Tidligere var mobilmarkedet ikke et tema i forhold til Playstation, men det har ændret sig. Sony-chefen Shuhei Yoshida er helt klar over, at de forskellige app-markeder er steder, blikkes rettes mod for PlayStation:
Vi har fuldstændig ændret vores måde at tænke på. Igennem partnerapps, den officielle PlayStation app og spildedikerede apps... I nogle tilfælde skaber vi små spil, der kommer med PS4-titlerne. Vi udgiver et puzzle-spil tematiseret omkring Knack, du kan spille gratis. Det er sjovt, og ved at spille spillet optjener du ting, du kan bruge på PS4. Folk bliver måske motiveret, fordi de allerede har åbnet for nogle ting, til at tage et kig på, hvad dette Knack-spil på PS4 handler om.
Ifølge Shuhei Yoshida er mobilmarkedet et sted, alle i dag gør brug af, på samme måde som tidligere med PC'en, og dét skal PlayStation udnytte. Yoshida fortæller også, at Knack ikke er den eneste titel, der får sig et ekstraspil som app til mobilen.