Stuart Little 3: Big Photo Adventure

Anmeldt af: - 17. oktober 2005 - kl. 21:52
0 0

Den lille mus Stuart Little har været ude på en del eventyr, både i sin filmkarriere og på spillemaskinern. Vi er kommet til tredje eventyr i rækken, og denne gang har lille Stuart lavet ballade.

Den lille mus Stuart Little har været ude på en del eventyr, både i sin filmkarriere og på spillemaskinerne, har han fået en på opleveren. Vi er kommet til tredje eventyr i rækken, og denne gang har lille Stuart (igen) lavet ballade. Han bor hos familien Little, og under en flyvetur i hans alt for seje flyvemaskine kommer han til at ødelægge drengen George`s skoleprojekt. Projektet er en bog, hvor der er en masse billeder af alle mulige personer og ting, alt lige fra en gøgler til en blomst.

Stuart lader sig ikke gå på og trøster George ved at love at skaffe alle billederne tilbage igen, noget man skulle mene ville være en lidt for stor mundfuld for en 4 centimeter høj mus, men med hjælp fra gamle venner, som katten Snowbell, bliver det ikke noget problem - eller gør det? Udstyret med sit kamera er Stuart klar til knipse derudaf i Stuart Little 3: Big Photo Adventure.

Spillet går i alt sin enkelthed ud på, at du skal styre Stuart rundt og tage alle de billeder, som din ven George også tog. Det lyder måske meget lige til, men selvom de første billeder er nemme at få i kassen, bliver det hele sværere efterhånden som du advancerer i spillet, hvilket jo også er helt iorden, ellers var spillet jo overstået på ingen tid.
Stuart Little 3

Der er jo ikke så meget at fortælle om den kække mus Stuart. Han er stadig en lille hvid mus, der har en hang til hele tiden at skulle redde sin egen hale fra diverse problemer. Styringsformen er som vi har set den før i den bedste 3D stil. Universet omkring Stuart er jo meget familierelateret, og spillet Stuart Little 3: Big Photo Adventure falder da også i samme rendesten men på den fede måde. For selv om du bare skal tage nogle billeder, er der mange andre udfordringer gemt i omgivelserne.

Når du starter kommer der en lille intro, hvor din ven Snowbell fortæller dig, hvordan du skal tage et billede. Men du kan ikke bare knipse derudaf, for at kunne tage et billed skal du samle små blitzer op til dit kamera. De ligger op flyder rundt omkring i landskaberne, og der skal en del blitzer til et enkelt billede. Når du så bevæger dig rundt på banerne, er der forskellige ikoner, der viser forskellige ting, som eksempelvis vand, gren eller sugekop. Her skal Stuart bruge nogle af sine egenskaber til enten at få flere blitzer eller få lov til at tage et billede. Han kan forvandle sig til en brandmand, der kan vande blomster eller en indianer, der kan åbne døre med sine sugekoppepile.

Det er som sagt forskellige billeder, der skal tages, og da George tog alle billederne for ikke så lang tid siden, er det ikke med deres gode vilje, at de skall fotograferes igen. Derfor skal Stuart som regel klare en udfordring eller genfinde en ting til personen. Stuart skal eksempelvis køre om kap i fjernstyrede biler, luftpudebåde eller skateboard, eller han skal finde en lykkemedaljon til en gøgler. Så selvom du har løbet rundt efter blitzer, og fundet den, du skal tage et billede af, så skal du lige over en sidste forhindring, men så kommer du også selv med på det eftertragtede billede.

For at bevæge sig rundt på en af de fem forskellige baner, er der en masse forskellige køretøjer, Stuart kan køre rundt i. Som standard er han udstyret med et skateboard, som han altid kan hive frem, hvis det går for langsomt. Ellers er der 15 forskellige køretøjer, hvor nogle af de rigtig seje er en helikopter, en BMX`er, en kampvogn og en sportsvogn. Alle køretøjerne er gemt i din garage, som findes flere steder på hver bane. Du behøver ikke at parkere nogle steder, så snart du har brugt dit køretøj, kan du forsætte og senere gå i din garage og vælge det samme køretøj igen. Noget man må sige er lækkert, da du hurtigt kommer til at løbe rundt og ikke altid lige husker at stille P-skiven.

