Udgivelsen af Infamous: Second Son ligger lige om hjørnet, og i den forbindelse har medskaberen af udviklerholdet Sucker Punch Productions, Brian Fleming, svaret på fanspørgsmål på PlayStation Blog. Her svarede han blandt andet på spørgsmålet om, hvad udvikleren gjorde for at udfordre sig selv med deres nye titel:
Hvis du taler specifikt om spiludviklerne, så har den vigtigste ændring for os været vores at ændre på det sæt af evner, karakteren har. Vi ændrede selvfølgelig by, vi skiftede konsol, vi ændrede mange ting omkring, hvordan vi producerede mellemsekvenser, men den vigtigste ændring fra et spiludviklingsperspektiv var karakteren og det sæt af evner, han har.
Brian Fleming taler også om, hvordan man kom frem til at lave Infamous: Second Son til at begynde med:
Altså, det var mange ting, ikke et bestemt punkt. Det er faktisk omvendt du har en bunke idéer, der til sidst flyder sammen til det, der bliver Delsin Rowe.
Brian Fleming fortæller også, at man har haft fokus på typiske elementer ved byen Seattle, som spillet finder sted i, heriblandt det notorisk dårlige vejr og byens musikliv. Derudover har man arbejdet på at få menneskerne på gaden rundt omkring til at virke endnu mere realistiske og intelligente.
Infamous: Second Son udkommer den 21. marts til PlayStation 4.