PlayStation det tredje mest relevante brand i England

Skrevet af: Palle Havshøi-Jensen - 17. september 2018 - kl. 19:59
Del denne artikel:
0 2

En opdateret udgave af Prophet's Brand Relevance Index viser, at PlayStation nu er det tredje mest relevante brand i England. Mere her.

Hvordan måler man, hvor relevant et brand er? Man spørger en række testpersoner om hvilke brands de kender mest til og som de ikke kunne se sig selv leve uden plus mange andre ting - og baseret på en lang række forskellige parametre, udregner Prophet's Brand Relevance Index, hvilket brand som er det stærkeste i en række lande.

I England ligger PlayStation i år som det 3. stærkeste brand og det er en forbedring fra sidste års 9.plads, kun overgået af Apple på en 1. plads og LEGO på en 2. plads. PlayStation slår dermed stærke brands som Google (Nr. 4), Netflix (Nr. 5), Spotify (Nr. 6), Nike (Nr. 18) og Disney (Nr. 20).

Nintendo lander på en 11. plads og Xbox på en 17. plads. Stærkeste spilfirma er Electronic Arts på en 46. plads.

Se Prophet's Brand Relevance Index (UK) top 50 nedenfor:

Klik for større billede
Log ind og stem
2
Der er 2 brugere som med til at gøre PSlife et bedre sted, ved at vurdere vores indhold.
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.