DualShock 4-lysbarens rigtige funktion forklaret

Skrevet af: Mikki Andersen - 9. maj 2014 - kl. 15:37
Del denne artikel:
3 0

Man har nu fået at vide, hvorfor lysbaren på DualShock 4 er der. Der er nemlig en lidt anden forklaring.

Da Sony ved E3 – verdens største gamingkonference – fortalte om DualShock 4 i flere detaljer, fik vi også en ting eller to at vide om lysbaren.

Egentligt troede vi bare, at det var en smart bar, der viste, at controlleren var tændt, hvilken spiller man var, eller hvor meget liv man har tilbage – dette ses eksempelvis i Killzone: Shadow Fall. Dog er der en lidt anden forklaring end dette.

”Lysbaren.. det var vores afdeling, der sagde, at den skulle være på. Det er for at spore VR.” fortalte Ashfort. ”Og da alle disse ting kom ud for seks måneder siden og alle sagde ’det reflekterer i min skærm’, tænkte vi ’åh nej’, for vi kunne ikke fortælle, hvad lysbaren var til.”


Så selvom lysbaren har mange forskellige funktioner, er dens primære funktion at spore Project Morpheus, når denne udkommer. Project Morpheus er et ’Virtual Reality’-system, som udkommer på et senere tidspunkt.

Læs vores nyheder om Project Morpheus ved at klikke her.
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide denne nyhed..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.