Get Packed: Fully Loaded

Anmeldt af: Palle Havshøi-Jensen - 9. august 2021 - kl. 19:52
0 1

Hvis du synes det er hektisk og kaotisk at flytte, så skulle du prøve Get Packed - her kan man tale om flytterod. Prøv kræfter som flyttemand i dette ganske underholdende co-op spil - læs anmeldelsen

Get Packed udkom eksklusivt på Google Stadia i april sidste år og nu er co-op flytte “simulatoren” så kommet i en Fully Loaded udgave til PlayStation 4.

Spillet foregår i byen Dichlington, en lille forstadsby der er placeret på toppen af verdens største koncentration af salt. Byens 12.000 indbyggere står overfor at blive smidt ud af deres hjem, da virksomheden Industrial Salt Incorporated har indgået en aftale med byens borgmester om at bygge en kæmpemæssig saltmine, med tilhørende fabrik, lige præcis der hvor byen ligger.

Man tager rollen som flyttemand, der pludselig har kronede dage når mange familier nu pludselig bliver smidt på gaden. Man har selvfølgelig lidt dårlig samvittighed over at tjene penge på andres ulykke, men den tanke forsvinder som dug for solen når man ser på stakken af penge der vælter ind hver dag.

Ens job er altså at tømme forskellige huse, kontorlokaler og fabrikker for inventar og pakke flyttebilen med alt fra senge, sofaer, reoler og meget meget andet på tre og et halvt minut. Det skal naturligvis gøres uden at ødelægger tingene og mange gange skal man også sørge for, at få de rigtige ting med ud, da kunden kan have specielle ønsker til hvad de gerne vil have med i flyttebilen først.

Undervejs er der forskellige benspænd. Det kan være at man skal krydse en trafikeret vej for at nå over til flyttebilen, det kan være der er spøgelser i huset, der ødelægger inventaret (og disse ødelæggelser kommer på din konto) eller at der er ulydige medarbejdere på et saltlager, der kører race i gaffel trucks, så man skal passe på ikke at blive kørt ned af dem mens man slæber tingene ud. Endelig er der forskellige udfordringer man kan forfølge og det kan være alt fra at skulle fjerne et bestemt antal spøgelser til at slå en nørd ned på it-kontoret.

Spillet er fysikbaseret. Man kan tage fat i tingene med både højre og venstre hånd, eller tage en ting i hver hånd. Nu slæber man tingene afsted efter sig og de hopper og danser når man prøver at proppe dem ind i den alt for lille flyttebil. Det er ganske underholdende og det er morsomt når man forsøger at få moslet en alt for stor seng eller et kæmpe fspisebord ud gennem en alt for lille døråbning.

Som det måske fremgår, så kan Get Packed godt gå hen og blive en hektisk omgang - specielt hvis man spiller sammen med ens venner. Kampagnen kan spilles alene eller sammen med op til tre af ens venner enten lokalt eller over nettet og spillets kompetitive modes som Versus og Destruction, er også for op til fire spillere.

Spiller man sammen med ens veneer, vil venskabet helt sikkert blive sat på prøve. Man kommer til at rende i vejen for hinanden og man kan ødelægge det inventar, som ens venner slæber rundt på. Der er også eksempler på at samarbejde og strategi kan betale sig, da man for eksempel på en saltfabrik skal åbne og lukke portene alt efter hvor flyttebilen holder placeret - og det er hektisk hvis man spiller alene. Andre gange kan en spiller tage sig af de destruktive spøgelser, som kan suges ind i en støvsuger, mens andre spillere sørger for at få fyldt flyttebilen. Get Packed er helt klart skabt med co-op for øje og det er der, at det fungerer bedst.

Denne Fully Loaded udgave til PlayStation kommer med nye kapitler til kampagnen, syv nye versus levels, nye karakterer, nye kostumer og lidt forbedringer til gameplayet. Grafikken er stadig flot og farverig og har en svag tegneserie stil og lydeffekterne er med til at understrege det hektiske gameplay. Som samlet pakke fungerer det hele rigtigt fint sammen.

Det eneste rigtige forstyrrende element kan være at fysikken med mellemrum kan være en smule anstrengende at have med at gøre, da de ting man bærer rundt på kan være noget “levende” og man kommer let til, ved et uheld, at ødelægge dem, selv om man synes man havde godt styr på dem. Og det kan altså være lidt frustrerende.

Get Packed: Fully Loaded er et hyggeligt lille spil, som man typisk spiller i kortere sessions ad gangen - og specielt sammen med venner kan det blive pænt hektisk. Men det er også sammen med venner, at det er klart sjovest - selv om venskaber vil blive sat på prøve.

Get Packed: Fully Loaded kan købes på PlayStation Store for bare 126 kr., som er en virkelig fin pris for et spil af denne kvalitet.
+ Underholdende og hektisk gameplay, specielt velfungerende sammen med venner, rigtig fint prissat
Fysikken kan drille lidt, kan måske næsten bliver for kaotisk