DanceStar Party

Anmeldt af: Jakob Kofod - 21. november 2011 - kl. 19:05
0 0

Kridt danseskoene og din Move controller og kast dig over et dansespil fra folkene bag SingStar.

Dansespil til konsol er ikke noget nyt, og hvis man har været med på bølgen, har man både danset på måtter foran sit tv og forsøgt sig som Michael Jackson, med eller uden handske.

DanceStar Party er udviklet af folkene bag SingStar serien, hvilket man straks mærker, når man sætter spillet i maskinen. Hele spillets indhold er nemlig tilgængeligt fra start af, og man mærker med det samme, at den eneste intention, der er med spillet, er at have det sjovt og danse.

Der er 40 sange, man kan kaste sig over i spillet med blandt andet Chromeo, Basement Jaxx, OK GO og selvfølgelig Los Del Mar. Alle sange kan danses på forskellige sværhedsgrader, hvor den nemmeste sværhedsgrad giver selv den dårligste danser mulighed for at score point, mens den sværeste sværhedsgrad nok kan få selv den mest selvsikre danser til at få sved på panden.

Spillet er meget simpelt, man holder move controlleren i hånden og skal så efterligne den dansekoreografi, som der bliver vist på skærmen. Det er utrolig nemt at gå til og dermed ideelt som partyspil, da selv ens gamle moster vil kunne spille med uden problemer. Move controlleren virker utrolig præcis i spillet, og det virker som om den fanger hver eneste bevægelse, man laver - det er selvfølgelig et krav, at det foregår indenfor kameraets synsvinkel, og at man som altid med Move-spil sørger for at spille det i et godt oplyst lokale.

Man scorer point alt efter hvor godt man klarer sig, og som vi kender det fra Singstar-serien, får man løbende bemærkninger som ”cool” og ”awesome!”, hvis det går godt og et stort rødt X, hvis man kikser. Man kan opbygge kombinationer, hvis man rammer flere koreografier i træk, og når dansen er slut, får man tildelt et antal stjerner (1 til 5) alt efter hvor godt man har klaret sig.

Man kan spille spillet alene eller sammen med op til 20 personer derhjemme i spiltypen Fest. Det lyder voldsomt, men ikke desto mindre er muligheden til stede, der er sågar mulighed for, at man kan tilslutte mikrofoner og lade publikum synge med på sangene, mens to personer danser mod hinanden. Hvis man ikke har plads til så mange mennesker hjemme i sin stue, kan man også bare spille enten mod hinanden i spiltypen Duel eller danse sammen i spiltypen Dansepartnere.

Udover de almindelige spiltyper indeholder spillet også et såkaldt Dansestudie, hvor man kan øve sig i de forskellige koreografier eller lave sine egne og lade ens venner se, om de kan danse til dem. Hvis man ikke kommer til at svede nok af at danse rundt til de 40 forskellige sange, så indeholder spillet også en workoutdel. Her danser man til forskellige sange for at få pulsen op i et forsøg på at komme i bedre form foran dit tv.

Grafisk er spillet godt udført. Når man danser, er baggrunden i klare farver, der gør det nemt at se den grå figur, der viser koreografien. Til tider kunne man godt drømme om, at figuren var noget større, så det var nemmere at se, præcis hvordan næste move skulle være, men udviklerne har valgt at gøre plads til en musikvideo af det nummer, man danser, til ved siden af. For at give dem, man spiller sammen med, lidt ekstra underholdning, kan man ved et tryk på trekantknappen ændre denne video, så den i stedet viser, hvordan man danser.

DanceStar Party er når alt kommer til alt et ganske godt dansespil. Spillets mekanismer virker, men da det kun spilles med en Move controller, er det som om der til tider mangler et eller andet, før man får oplevelsen af, at man virkelige efterligner de dansekoreografier, som spillet viser.

Hvis du har et Move sæt derhjemme og er ude efter et dansespil til din maskine eller til at forkæle din kæreste med, er DanceStar Party er godt bud.
0