Oh...Sir!! The Insult Simulator

Anmeldt af: Palle Havshøi-Jensen - 30. maj 2017 - kl. 07:08
2 1

Hvad får man, hvis man blander et tur-baseret strategispil, et kampspil og tilsætter en god portion Monty Python? Du får Oh...Sir!! The Insult Simulator. Lyder det spændende? - læs anmeldelsen her.

Oh...Sir!! The Insult Simulator er et tosset lille strategispil, hvor man skal forsøge at fornærme sin modstandere bedst muligt. Det lyder som udgangspunkt ganske underholdende, men det holder ikke helt vand i længden.

Som i et kampspil, står to spillere over for hinanden og i midten er der en række ord og sætninger. Ud fra disse ord og sætninger, skal man nu på skift vælge hvilke man vil bruge, til at sammensætte en fornærmelse, som giver mening. Foruden de fælles ord og sætninger, har man også to sætninger på hånden, som modstanderen ikke kan bruge. Hvis man ikke er tilfreds med de to sætninger, kan man tage en tår af den kop te man har stående foran sig og dermed får man to friske sætninger.

Man kan vælge imellem ni forskellige karakterer, som alle har en morsom historie. Der er for eksempel Mrs. Maggie, som har set ting du ikke vil tro på. Hun har kæmpet i krige, flirtet med to præsidenter, lavet soundtracket til en pornofilm, ejet en spillehal og har været med i en bande i 10 år. Karaktererne historie betyder ikke noget for gameplayet, men hver af figurerne har hver deres unikke sætninger og de har også hver deres styrker og svagheder.

Det er her, at det strategiske element kommer ind - Mrs. Maggie er lidt op i årene, så hendes svaghed er hendes alder. Derfor bør hendes modstander lave en fornærmelse, som omhandler hendes alder, for den vil gøre mere skade, end hvis en lignende fornærmelse går på et andet emne. På samme tid skal man forsøge at fjerne de ord og sætninger, som rammer ind i ens egne svagheder så modstanderen ikke kan bruge dem og nøglen til succes er helt klart, at lære de forskellige karakterers svagheder at kende.

Man kan fornærme både computeren og venner enten lokalt og online. Der er ikke den helt store forskel, om man spiller alene eller mod en anden spiller, for fornærmelserne bliver bygget ud fra de samme ord og sætninger, lige meget hvordan man spiller. Jeg synes at det store problem med Oh...Sir!! The Insult Simulator er, at fornærmelserne ikke er specielt gode og ikke altid giver mening. Man er jo tvunget til at bruge de ord og sætninger man får tildelt og det kan ende i fornærmelser som ”This conversation wanted to be your husband”. Ikke specielt fornærmende - eller sjovt for den sags skyld.

Hele tonen i spillet er meget britisk, hvilket også kan ses på titlen, så det er ikke meningen, at fornærmelserne skal være alt for grove, men alligevel er mange af dem ikke specielt gode. Stemmerskuespillerne gør det godt og de er med til at give spillet den meget britiske stil, men når fornærmelserne læses op, lyder det lidt som en gammel GPS, da flowet i sætningerne ikke helt er der, da den jo er sammensat af forskellige sætninger og ord.

Oh...Sir!! The Insult Simulator er en god idé, som dog bliver kedeligt ret hurtigt. I starten er det sjovt og underholdende at forsøge at lave den ultimative fornærmelse, men desværre giver mange af fornærmelserne ikke rigtig mening og efterhånden som man kender sætningerne og ordene, bliver det kedeligt. Det er dog lidt sjovere, hvis man sidder sammen med et par venner i sofaen, men det er nok svært at få ens venner til at spille det her, for det er i bund og grund ikke særligt underholdende.

Oh...Sir!! The Insult Simulator udkommer den 30. maj og vil kunne købes for 22 kr. på PlayStation Store.
+ En god idé, unik grafisk stil, lavt prissat
Ikke særligt sjovt, fornærmelserne giver ikke altid mening, bliver hurtigt kedeligt