Fyringer hos Onrush udvikler

Skrevet af: Palle Havshøi-Jensen - 23. juli 2018 - kl. 14:02
Del denne artikel:
1 0

Ifølge anonyme kilder hos Codemasters Evo, er flere ledende- og senior medarbejdere blevet fyret efter Onrush ikke har levet op til de kommercielle forventninger.

Onrush er udviklet af det tidligere Evolution Studios, som tidligere blev lukket af Sony, efter den katastrofale lancering af Driveclub. Efter lukningen blev hele holdet i 2016 købt af Codemasters og omdøbt til Codemasters Evo. Deres første projekt under Codemasters var racerspillet Onrush.

Onrush har dog langt fra været den kommercielle succes som Codemasters havde forventet og håbet. Onrush udkom til PlayStation 4 og Xbox One den 5. juni og debuterede på en 34. plads på den engelske salgsliste over fysiske spil og forsvandt igen uden nogensinde at komme tilbage igen. Ifølge en kilde, solgte Onrush lige over 1000 fysiske kopier i England i løbet af den første uge og de efterfølgende uger uden optræden på salgslisten, tegner ikke godt.

Paul “Rushy” Rustchynsky, director på både Onrush og Driveclub, og leder for Codemasters Evo, er, ud over en række andre seniormedarbejdere, en af de fyrede. Resterne af Codemasters Evo vil nu fungere som et supportafdeling for andre Codemasters titler eller som udviklere på mindre projekter.

Det er kedeligt at se et tidligere så succesfuldt firma som Evolution Studios, med en række rigtigt fine spil bag sig, gå i opløsning på denne måde. Onrush er et ganske fint racerspil, som lader sig kraftigt inspirere af team-baseret shooters og dermed åbnede op for en helt ny type racerspil.

Du kan læse vores anmeldelse af Onrush her.

Klik for større billede
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide denne nyhed..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.