Joe Mirabello, manden bag spilstudiet Terrible Posture der bl.a. har udgivet Tower of Guns, har et nyt twitch-shooter i pipelinen. Seneste skud på stammen hedder Mothergunship og er endnu et så kaldt bullet hell/FPS spil hvor du indtager rollen som en enmandshær med usandsynligt store våben der skal fælde umådeligt mange modstandere (alien-robotter) og undvige urimeligt mange projektiler
I samme åndedrag.
Historien er sparsom, actionen er hårdtpumpet og præmissen er enkel: Der er fremmede robotvæsner der angriber jorden der er rigtig mange af dem, de har våben og dét har du også. Værsgo at slås.
Grundideen bag bullet-hell genren er, at projektiler bevæger sig tilpas langsomt til at de kan platformes omkring finten er dog, at der er så mange af dem at opgaven til tider virker nærmest uoverkommelig, deraf genrenavnet bullet-hell. Mothergunship giver spillerne mulighed for at designe deres eget arsenal fra bunden og op, i hvad Mirabello selv kalder for det mest modulære våben-crafting system hidtil set i et videospil og at dømme ud fra pressematerialet, så får nogle af kombinationsmulighederne 'Borderlands' våbenarsenal til at virke helt jordnært.
Mothergunship byder, udover våben-crafting, på tilfældigt genererede fjender og baner og gigantiske bossfights. Der er også mulighed for at spille Mothergunship kampagnen i fuldkommen CO-OP.
Mothergunship udkommer til PlayStation 4, Xbox One og Steam - du kan læse mere om spillet her og se lanceringstraileren her