Forum

Guide/regler vedr. køb/salg/bytte. LÆS FØR POST!

Har du ting der skal sælges. Find en køber.
Bemærk at alt køb/salg/bytte på PSlife.dk sker på eget ansvar.

Guide/regler vedr. køb/salg/bytte. LÆS FØR POST!

Indlægaf Brofelde » tors 22 okt 2009 20:29

Hej PSlifere!

Der er nogle der har bøvl med at skrive en annonce, og det giver noget forvirring omkring salget, så her er en lille guide til hvordan man skriver en annonce, hvad der er godt at få med osv.

Som overskrift er det bedst at få en overskuelig overskrift.
Er det ét eller to spil, er det nemmest at skrive navnene på spillene i overskriften, så folk ikke bare får en overskrift med "Spil sælges."

---------------------

Indhold:

Et godt råd er at få så meget med om tingen som muligt:

* Stand af varen. (Mangler der noget? Er spillet i MINT stand? Er der noget som helst der kan få indflydelse på et evt. salg)

* Tilbehør. (Følger der noget med?)

* Hvor befinder varen sig. (Der er nogle der helst vil købe face to face, og så er det nemmere at skrive hvor i landet man bor.)

* Pris (Sørg før at skrive en pris, evt. skriv en ca. pris. Så slipper du for folk der byder 50,- på din PS3, eller lignende. HUSK at oplyse om det er med eller uden porto og hvem der skal betale porto.)

* Region (Hvilken region er spillet? Der er altså nogle der går op i dette, spar dig selv for en masse bøvl bagefter, og skriv det nu.)


Det kunne evt. se sådan her ud:

Vare :
Stand :
Tilbehør :
Befinder sig i :
Pris :
Sendes med post DK : Vil du sende med post DK?
Kan kontaktes : Skriv hvordan du helst vil kontaktes. PB, Mail, Telefon, Brevdue
Region: Engelsk, nordisk osv?
---------------------

Husk at tænke dig om når du sælger eller køber, snak pænt og behandl folk som du selv vil behandles.


TILFØJELSE: REGLER ANG. KØB/SALG/BYTTE
Der er mange der "bumper" deres tråd efter 12-18 timer, og dette er med til at spamme forumet.
Har du ikke fået svar, og ligger den stadig på side ét, så vent lidt.. Dem der evt. skulle være interesseret i dine sager, skal nok opdage dem selvom de ligger på linje 7-8 stykker. Er din sag røget på side to er det ok, at få den frem til forsiden igen.

For at opsumere: Lad være med at bumpe en tråd der er 24 timer gammel, det er irriterende at se på, og imod reglerne. Bliver dette overtrådt bliver det kommenteret, og der bliver gjort noget ved det.

Venligst, om end ikke bestemt, Brofelde
Mvh. Flemming Brofelde

Ekstern Blog | God don't want us, The devil fear us. See you in Valhalla!
Billede
Billede
Brofelde
Niveau 5
 
Indlæg: 864

Handelskarakterer:
161
Skriv handelskommentar

Indlægaf Brofelde » søn 06 dec 2009 18:45

Opdateret med regler.
Overhold venligst disse. :)
Mvh. Flemming Brofelde

Ekstern Blog | God don't want us, The devil fear us. See you in Valhalla!
Billede
Billede
Brofelde
Niveau 5
 
Indlæg: 864

Handelskarakterer:
161
Skriv handelskommentar

Indlægaf heroes » søn 06 dec 2009 19:15

Super men måske du lige skal skrive i overskriften af tråden, at der er kommet nye regler, det hjælper jo ikke at skrive en ny indlæg ( bump )
da tråden ligger øverst ligemeget hvor meget der bliver skrevet i de andre tråde :wink:

Har desvære først læst de nye regler nu, efter jeg har bumpet i min salgstråd :)

Måske en ide at folk skal sætte pris på deres ting ved salg, de ved jo godt hvad de vil have for det de sælger.
heroes
Niveau 5
 
Indlæg: 995

Handelskarakterer:
811
Skriv handelskommentar

Indlægaf Brofelde » søn 06 dec 2009 19:39

Jeg ændrede overskriften og skrev her i, så folk var opmærksom på dette ;)

Men ja, jeg så godt du nåede det inden jeg fik det gjort, du er lidt undskyldt..

mht. priser så er der mange der har en fornemmelse af hvad de vil have for deres spil, men der er også nogle der ikke ved hvad de vil have.. Det er lidt til gene for andre, men det er nogle gange ikke nemt at sætte en pris på sine ting hvis man ikke er så ferm til internettet.. (Sammenligne priser osv.)

-------

Det er ok folk skriver herinde hvis de har noget de gerne vil have med i guiden eller sådan noget.
Men chitchat vil jeg gerne hvis det kan holdes ude af tråden. :) (Ikke en hentydning til otkjær, bare generelt.)
Mvh. Flemming Brofelde

Ekstern Blog | God don't want us, The devil fear us. See you in Valhalla!
Billede
Billede
Brofelde
Niveau 5
 
Indlæg: 864

Handelskarakterer:
161
Skriv handelskommentar


Tilbage til Sælges

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 22 gæster

cron