Ubisoft låser Assassin's Creed: Unity til 900p*

Skrevet af: Hoder Jensen - 6. oktober 2014 - kl. 23:21
Del denne artikel:
39 0

Ubisoft har i dag meldt ud at Assassin's Creed Unity bliver låst til 900p både for PlayStation 4 og Xbox One, men årsagen er ikke helt som man kunne forvente.

For cirka fire måneder tilbage fortalte Ubisoft, at de gik efter en opløsning på 10080p med 60 FPS for deres nye Assassin's Creed spil: Assassin's Creed Unity. Men i dag har Ubisoft vendt på en tallerken, hvilket desværre er sket før med den franske/canadiske udvikler og meldt ud at både PlayStation 4 og Xbox One udgaven bliver i opløsningen 900p og med 30 FPS.

Fra Ubisoft udtaler Senior producer Vincent Pontbriand følgende:
We decided to lock them at the same specs to avoid all the debates and stuff.


Oversat til dansk, betyder det, at Ubisoft har valgt at låse opløsningen til det samme på begge konsoller, for at der ikke er forskel på udgaverne, da de ikke ønsker debatten om netop dette. Det kan man som PlayStation 4 ejer naturligvis ærgre sig over, da det formodes at PlayStation 4 udgaven skal holdes tilbage, på grund af at Ubisoft ikke vil gøre forskel på de to udgaver, da PlayStation 4 gentagende gange har bevidst at den har lidt ekstra kræfter end Xbox One.

PSlife Share!

Yderligere er det en bekymrende trend, hvis vi ser flere spil låse sig til den laveste opløsningen, lige gyldig hvilken konsol er den hurtigste.

Denne beslutning, som Ubisoft har truffet, for ikke at skabe debat, har da også haft den modsatte effekt. PlayStation 4 ejere har ikke taget pænt imod beslutningen, hvilket kan ses på Ubisoft's forum, på diverse spil sider og på Twitter, hvor hashtagget #PS4NoParity bliver brugt flittigt, i protest over denne uheldige udmelding.

Ubisoft har ikke udtalt sig om dette, men det bliver interessant om de bøjer sig for presset og om de udsender en patch der højner opløsningen af PlayStation 4 udgaven fra 900p til 1080p, som de også gjorde ved ved Assassin's Creed IV: Black Flag.

*** Opdatering ***
Ubisoft har reageret på sagen og udsendt følgende kommentar
We understand how Senior Producer Vincent Pontbriand's quotes have been misinterpreted. To set the record straight, we did not lower the specs for Assassin's Creed Unity to account for any one system over the other.

Assassin's Creed Unity has been engineered from the ground up for next-generation consoles. Over the past 4 years, we have created Assassin's Creed Unity to attain the tremendous level of quality we have now achieved on Xbox One, PlayStation 4 and PC. It's a process of building up toward our goals, not scaling down, and we're proud to say that we have reached those goals on all SKUs.

At no point did we decide to reduce the ambitions of any SKU. All benefited from the full dedication of all of our available optimization resources to help them reach the level of quality we have today with the core Assassin's Creed Unity experience.


Oversat til dansk, så udtaler Ubisoft at de er blevet misforstået og de har ikke reduceret kvaliteten på Assassin's Creed Unity, på nogle af udgaverne.

Men er det ren damage control fra Ubisoft side af, som er kommet til at lukke katten ud af sækken og hvordan kan man gå fra 1080p/60FPS mål til 900p/30FPS på fire måneder?

Burde et spil som Assassin's Creed Unity, som er et rent next-gen spil ikke som minimum kunne klare 1080p/30FPS og hvad med de ekstra kræfter der sidder i PlayStation 4 over Xbox One, hvad bliver de så brugt til? Tiden må vise det, men indtil videre har denne udmelding fra Ubisoft ikke ligefrem forbedret deres ry, der gentagende gange ikke har kunne leve op til deres løfter.
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide denne nyhed..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.