til Shadowman. Jeg hade sådan en kapsel fyldt med snydekoder som jeg bare skulle aktivere.
Faktisk kom jeg, i 90erne aldrig igennem Shadowman, jeg så bare spillet og nød musikken og de fede baggrunds lyde.
Jeg var den gang ikke gammel nok til Shadowman.

I slutningen af januar 2022 er det lønningsdag og jeg ledte efter billige spil inde i PSN og ved et tilfælde finder jeg Shadowman til 149kr......det spil skulle jeg bare have og får spillet lidt af spillet.

Men der sker det at jeg bliver indlagt på sygehuset i Februar 2022 og fik min PlayStation 4er med mig og fik lov til at låne et tv. I en hel måned spillede jeg Shadowman på statens regning, og hvad fik jeg så.........

Jeg fik en remaster der ikke var færdig men Shadowman spiller godt og jeg lage ikke mærke til at der var fejl her og der. De vigtigste ting er på det her tidspunkt i spillet i orden og jeg hade en fantastisk måned sammen med Shadowman og nu kom jeg endelig igennem uden snyd. Nu var jeg klar til Shadowman og jeg nød Shadowman.

Shadowman bliver i december 2022 ved med at give fra sig og den 26. December bliver Shadowman opdateret i et uhørt omfang. Først og fremmest, hvor tit Opdater man en remaster og bagefter, hvad fik vi for ca 7 gb.
Vi fik len levels design, vi fik nye trofæer og nye sværhedsgrader alt imens jeg i december 2022 var igang med endnu en genmemspilning af Shadowman. Sikke en julegave vi fik. Jeg tog chancen og spillede videre med gamle savegames uden et eneste problem.

Idag, venter jeg på at kunne samle mig om en omgang Shadowman til, for Shadowmans univers er fedt at være i.

Ps : der skulle være et Shadowman til PlayStation 5eren på vej.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604

+1


Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron