Golf With Your Friends

Anmeldt af: Palle Havshøi-Jensen - 21. maj 2020 - kl. 19:53
0 0

I disse Corona tider kan man ikke forsamles til de store udendørs-aktiviteter, men så må man gøre det hjemme. Her kommer Golf With Your Friends ind i billedet.

Nogle spil har kryptiske navne, som ikke lige med det samme afslører hvilken type spil vi har med at gøre. Golf With Your Friends er lige præcis det modsatte - navnet her siger præcis hvad du har med at gøre. Bortset fra, at det er minigolf og ikke golf - men det er en mindre detalje.

Golf With Your Friends er altså et minigolf-spil, som enten kan spilles alene, sammen med venner i sofaen (med afstand naturligvis) eller med andre spillere online. Så simpelt er det. Golf With Your Friends indeholder 12 forskellige, og ganske opfindsomme, baner, som spænder lige fra de mere almindelige baner i skoven og i ørkenen, til mere crazy baner i et museum, på en rumstation og midt i et Worms spil.

Man må betegne det her spil som et casual spil for hele familien og styringen er da også let og alle kan sætte sig ned og spille med det samme. Derfor er det lidt ærgerligt, at sværhedsgraden på de forskellige huller kan være så svingende. Pludselig kan der komme et hul, som er meget uoverskueligt og så forvirrende, at man ganske enkelt må springe det over - med en stor points-straf som resultat. Jeg forstår godt, at Blacklight har gjort alt for at lave så underholdende og crazy baner som muligt, men jeg er bange for at de er gået over stregen visse steder og at det kan betyde, at nogle spillere vil blive koblet af på grund af disse baner.

Ud over almindelig minigolf, så byder Golf With Your Friends også på nogle sjove og alternative spilmuligheder. Der er Hockey Mode, hvor man skyder en ishockeypuck ned af banen og i stedet for at skyde en golfbold i et hul, skal man skyde pucken forbi en målmand og i mål. I Dunk Mode er hullerne erstattet af en basketballkurv, som man skal have bolden op i, da ens golfbold nu kan hoppe ekstra meget.

I Party Mode er der forskellige power-up’s på banen og endelig er der Explore Mode, hvor man ikke er begrænset af tidsgrænsen og man kan tilføje skru til ens skud, så man nærmest kan skyde om hjørner. Der ud over er der flere indstillinger, som betyder at man blandt andet kan ændre på tyngdekraften og på størrelsen og formen på bolden. Man kan også give bolden en jetpack på, så den kan flyve langt.

Som navnet antyder, så er Golf With Your Friends beregnet til at skulle spilles med nogle venner og det er da også klart sjovest, hvis man spiller sammen med andre. Man kan spille op til 12 spillere enten online eller offline - og offline fungerer det sådan, at man skiftes til at bruge den samme kontroller. Det virker ganske godt.

Golf With Your Friends er ikke noget kønt spil. Menuerne er simple og det samme er grafikken og når bolden triller hen ad banen, ser det nærmest ud som om at den svæver hen over overfladen. Det er ikke voldsomt kønt, men det fungerer og det ødelægger ikke noget for underholdningsværdien.

Helt overordnet, så er Golf With Your Friends et fint lille minigolf-spil, som er let at gå til for de fleste. Den ujævne sværhedsgrad kan ødelægge lidt af morskaben, men de forskellige spilmuligheder og modificeringer er med til at gøre spillet friskt i længere tid. Hvis man vil sidde stille og roligt med ens familie og venner og hygge mens man spiller, er det her ikke et helt skidt bud.

Golf With Your Friends kan købes nu på PlayStation Store for 159 kr.
+ Let tilgængeligt, god underholdning sammen med venner, de tossede gamemodes er forfriskende
Ujævn sværhedsgrad, ikke så kønt at se på