Crytek: 8 GB RAM bliver en begrænsende faktor

Skrevet af: Jesper Thuesen - 19. maj 2014 - kl. 11:12
Del denne artikel:
6 0

Crytek frygter, at man hurtigt får problemer med for få RAM i den nuværende generation af konsoller.

Til trods for at vi endnu ikke er et helt år inde i den nuværende konsolgenerations livscyklus, så frygter Crytek, at man kommer til at kæmpe med begrænsninger, som følge af for få RAM i konsollerne.

Cryteks Sean Tracy, som blandt andet står for forretningsudvikling fortæller således:

8 gigs can easily be filled up, but also keep in mind that developers don't necessarily even have access to all 8 gigs of it. For example the Xbox One retains some of the RAM for OS purposes.

This will be one of the limiting factors surely in this generation.

As hardware gets stronger the complexity of scenes can be increased and the dynamism within them. However, with that said it's not the raw power alone that will allow for photo-realistic graphics but technology that intelligently scales and utilizes all that the hardware has to offer.


Tracy fortæller blandt andet, at man har kæmpet med Ryse: Son of Rome, men at han ser problemer generelt og ikke bare for Crytek.

Fremtiden må vise, om udviklernes evne til at udnytte konsollernes hardware kan kompensere for de manglende RAM.
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide denne nyhed..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.