Bravo Team

Anmeldt af: Palle Havshøi-Jensen - 6. marts 2018 - kl. 14:05
Del denne artikel:
2 1

Bravo Team er en skuffende cover shooter, som bestemt ikke gør VR-platformen nogen tjenester. Læs vores anmeldelse her.

Supermassive Games er produktive når det kommer til PlayStation VR spil - det er ikke længe siden, at de udgav The Inpatient og de står bag glimrende VR oplevelser som Until Dawn: Rush of Blood og Tumble VR. Nu er de klar med deres næste VR-spil, first-person cover shooteren Bravo Team.



I slutningen af november blev Bravo Team udsat til starten af marts, da teamet havde “brug for mere tid til at levere den bedste spiloplevelse”, som det hed sig. Lad os lige få det ud af systemet med det samme: Bravo Team er et af de dårligste spil til PlayStation VR. Sådan - lad os nu så se på, hvor det gik galt henne.

Historien i Bravo Team er papirstynd og bidrager ikke med ret meget til spillet. Men som del af Bravo Team, har man fået opgaven at skulle eskortere præsidenten for et fiktivt østeuropæisk land ud af en krigszone, men naturligvis bliver man angrebet og præsidenten kidnappes af en gruppe terrorister. Nu er det op til en selv og ens makker, dybt inde bag fjendens linjer, at kæmpe sig ud i friheden og befri præsidenten.



Bravo Team er altså en first-person cover shooter, bygget med fokus på teamwork. Det kan spilles enten alene side om side med en computerstyret makker, eller i online co-op, sammen med en ven. Spilverdenen er helt tydeligt designet med fokus på co-op, med flere forskellige ruter og muligheden for at lægge dækild for hinanden når man bevæger sig fremad. Selv om det fungerer når man spiller alene, så fungerer det dog klart bedst sammen med en ven, så er man typen som foretrækker at spille alene, bør man nok springe over Bravo Team.

Man kan ikke bevæge sig frit rundt som man vil, da man kun kan bevæge sig rundt mellem nogle forudbestemte cover-punkter i hver bane. Ved at kigge rundt, kan man se nogle punkter og ved at klikke på en knap, løber ens karakter automatisk derover. Af en eller anden underlig grund, skifter spillet til tredje-persons view mens man bevæger sig og når man har nået sit cover, skifter det tilbage til første-person. Det ville have virket langt bedre, hvis man var blevet i første-person mens man bevægede sig, men i stedet bliver man nu trukket ud af oplevelsen mens man bevæger sig - ganske uforståeligt.



Gameplayet er uhyre simpelt; man bevæger sig igennem en række baner, for eksempel på en bro med masser af smadrede biler, et torv i en by og igennem kontorlokaler. Der vælter frem med massevis af fjender, som bliver ved med at komme, så længe man ikke bevæger sig fremad. De ser alle ens ud, de løber alle af samme rute og de gemmer sig alle bag de samme forhindringer som 15-20 af deres kammerater lige er blevet dræbt bag. De popper frem bag de samme forhindringer som en gang whack-a-mole i et omrejsende tivoli - det er virkelig gameplay mekanikker fra en svunden tid.

Dette kombineret med et arsenal af bare fire ineffektive og upræcise våben, så bliver det hele trukket så meget i langdrag, at man til sidst sidder og ønsker, at det dog bare snart ville stoppe. Ud over dette oplevede jeg flere gange, at ens assault riffel ikke ville skyde når jeg sad i cover, så jeg måtte flytte mig et andet sted hen, hvorefter våbnet virkede igen. Der er flere af den slags småfejl i spillet; et andet eksempel er når man bevæger sig fra cover til cover, hvor man kan ende med at sidde og kigge ind i en væg med ryggen til fjenderne, hvilket ikke er specielt godt midt i en hektisk ildkamp. Gameplayet er ganske enkelt på grænsen til ikke at fungere.



Bravo Team kan spilles med både en Dual Shock controller, to Move controllere og med Aim controlleren. Vi har desværre ikke haft mulighed for at prøve det med Aim controlleren, men vores bud vil være, at det er denne controller, der er mest oplagt til spillet. Når det så er sagt, så fungerer spillet langt bedre med en Dual Shock controller end med to Move controllere, som vi aldrig fik til at virke rigtig godt.

Rent gameplay-mæssigt er Bravo Team en stor skuffelse. Man kæmper sig fra kamp til kamp, kun afbrudt af nogle enkelte og meget korte stealth-sektioner. Sammen med en ven er det i glimt sjovt at lægge en strategi for ens angreb, men når kampene så starter, så bliver det hele ødelagt af de upræcise våben og man bliver trukket ud af oplevelsen når man bevæger sig.



Grafikken er typisk brun med brun på (andre gange også grå med grå på) og er virkelig kedeligt. Rent teknisk fungerer den sådan set fint, men designerne havde fået fri den dag det grafiske univers for spillet skulle fastlægges. Også i grafikken er der en række småfejl, hvor man blandt andet ser ens makker løbe igennem kasser og tønder, halvdelen af hans krop kan stå inde i en væg og han kan finde på at stå bag en væg og skyde direkte ind i den, mens fjender på den anden side af væggen falder om. Lydsiden er ikke noget at skrive om, andet end at de ganske få linjer dialog som ens makker har, hurtigt bliver trættende at høre på, når de bliver gentaget igen og igen.

Bravo Team er en stor skuffelse og det er helt uforståeligt, hvordan teamet fra Supermassive Games, som tidligere har bevist hvad de er i stand til, kan levere sådan en omgang rod. Det er svært at anbefale Bravo Team til nogen, da gameplayet ganske enkelt er på randen til ikke at fungere.

Det eneste rigtigt positive jeg kan sige er, at det hele er overstået på omkring 3-4 timer, men skulle du alligevel være nysgerrig, så kan Bravo Team købes på PlayStation Store for 319 kr.

Ikke Bravo Supermassive.
+ Enkelte steder fin grafik, danske menuer og undertekster
Gameplayet er på randen til at være broken, kedelig grafik, ensformig lydside, våben der ikke altid virker
Gameplay:3.0
Grafik:6.5
Online:6.0
Holdbarhed:3.5
Overall 4.0
Log ind og stem
1
Der er 1 bruger som med til at gøre PSlife et bedre sted, ved at vurdere vores indhold.
Køb spillet - og støt PSlife
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.