Og de penge skal munde ud i et projekt, der omfavner flere spillere, samtidig med at man holder fast i de værdier, der har gjort deres forrige titler til klassens duks både hos anmeldere og købere:
Vi har en vis historie med vores forrige titler, der viser vores evne til at nå et publikum på et dybt følelsesmæssigt plan på en kunstnerisk og tilgængelig måde. Det handler om at tage den historie med til et større publikum og levere ægte følelser og menneskelig kontakt på en måde, det ikke er blevet gjort på før i spil.
Det fortæller Sunni Pavlovic, Studio Manager hos udvikleren til The Verge. Oven i disse forventninger håber Pavlovic, at en eventuel succes-historie kan bane vejen for andre mindre udviklere:
Investorerne er der, hvor pengene er. Hvis dette næste projekt beviser, at følelsesmæssigt engagerende, kunstneriske og tilgængelige spil kan tjene penge, så vil industrien samlet set se langt flere af denne slags spil, der er udviklet og udgivet af langt flere udviklere.
Journey, det seneste spil af Thatgamecompany, har efter to år på bagen en anmelderscore på 92/100 på Metacritic.