Swords of Destiny

Anmeldt af: Mikkel Vinther - 22. juli 2006 - kl. 21:46
Del denne artikel:
0 0

Den står på store sværd, rå action og magi i Artoons actionspil Swords of Destiny.

Den står på store sværd, rå action og magi i Artoons actionspil Swords of Destiny.

Der er fred i Asien, ingen krige, ingen onde krigsherrer kæmper mod hinanden. For freden kom for 20 år siden, da en magtfuld kriger besejrede dæmonen Kejserinden og bragte fred til landet.

Han brugte tre magiske sværd til at dræbe dæmonerne, da disse tre sværd var de eneste, der kunne dræbe dem. Efter en lang kamp blev Kejserinden dræbt, og fred herskede endnu engang i landet.

Helten flygtede og gemte sig i bjergene og startede en træningslejr for at berede en ny generation af krigere til et eventuelt nyt angreb fra dæmonerne. Men angrebet kom aldrig, og eleverne begyndte at forlade skolen. Helten valgte dog at sende en enkelt håbefuld elev ud i verden for at styrke hans bedste elev og gøre ham en endnu bedre kriger.

Denne unge kriger er vores helt Lei Yun, og efter mange års rejse vender han hjem til hans mester, men til hans gru finder han træningslejren i brand, og mange af eleverne er døde. Lejren er under angreb af Kejserinden, som er genopstået, og er i fuld gang med at genoplive den største dæmon nogensinde, som vil lægge verden for sine fødder.

SwordsofDestiny


Lei Yun må nu drage ud i verden finde de tre sværd og stoppe dæmonernes angreb på vores verden.

Gameplayet i Swords of Destiny sætter dig i rollen som Lei Yun, mens du nedkæmper dæmoner på rad og række. Mens du løber rundt, kan du låse dig ind på fjenderne og angribe dem. Gameplayet er meget simpelt, og der er mulighed for at lave nogle få forskellige kombinationer, men udvalget af angreb er stærkt begrænset, hvilket gør, at gameplayet desværre hurtigt bliver trivielt.

For at bryde op for trivialiteten i spillets gameplay er der 48 forskellige våben at tage med i kamp, hvilket giver en smule variation i spillet, da hvert våben har forskellige egenskaber. Undervejs i eventyret er det også muligt at opgradere våbnene ved hjælp af erfaringspoint, som man optjener gennem spillet.

Under kampene mod fjenderne kan man, mens man har låst sig fast på en fjende, time sine angreb, og hvis man angriber fjenden lige inden modstanderen angriber – og hvis man gør det rigtigt - så aktiverer man ”Sword Time”, som gør, at du kan uddele ekstra stor skade på dine fjender i nogle flotte slowmotion sekvenser.

Alt dette lyder meget fint, men desværre er gameplayet utroligt trivielt, kampsystemet mangler dybde, og på trods af muligheden for at bruge forskellig våben ændrer det ikke meget på gameplayet.

SwordsofDestiny


Historien i Swords of Destiny prøver at være seriøs og dyb igennem hele spillet, men historien falder fra hinanden utroligt hurtigt med dårlige mellemsekvenser og en utrolig forvirrende historie, som gør, at man aldrig helt ved, hvad der foregår.

Men selvom man ender med at få styr på historien, så falder den til jorden, da historien er utroligt simpel og mangler dybde. Men selv med den dårlige historie kan spillets monotone gameplay ikke reddes, og man sidder efter nogle timer og mangler følelsen af friskhed i spillet, hvilket gør, at man hurtigt bliver træt af spillet.

Grafik
Grafisk er Swords of Destiny en blandet oplevelse. Lei Yun og hans modstandere er utroligt flot animeret, men animationerne bliver gentaget en tand for meget, til gengæld er fjenderne knap så flot modelleret. De er gnidrede og mangler i den grad personlighed og detaljer.

Variationen i fjenderne er også stærkt begrænset, og under forløbet gennem spillet støder du kun på 5-6 forskellige fjender, og de bliver genbrugt meget tit. Det samme kan siges om spillets miljøer, som ikke er særligt varierede, og igennem spillets forløb kommer du kun rundt i 4-5 forskellige miljøer afhængigt af, hvilke veje du tager i spillet, og det gør den grafiske oplevelse i spillet utroligt triviel.

En af de mere positive ting i Swords of Destiny er spillets kameravinkler, for når du går i gang med en kamp mod fjenderne, så skifter kameraet automatisk rundt og giver nogle utroligt spændende kameravinkler, når du kæmper mod dine fjender. Dette dynamiske kamera fungerer utroligt godt og bliver kun forvirrende få steder i løbet af spillet.

SwordsofDestiny


Lyd
Swords of Destiny byder på indtalte stemmer i spillets mellemsekvenser, og desværre er det langt fra vellykket. Stemmeskuespillet er umotiveret og virker utroligt plat og hjælper ikke til at skabe en storslået stemning i spillet.

Til gengæld formår spillets musik og lydeffekter at skabe en god stemning. For spillets musik er storladent og episk, men desværre er der ikke meget musik i spillet, så man ender med at høre de samme musikstykker mange gange i løbet af spillet.

Lydeffekterne i spillet er acceptable og har en god klang til dem, men igen er spillets mangel på variation også gældende, når det kommer til spillets lydeffekter.

Holdbarhed
Swords of Destiny er ikke et særligt langt spil, det tager omkring 5 timer for den erfarne spiller at nå frem til spillets rulletekster, og efter man har kæmpet sig igennem spillets singleplayerdel, er der mulighed for at gå tilbage igen og gennemføre spillet igen for at samle de sidste våben i spillet og prøve nogle af de alternative ruter, der gemmer sig enkelte steder i spillet. Men udover det er der ikke meget at komme efter i Swords of Destiny.

Overall
Swords of Destiny byder på ligefrem action uden de store dikkedarer, historien i spillet er uden mening, rodet og mest af alt en undskyldning for, at du kan tæske løs på dæmoner.

SwordsofDestiny


Men selv med det simple gameplay, er spillets korte singleplayerdel simpelthen for kort, og det gør, at Swords of Destiny er et spil, hvor man skal tænke sig en ekstra gang om, inden man overvejer at købe det.
Gameplay:7.0
Grafik:7.0
Online:
Holdbarhed:4.0
Overall 6.0
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide denne anmeldelse..
Køb spillet - og støt PSlife
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.