Mikrotransaktioner og DLC er en god forretning for Activision

Skrevet af: Palle Havshøi-Jensen - 12. februar 2018 - kl. 15:20
Del denne artikel:
2 0

Der er mange holdninger til mikrotransaktioner og betalt ekstra-indhold til diverse spil - men vi kan nok godt se i øjnene, at de er kommet for at blive. Activision tjener nemlig milliarder af dollars på det.

Activision Blizzaard havde en indtjening i budgetåret for 2017 på 7,16 milliarder dollars - ud af dette, kommer de 4 milliarder dollars fra mikrotransaktioner og salg af ekstra indhold til spillene. Det vil altså sige, at mere end halvdelen af virksomhedens indtjening, kommer fra mikrotransaktioner og salg af indhold til spillene efter udgivelse.

Ud af de 4 milliarder dollars, kommer 2 milliarder dollars fra King, skaberne af Candy Crush, som Activision ejer. De andre 2 milliarder kommer fra mikrotranaktioner og salg af ekstra indhold til spil som Call of Duty: WWII, Destiny 2 og Overwatch. Det lader ikke til, at den megen dårlige omtale omkring mikrotranaktioner har påvirket Activisions bundlinje væsentligt og det kunne tyde på, at det nok er et mindretal, der råber meget højt.

At mere end halvdelen af Activisions indtjening kommer fra den slags salg, vil nok resultere i et ændret fokus fra de store udgivere, da dette marked er yderst lukrativt i en branche, hvor produktionsomkostningerne bare stiger og stiger.

Hvad er din holdning til mikrotransaktioner og betalt ekstra-indhold? Er det fint, hvis det er implementeret rigtigt? Er de utilfredse blot et højtråbende mindretal eller tror du at det vil kunne give bagslag for en virksomhed for Activision, hvis de fokusere for meget på for eksempel mikrotransaktioner?

PSlife Share!
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide denne nyhed..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg PSlife her