Stuart Little 3

Du kommer som sagt ud på fem forskellige baner, og på hver bane skal du tage 10 billeder. Det er ikke ensbetydende med, at alle 10 billeder skal i kassen før du kan rykke videre til næste område. Så snart du har taget nok billeder, hiver din tro følgesvend Snowbell fat i dig og spørger, om du vil videre til næste bane, eller om du vil forsætte. Det kan have sine fordele, for er du ved at køre fast på en bane eller et billede, kan du i stedet for at slukke maskinen begynde fotojagten på en ny bane.

Din væbner Snowbell er dog ikke en, der følger dig lige meget hvad. For at have hans fulde opmærksomhed er der seks kattegodbinder gemt på hver bane, og finder du dem, er du dagens helt i skysovs. Belønningen for at fodre din ven er, at han også kan låse op for nogle steder, som du normalt ikke selv kunne komme.

Der er ikke så meget nyt og banebrydende, hvis vi kigger på det grafiske, men selvom det hele virker lige til, er der bare noget med den mus. Omgivelserne er lyse, store og lige til, hvilket passer meget godt til Stuart Little 3: Big Photo Adventure. Personerne man støder på i spillet er ganske fint lavet, og det er faktisk svært at sætte en finger på noget, der skulle være forkert. Selvom man måske ikke kan sætte en finger på noget, er det hele dog et stykke fra det perfekte. Spillet henvender sig til børn og barnlige sjæle, og derfor passer grafikken fint ind, men er man den lidt mere krævende spiller, må man lige bære over med niveauet.

Lydsiden er ganske udemærket lavet og læner sig meget op af stemmerne fra filmene. Ved hver bevægelse du laver med Stuart, kommer der en lille bemærkning eller lyd, og selvom stemmerne er på engelsk, bliver der talt på et sådan sprog, at alle kan følge med. Ved de mange små mellemsekvenser, hvor Stuart står og snakker med en ven, er stemmerne virkelig med til at gøre det hele mere levende og ikke mindst historien mere troværdig.

Musikken ,der kører i baggrunden, er stille og rolig og ikke noget specielt at råbe hurra for. Det hele bliver tilpasset, så når du er i skoven er det stille musik, på gaden er det lidt mere larmende og ved søen er det ren afslapning. Er du nået til det punkt, hvor du er ved at gå død i spillet, kan musikken være lidt irriterende, men heldigvis ikke værre, end du kan slå den fra.

Stuart Little 3Holdbarhed
Levetiden i Stuart 3 er både i top og bund. Ment på den måde, at der er nok udfordringer til de små og ikke rutinerede spillere, mens de mange udfordringer nok er en tand for nemme for den rutinerede gamer. Spillet indeholder en del timer, men er du kommet dertil, hvor du ikke rigtig kan finde nogle blitzer til dit kamera eller ikke kan få lov til at fotografere en person, er det meget nemt at slukke for det hele og holde en pause.

Der er ingen multiplayerfunktion, som man ellers sagtens kunne få plads til. Det kunne være noget racerløb i nogle af de mange køretøjer eller en slags coop mode, hvor man kunne vælge imellem nogle af de mange venner.

Stuart Little 3: Big Photo Adventure kan man betegne som et sikkert og meget solidt konsolspil uden de store overraskelser, men alligevel med en tendens til at fange sit publikum. Har du før stiftet bekendtskab med Stuart og hans venner, vil du ikke blive skuffet med det sidste nye udspil. Igen et børnespil, der vil skabe noget ro hjemme i stuerne og samle familien i et fælles forsøg på at hjælpe musen Stuart og alle hans venner.
0