Saint's Row 2

Skrevet af: Tommy Ågren - 21. august 2008 - kl. 19:03
Del denne artikel:
0 0
I en intim atmosfære godt hjulpet af nogle af de ledende udviklere fra Volition fik vi i dag muligheden for at komme helt tæt på THQ’s kommende sandkassespil Saint’s Row 2, der udkommer til oktober på Xbox 360 og Playstation 3.

En af de første ting som Voltion viste, og noget de selv var særligt stolte af, var blandt andet, hvor meget de har udvidet graden af tilpasningsmuligheder, du som spiller har for din egen figur.

Udover de indlysende muligheder som køn, hårfarve og lignende har Volition åbnet for fuldstændig fri tilpasning af din karakters alder, vægt, kropsformer, makeup, ansigtstræk og meget andet.

Tilpasningsmulighederne stopper ikke ved fysisk fremtoning, men strækker sig også til, hvordan man vil gå; skal det være gangsterstil eller bare almindelig gakket gangart? Tilpasning af hvordan man nedgør fjender og opmuntrer allierede blev også demonstreret, og der var i ægte Saint’s Row stil ikke sparet på mulighederne.

Alle dine valg afspejles løbende, mens du ændrer på din figur, og din tilpassede figur figurerer nøjagtigt i hovedspillet, som du har skabt den - også i de faste mellemsekvenser. Systemet var imponerende detaljeret, og der er næsten ingen grænser for, hvor speciel eller grotesk en karakter, man kan skabe sig.

Yderligere fik vi et kig på det første niveau af spillet, hvor hovedpersonen vågner op i fængsel efter at have ligget nogle år i koma i forlængelse af historien i det første spil. Her fik vi et detaljeret kig på de forbedringer, Volition har tilføjet Saint’s Row 2’s kampsystem. Mennesker kan nu bruges som levende skjolde, og dine modstandere reagerer forskelligt på, om dit skjold for eksempel er en af deres venner eller ej. Våbensystemet havde fået tilføjet præcisionssigte, som vi så demonstreret effektfuldt på snigskytter i en politihelikopter, der fik sig en brat og blodig opvågning.

Volution lovede os, at der både er blevet plads til en god historie og masser af frihed i Saint’s Row 2. Volition understregede, at det at inkludere en stærk historiedel i Saint’s Row 2 var noget, de havde fokuseret meget på, og de har udviklet mere end 50 detaljerede og historiedrevne missioner, der ligger klar til, at man kan give sig i kast med dem.

Men hvis du mere er til bare at hoppe tilfældigt ud i storbyens pulserende liv og få tilkæmpet dig din retmæssige respekt, så er der godt nyt fra Saint’s Row 2. Er du fan af at bil-surfe? Har du en blotter gemt i dig? Eller drømmer du bare om at overtage din egen kæde af butikker, så er det bare nogle få eksempler på det væld af spilmuligheder, som vil få enhver drengerøv til at smile over hele ansigtet.

Saint’s Row 2 får fire sværhedsgrader, så alle burde kunne være med. Hvis det ikke er nok, kan du få hjælp af en kammerat, da spillet tillader, at man uhindret kan springe ind og ud af spil og give en ekstra hånd med, når tingene spidser til. Langt over halvdelen af byen Stilwater er blevet genopbygget totalt fra bunden, så Volition har ikke sparet på kræfterne for at give os et endnu bedre sted at bolte os.

Udgaven af spillet, som Volition viste os, var meget tæt på den endelige, og alting virkede finpudset og gennemarbejdet. Det skortede ikke på tung gangsterstemning, og spillet har alle muligheder for at kunne leve op til sit image som ’klassens slemme dreng’.

Firmaet kunne afsløre, at de for få dage siden har sendt det færdige spil til kvalitetssikring hos Microsoft og Sony, så selvom der nok bliver fundet et par fejl endnu, burde Saint’s Row 2 være helt på sporet til at nå sin oktoberudgivelsesdato.
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide dette preview..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.